Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kleuradviesje gevraagd Steinmetz achterskirt op G Caravan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2013 om 21:22 #17257823
Hallo iedereen,
Onze Astra G caravan gaat binnenkort de schadehersteller bezoeken omdat ze een kusje van een achterligger heeft gekregen. Nu ‘ie toch bij de spuiter gaat komen wil ik natuurlijk ook een spoilertje op de achterklep, uiteraard in de carosseriekleur. ( dat is lichtgroen, weet de exacte naam niet ). So far so good.
Nu wil ik ook een achterlipje, ( een OPC achterbumper valt even buiten budget ) en heb hiervoor zo’n Steinmetz setje op de kop getikt. Nu twijfel ik tussen:
– die dingen ook in kleur, dat zou nu zonder veel sores gaan
– die dingen zwart laten ( of zelf zwart/donkergrijs spuiten ) om zo in stijl te blijven met de donkere stootstrips op de portieren en de kunstof sideskirt van een Astra G
– of die dingen niet plaatsen.De stootstrips die laat ik niet meespuiten; daar kies ik bewust voor om wat contrast te blijven houden. De auto is licht van kleur en daar mogen best wat donkere accenten in van mij. Als de auto donker van kleur was geweest dan waren de stootstrips zeker ook meegespoten. Ik heb wat foto’s genomen van het steinmetz setje onder de achterbumper, hoop dat ik wat reacties van forumgenoten kan krijgen..
rechterkant ( de grijze stootstrips zijn niet te zien; maar ze zijn dus standaard donkergrijs )
Achterkantje, even niet letten op de schade van de achterbumper, dat wordt gerepareerd.
In plaats van een sportuitlaat in de uitsparing in het midden steekt bij ons dus heel burgelijk de trekhaak naar buiten.. ;)
Linkerkanten ik twijfel dus nog tussen zwart/donkergrijs laten , in het groen laten spuiten, of gewoon niet plaatsen en alleen een spoilertje op de achterklep.
Hoor graag reacties . ;)
Arian.
15 mei 2013 om 21:36 #18144341ik zou het zelf eraf laten , maar als je je zelf wel erop wilt dan wel in je groene kleur laten spuiten
15 mei 2013 om 21:40 #18144342@johanhummer9 wrote:
ik zou het zelf eraf laten , maar als je je zelf wel erop wilt dan wel in je groene kleur laten spuiten
Mee eens ik vind het niet mooi staan. Heb het ook is op een astra g hatchback gezien.
In jou geval in kleur spuiten!
15 mei 2013 om 22:02 #18144343Ik zou juist alle strips aan de zijkant wel mee laten spuiten, wordt het zoveel meer auto van. En dan die steinmetz lipjes eraf laten. Bewaar dat geld en spaar voor een leuk setje 17 of 18 inchers. Wanneer die eraan zitten kijk je al heel anders tegen de auto aan en kun je dan een keer gaan kijken voor een onderlipje of spoilertje etc.
En ik neem dat de PDC sensoren ook een laklaagje meekrijgen ?15 mei 2013 om 23:04 #18144344Ben ik dan de enigste die die lip wel leuk vind?
en idd als je de stootstrips ook zwart laat, kan je de lip beter ook zo laten, of alles in kleur, of alles zo laten.16 mei 2013 om 10:25 #18144345@Silver wrote:
Ben ik dan de enigste die die lip wel leuk vind?
Hey ja ik voel ook een ‘minderheid voorstanders’.
Stootstripjes wil ik echt wel contrasterend donker laten, breekt de dag een beetje.
Ik heb er wel serieus over nagedacht een setje te laten meespuiten, maar wil ze toch liever donkergrijs/zwart hebben.
Mee eens: Een compleet donkere astra / of een spierwitte; dan moeten ze van mij ook zijn meegespoten, maakt het meer auto van.Grotere velgen gaan ‘m niet worden voor onze gezinsauto; alleen een bezoekje aan de poedercoater mogen deze velgjes wel hebben.
Het meespuiten van enkele delen gaat me gelukkig niet de wereld kosten; er komt toch al een nieuwe achterbumper op. De PDC is in werkelijkheid een setje van 30 eu van de conrad.
Ding kost geen drol maar wel super ontspannend achteruit fahren.. Dingen zijn helaas ‘niet geschikt om over te spuiten’, ik ben bang dat die sensors het fout gaan doen als er mettallic lak overheen wordt geblazen ..En ja het doel is een subtiel lipje, het is wennen aan de opening in het midden. Het meest interesseert me eigenlijk ook het aanzicht aan de zijkant, achterkant onder niet zo.
Maar het aanbod voor een G caravan is beperkt, andere optie is een dikkere achterlip van irmscher of een complete OPC achterbumber. Bij beide heb ik geen garantie of dit past met me trekhaak… Dit steinmetz setje is de enige subtiele achterlipje dat ik ken eigenlijk.Iemand nog andere voorstellen ? Evt de 2 helften verder inkorten zodat de achterkant weer vrij komt en je alleen die 2 delen aan de zijkanten overhoudt ?
Dit ding schroef je op bestaande bevestigingsgaten, dus zolang ik niks kit kan het er ook nog altijd weer af als ik het zelf geen porem vind.. ;)16 mei 2013 om 17:26 #18144346ik zou die rare dingen er niet opzetten. lijken wel ingekorte treeplanken van een bestelbus :wtf
16 mei 2013 om 19:45 #18144347@OscaR-16v wrote:
ik zou die rare dingen er niet opzetten. lijken wel ingekorte treeplanken van een bestelbus :wtf
:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
snel eraf
17 mei 2013 om 10:22 #18144348@ BlackAstra, beetje rustig op de smileys, de rest wil ze ook nog gebruiken ;)
Persoonlijk vind ik het mooi met lip, zonder trekhaak. Trekhaak is met een paar bouten te (de)monteren, dus je kunt ‘m eraf halen en er dan even onderschroeven als je ‘m nodig hebt.
Als je de trekhaak laat zitten, dan zou ik ze er af laten.Als je ze er op doet, zou ik ze in kleur laten spuiten.
17 mei 2013 om 17:04 #18144349AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik vind het wel wat hebben zo’n steinmetz onderlip.
Het zou de astra niet misstaan, maar in kleur vind ik het denk ik mooier. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.