Kleurcode Meriva 2004 1.6 8v

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Kleurcode Meriva 2004 1.6 8v

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    SimpleFace

Hoi allemaal,

Sinds kort een Meriva 2004 in gebruik. Heerlijke auto en ondanks de 1.6 motor toch vrij vlot. Voelt zelfs vlotter dan mijn vorige vectra B met 1.6 16V, vooral onderin meer trekkracht.
      Ik heb 1 a 2 kleine puntjes die ik wil bijwerken met een lakstift, maar kan de kleurcode helaas niet vinden.
      Onder de motorkap gekeken, en op de B stijl van de passagierskant zoals ik hier op het forum al had gevonden, maar daar staat ook niks.
      Overal rondom de deuren gekeken maar ook niks.
      Waar hebben ze dat nou verstopt ?

Even voorstellen:
      Ben Eric uit Amsterdam. Voorheen een 87′ Kadett 1.6 gehad, ’93 Vectra 2.0i, ’00 Vectra 1.6 16V en nu dus een Meriva 1.6 8v uit ’04. Redelijk geplakt aan Opel als ik zo terugkijk :P
      Opel’s hebben mij nooit in de steek gelaten, hier en daar klein regulier defectje en standaard onderhoud. Op mechanica gebied ben ik een prutser maar fijne electronica is wel mijn ding.

Andre_Ede

Zou toch echt op het type plaatje moeten staan, en dan links onderin.
        Eerst een letter en dan cijfers

SimpleFace

Bedoel je hierop ?

Andre_Ede

Is je Meriva Rood ?

SimpleFace

Lichtgrijs, met een soort hele lichte blauw erdoorheen. Verre van rood dus ;)
              Typeplaatje is van mij trouwens, dus dat soort grijs zoals ook aan de binnenkant van de kappen.

Andre_Ede

Oke dacht even dat 549 het kleur nummer was, heb je geen sticker op 1 van de deurstijlen zitten dan ?

SimpleFace

Nee, als ik goed heb gekeken geen stikker rondom de deurpanelen of de deuren zelf. Ik heb ergens een lijstje gevonden met locaties van de kleurcodes, en bij opel staat nog rechts voor bij de wielkast.
                  Daar heb ik nog niet gekeken maar lijkt me sterk :P

Dit is hem dan:

Andre_Ede

Heb wel een foto gevonden van het chassisplaatje lijkt inderdaad op de wielbak.

http://waarishetchassisnummerdemotornummer.vinnumber.info/database-nl.html?sobi2Task=sobi2Details&sobi2Id=1477″ onclick=”window.open(this.href);return false;

SimpleFace

Zal straks na werk eens even kijken :)

Opeltje17
                      Deelnemer

Is volgensmij Z163.

SimpleFace

Was ongeduldig dus meteen even gekeken, maar ook niks in de wielkasten. Heb ook achter de wielen gekeken met video opname met mijn telefoon.
                          De link die Andre heeft gedeeld, weet ook niet of dat de wielkast is. Lijkt toch ergens anders te zijn.
                          En anders is een schatting op het oog ook niet verkeerd, het gaat om een rond plekje van +-3mm of iets. Zal vast niet opvallen.

edit: Denk nu onder de motorkap en rondom de wielkast ergens. Straks nog maar eens kijken.

Andre_Ede

Of gewoon even de telefoon pakken en een Opel dealer bellen.
                            Zij kunnen misschien aan de hand van het kenteken zien om welke kleur het gaat.

Andre_Ede

Of stuur me even een PB met je kenteken.

SimpleFace

PM’etje verstuurd. Maar ik zal niet rusten voordat ik dat plaatje vindt.

SimpleFace

Z163 inderdaad, boven de rechter wielkast onder de motorkap zat het.
                                  Nu kan ik eindelijk een lakstift bestellen.

Blijkt nog niet zo makkelijk om Z163 te vinden. Misschien toch maar langs een opel dealer gaan, hebben zij dat gewoon zo op voorraad ?

gose91
                                  Deelnemer

Saaigrijs is een redelijk gangbare kleur. Daar kan de dealer echt wel aan komen.
                                    De betere verfzaken kunnen op kleurnummer mengen. Ik heb alleen maar gebruik gemaakt van , maar een busje verflak zal dan toch ook geen probleem zijn denk ik

SimpleFace

Gaat goedkomen met de dealer, heb al contact gehad, bedankt voor alle informatie.
                                      In de how-to’s voor de Meriva staat helaas helemaal niks. Wou even controleren of de EGR klep modificatie al is gedaan, af en toe bij acceleren lijkt de motor heel ff’tjes in te houden (minder dan halve seconde) maar ik voel het wel. Twijfel aan de EGR klep, bougies, en misschien zelfs de brandstoffilter. Heb al een op-com besteld maar die is nog onderweg. En mogelijk zelfs slechte brandstof, want tankte bij een onbemande no name station ergens in Beverwijk. Tijdens de proefrit bij aanschaf van 100km niet opgemerkt. Lijkt nu ook iets lastiger te starten, vaak pas bij 2e keer.

