Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Kleuren display in Vectra GTS?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2009 om 18:06 #17214424
Ik ben geïnteresseerd in een Vectra GTS 2.2 diesel uit 2003, echter vind ik het zwartwit (nou ja, oranje/zwart) display een beetje achterhaald.
Niet dat dat schermpje een dealbreaker zou zijn, maar gewoon uit interesse: wat zijn de mogelijkheden qua upgrade?23 november 2009 om 18:12 #17555204Je kan er gewoon een andere inzetten als je wilt, maar het kost waarschijnlijk wel tussen de 300 en 500 euro (als je iets op ebay kan vinden tenminste).
23 november 2009 om 18:13 #17555205En is dat dan een kwestie van omruilen of moet er nog meer gebeuren ?
23 november 2009 om 18:18 #17555206dat ligt eraan of je nu al een grafisch display hebt of alleen een 3lijns display. Het grafische display kan je namelijk zo omwisselen.
23 november 2009 om 18:21 #17555207Moet je daarvoor het hele dashboard slopen, of alleen een gedeelte?
Zijn er geen ‘3rd party’ producten die je erin kan hangen?Dit zit er nu in:
23 november 2009 om 18:22 #17555208moet er ook geen RGB kabel getrokken worden voor de kleuren?
de schermen kosten idd een paar 100 euro, maar daar en tegen heb je dan ook wat :)
edit
volgens mij moet je ook een andere radio erin zetten.
23 november 2009 om 18:23 #17555209je hoeft niet zo heel veel uit elkaar te schroeven. Er staat ergens een topic over iemand die een navi met kleurenscherm in zijn signum of vectra had gestoken, daar kan je zien hoeveel werk het is.
Edit:
Bij die systemen weet ik niet of het zo kan, het is namelijk nog geen canbus systeem.
Een rgb kabel is inderdaad ook nodig. Het is in ieder geval wel een grafisch display.
23 november 2009 om 18:29 #17555210de NCDC 2013 en 2015 zijn intern hetzelfde als de NCDR 1100 en 1500 uit de vectra-b.
Die hebben in het geheel geen CANBUS besturing.Ik zit me d’r de laatste tijd ook aardig in te verdiepen voor mijn B’tje :)
Als het scherm en de radio niet uit 1 auto komen, moeten deze eerst worden vrij gekoppeld met TECH2 en vervolgens na inbouw weer aan elkaar gekoppeld worden.
Koop je een set die afkomstig is uit 1 auto, kun je het volgens mij zo over schroeven.
Waar je wel even goed op moet letten is de ISO stekker achter de radio. Die moet eventueel ook aangepast worden of een verloop ertussen.
23 november 2009 om 18:33 #17555211oh en 3rd party zijn er natuurlijk altijd . . . echter vind ik origineel veel chiquer :)
kleuren scherm is trouwens wel incl. navigatie!!!
dus moet er ook een GPS antenne getrokken worden ;)
23 november 2009 om 18:37 #17555212En een ander stuurwiel, ivm de het anders niet werken van de bediening. En als de stuurwielbediening niet goed is, dan moeten tevens ook de aircobediening veranderd/vernieuwd worden. Heb het zelf ook overwogen maar er komt veel meer bij kijken dan de meesten denken (zeker bij de oudere c’s)
23 november 2009 om 18:39 #17555213een kleurenscherm hoeft niet samen te gaan met een navigatie (al is het vanaf de fabriek wel altijd in die combinatie geleverd).
23 november 2009 om 18:43 #17555214origineel gepost door 2000
En een ander stuurwiel, ivm de het anders niet werken van de bediening. En als de stuurwielbediening niet goed is, dan moeten tevens ook de aircobediening veranderd/vernieuwd worden. Heb het zelf ook overwogen maar er komt veel meer bij kijken dan de meesten denken (zeker bij de oudere c’s)is dat niet pas als je een canbus gestuurde radio erin zet . . . zoals CD70 of dvd90?
Bij de Vectra-B werkt stuurwielbediening ook prima met een NCDR volgens mij.ik zou iig als ik kleuren scherm in zou bouwen, ook een navi inbouwen!! Anders is het ook net niet zeg maar ;)
23 november 2009 om 18:47 #17555215Sommige veccies zijn geleverd met een cd70navi zonder kleurenscherm ! ( vraag me niet waarom, maar ‘t is zo ! ) :o
Om een en ander los te maken hoef je alleen de strip die over je dash loopt met een schroevendraaiertje naar je toe te klikken en dan zie je 4 schroeven zitten waamee je het scherm los krijgt.
