Ben een nieuwe laklaag aan het zoeken voor mjijn ascona en zit te denken aan groen. Dat felle groen dan. Weet de benaming niet, iets van appeltjesgroen. Het is geloof ik een originele opelkleur. Weet iemand daar het RAL nummer van?
dit is dacht ik signal grun.
kleurnummer weet ik helaas niet.
je ziet het ook vaak op de kadett coupe gte.
hieronder is dacht ik appeltjesgroen.
die vind ik persoonlijk niet mooi.
Hmm. Signal grun is die fellere denk ik. Die bedoel ik dan. RAL 6032 zou dat moeten zijn ben ik inmiddels achter. Onderste foto is denk ik iets verkleurd niet? Appeltjesgroen zou dan gelbgrun kunnen zijn? RAL 6018 in ieder geval dan.
Maar die signal grun is een originele opelkleur dan? En appeltjesgroen is een niet opel kleur dan?
De benaming van RAL 6032 is ook signal grun dus dit zou dan wel eens de goede kleur kunnen zijn. Opelkleur 308 kan ik verder nergens terugvinden en de verfboer werkt alleen met RAL nummers dacht ik zo. Maar lijkt mij dat ze dat wel kunnen omzetten.
Een RAL kleur is wesenlijk anders dan een kleur die Opel gebruikt heeft, ze lijken dan wel op elkaar maar het is het net niet. Als je lakboer RAL kleuren kan maken kan hij ook autolakken op kleurnummer maken..