Andre_Ede

Wat je kunt doen is je in schrijven bij MyOpel, als de auto Opel dealer onderhouden is kun je daar een onderhoudsboekje vinden met de gegevens van jou Meriva

SimpleFace

Goede tip, de auto is tot ongeveer 85.000km dealer onderhouden. Nu staat ie op 121.000km.
                                          Als ik de chassis nr. invoer en dan probeer op te slaan begint de site heel lang te laden en vervolgens gebeurt er niks.(Heb chassisnummer van kentekenbewijs deel 1 overgenomen)
                                          Overigens heb ik ook onderhoudsboekjes maar daar staan dergelijke detail dingen niet in.

Andre_Ede

Als het goed is moet je alleen het kenteken invullen, dan kentekencheck, dan vult Opel het chassisnummer in en dat moet je dat checken met de gegevens op jou papieren.

SimpleFace

Let op: u hebt een onjuist kenteken ingevoerd. Probeer nogmaals na controle.
                                              Als uw Opel voor 1982 gebouwd is staat het kenteken niet in het systeem. U kunt wel gebruik maken van de myOpel functies waar u het kenteken niet voor nodig heeft. Wanneer uw Opel dateert van voor 1997 kunnen de details van uw Opel onvolledig zijn.

Staat dus niet in het systeem, was bij Motorhuis onderhouden. Raar. Maargoed, schoonmaken van de EGR klep kan geen kwaad denk ik. En een beetje handigheid in krijgen, ben redelijk een noob op mechanica gebied maar wil nu toch wel eens de simpele dingen zelf kunnen doen.

edit: Overigens herkent ie wel dat het een Meriva uit maart 2004 is. Maar de overige gegevens staan er dus niet bij.

Andre_Ede

Ja merkte ik ook al bij jou Opel, wel gek ik heb mijn Opel’s (3) er wel in staan en zijn compleet.
                                                Misschien de moeite waard om de klanten service van Opel of Myopel eens te mailen

SimpleFace

Mailtje gestuurd naar de klantenservice. Benieuwd waarom het er niet instaat. Volgens de RDW informatie geen gekke dingen, sinds maart 2004 in Nederland geregistreerd.

SimpleFace

Woei, mailtje gehad vandaag met andere instructies en nu werkt het wel, misschien handig mocht het voor andere leden ook niet werken:

Wij adviseren u de volgende stappen te ondernemen:

1. Vul het chassisnummer in.
                                                    2. Druk op Chassisnummer check.
                                                    3. U kunt nu uw kenteken invullen.
                                                    4. Let op: Niet op controleer kenteken drukken.
                                                    5. Sla autogegevens op.

GegevensL

Model
                                                    Meriva
                                                    Registratiedatum
                                                    31-3-2004
                                                    Kleur
                                                    Silver lightning M2
                                                    Motor
                                                    Motor Z16SE-OHC-I
                                                    Versnellingsbak
                                                    TRANS-MAN 5-SPEED F13 CR
                                                    Bekleding
                                                    ENIGMA/ELBA ANTR./ZWART
                                                    Veiligheid
                                                    Actieve hoofdsteunen voor, Airbags best+pas. zij en hoofd
                                                    Comfort
                                                    Airconditioning, Cruise control, Lokaal optiepakket
                                                    Pakket
                                                    Convenience pakket, Leges kenteken
                                                    Multimedia
                                                    Radio CDR 2005, Triple info display

Bij Productverbetering staat:
                                                    Momenteel geen productverbetering van toepassing. Mooi zo! Uw Opel is helemaal up-to-date! Veel rijplezier!

En ik dacht aan de hand van onderhoudsboek dat de auto tot 80.000KM dealer onderhouden was maar die blijkt langer te zijn:

24-9-2013 Banden vervangen – Eén wiel
                                                    Wielen los balanceren – Eén wiel 115.740 km Motorhuis Hillegom
                                                    Arnoudstraat 10
                                                    2182 DZ Hillegom
                                                    6-9-2013 Magneetspoel voor compressor airco vervangen 115.260 km Motorhuis Hillegom
                                                    Arnoudstraat 10
                                                    2182 DZ Hillegom
                                                    15-7-2013 Voordeel Service uitvoeren
                                                    Aangepast APK tarief
                                                    Afmeldtarief APK goedkeurmelding
                                                    Overige administratie kosten APK 114.227 km Motorhuis Hillegom
                                                    Arnoudstraat 10
                                                    2182 DZ Hillegom
                                                    19-6-2013 Diagnose stellen in werkplaats 113.454 km Motorhuis Hillegom
                                                    Arnoudstraat 10
                                                    2182 DZ Hillegom

Staat nu op +- 121.500KM

Andre_Ede

Mooi dat het werkt, en je bent weer wat wijzer over je Meriva.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.