Een eitje dus !!23 november 2009 om 18:49 #17555216origineel gepost door 2000
En een ander stuurwiel, ivm de het anders niet werken van de bediening. En als de stuurwielbediening niet goed is, dan moeten tevens ook de aircobediening veranderd/vernieuwd worden. Heb het zelf ook overwogen maar er komt veel meer bij kijken dan de meesten denken (zeker bij de oudere c’s)niet met een ncdc 2013 of 2015 met kleurenscherm
zie link :
23 november 2009 om 18:52 #17555217origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door 2000
En een ander stuurwiel, ivm de het anders niet werken van de bediening. En als de stuurwielbediening niet goed is, dan moeten tevens ook de aircobediening veranderd/vernieuwd worden. Heb het zelf ook overwogen maar er komt veel meer bij kijken dan de meesten denken (zeker bij de oudere c’s)is dat niet pas als je een canbus gestuurde radio erin zet . . . zoals CD70 of dvd90?
Bij de Vectra-B werkt stuurwielbediening ook prima met een NCDR volgens mij.ik zou iig als ik kleuren scherm in zou bouwen, ook een navi inbouwen!! Anders is het ook net niet zeg maar ;)
het is mij laatst op deze manier uitgelegd: Ik heb de meest standaard GTS radio (begin 2003) en als ik daar een modernere cd70 o.i.d. inzet dan moet ik een stuk draadboom, scherm (duh) radio, stuur, én de airco unit vervangen. Dit alles is mij uitgelegd door iemand die dit meerdere keren gedaan heeft. Dit is voor mij ook de reden om dit niet te doen. Met een cd 30 mp3 het zelfde verhaal (zonder het scherm natuurlijk)
Voor de duidelijkheid, ik heb het zelfde setje als de foto van de topic starter23 november 2009 om 18:56 #17555218origineel gepost door speaker
Sommige veccies zijn geleverd met een cd70navi zonder kleurenscherm ! ( vraag me niet waarom, maar ‘t is zo ! ) :oOm een en ander los te maken hoef je alleen de strip die over je dash loopt met een schroevendraaiertje naar je toe te klikken en dan zie je 4 schroeven zitten waamee je het scherm los krijgt.
Een eitje dus !!Ik heb in zat c2’s gereden met alleen een oranje/zwart navi (alleen pijlen zonder kaart). Die staan er bij mij op het werk nogal wat.
23 november 2009 om 18:57 #17555219origineel gepost door 2000
origineel gepost door sw_reijnders
het is mij laatst op deze manier uitgelegd: Ik heb de meest standaard GTS radio (begin 2003) en als ik daar een modernere cd70 o.i.d. inzet dan moet ik een stuk draadboom, scherm (duh) radio, stuur, én de airco unit vervangen. Dit alles is mij uitgelegd door iemand die dit meerdere keren gedaan heeft. Dit is voor mij ook de reden om dit niet te doen. Met een cd 30 mp3 het zelfde verhaal (zonder het scherm natuurlijk)
Voor de duidelijkheid, ik heb het zelfde setje als de foto van de topic starterdit is mogelijk met een ncdc 2013 of 2015
dit waren in vectras van 2002 t/m 2004
maar dit heeft geen mp3 maar ingebouwde cd wisselaar voor 4 cd23 november 2009 om 18:59 #17555220origineel gepost door 2000
origineel gepost door sw_reijnders
Voor de duidelijkheid, ik heb het zelfde setje als de foto van de topic starterDan moet je er een NCDC 2013 of 2015 in zetten.
Goed ze zijn niet zo geavanceerd als de CD30’s mp3 en cd70 en dvd90 . . . maar je hebt in ieder geval Navi met eventueel kleurenscherm :)we zijn trouwens lekker aan het spammen met een hoop mensen tegelijk :D
23 november 2009 om 19:02 #17555221Hier heb je er overigens een aantal:
even tussen de navi cd’s door kijken ;)
23 november 2009 om 19:05 #17555222Als we de vectra houden dan ga ik er weer eens goed over nadenken :thumbup
23 november 2009 om 19:08 #17555223origineel gepost door Captain Pervert
Moet je daarvoor het hele dashboard slopen, of alleen een gedeelte?
Zijn er geen ‘3rd party’ producten die je erin kan hangen?Dit zit er nu in:
Hallo,
Het hele dasboard hoef je er niet voor te slopen, maar een kleurendisplay, gaat met deze radio niet lukken!
Groetjes, Joche
23 november 2009 om 19:09 #17555224origineel gepost door OPelc
Je kan er gewoon een andere inzetten als je wilt, maar het kost waarschijnlijk wel tussen de 300 en 500 euro (als je iets op ebay kan vinden tenminste).Hallo,
Zo simpel is dat niet, ligt maar net aan de radio die er in zit!
Groetjes, Joche
23 november 2009 om 19:10 #17555225origineel gepost door Opel4all
origineel gepost door OPelc
Je kan er gewoon een andere inzetten als je wilt, maar het kost waarschijnlijk wel tussen de 300 en 500 euro (als je iets op ebay kan vinden tenminste).Hallo,
Zo simpel is dat niet, ligt maar net aan de radio die er in zit!
Groetjes, Joche
Zover waren de meesten al ;)
23 november 2009 om 19:41 #17555226je kan er ook een dubbel din van kenwood of pioneer in zetten met navi en dvd enz werkt bij mij perfect:wors
23 november 2009 om 19:51 #17555227origineel rules wat mij betreft……
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.