Klimaatregeling

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Klimaatregeling

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Brunwolf

Heeft een elektronische klimaatregeling dezelfde eigenschappen als een airconditioning ?

Haasje17
      Moderator

Nee niet echt. Deze kun je op bepaalde temperatuur instellen en dan zorgt de computer dat het deze temperatuur word. Je kunt het volledig astmatisch laten doen dan regelt deze ook de stand van de ventilator snelheid en dergelijke. Dus dan heb je wel degelijk airco maar airco is ook op handbediening geleverd en dan moet je zelf aan de knoppen draaien. Bij automatisch is het niet noodzakelijk maar kun je wel alles met de hand bedienen.

Dikkeminne
        Deelnemer

klopt wat haasje zegt.

mijn voorkeur gaat uit naar handmatig. ik heb elektronische gehad en die springt altijd aan als je dat niet wilt. geef mij maar een knop met aan/uit.

Brunwolf

Bedankt voor de tips in elk geval. Wij hadden een nieuwe Zafira besteld en onze grootste eis was een airco. De verkoper sprak voortdurend over elektronisch klimaat en we dachten dat dit gewoon dezelfde optie was. Nu, we vonden eerst die airco nergens terug en dachten dat we in de zak waren gezet. Maar via de handleiding hebben we ontdekt dat er zo’n optie bestaat aan de hand van een submenu via de computer. We hebben het nog niet geprobeerd, maar dat zullen we pas ervaren wanneer het écht warm wordt.

Haasje17
            Moderator

Ja maar standaard staat de arico gewoon aan met automatische airco.
              Dus hoef je eignelijk niets te doen als de gewenste temperatuur instellen.

En als je de arico uit wil zetten zet je hem op de eco stand.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.