Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › klepstoters c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2012 om 08:44 #17250497
Hey, ik heb eens mijn klepstoters uitgehaald van mijn c20xe maar is dat normaal dat je ze kunt indrukken met je duim, ik bedoel daarmee de binnenkant he, ik er zo 6 waarvan ik de binnenkant kan van induwen met mijn vingers en de overige krijg ik geen beweging in, volgens mij denk ik dat je ze niet zou kunnen induwen maar ben het niet zeker daarom deze vraag aan jullie, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen want de motor ligt te wachten om in te bouwen.
Thanks15 juli 2012 om 11:08 #18046756ja je kan ze induwen eigenlijk moet je ze allemaal kunnen induwen. anders zitten ze vast en kunnen ze de “speling” niet meer opvangen
dus klepstoters ff schoonmaken en weer gangbaar maken
15 juli 2012 om 11:13 #18046757Met perslucht op dat gaatje, dan plopt het binnenwerkje er uit. Dat allemaal goed schoonmaken.
15 juli 2012 om 11:49 #18046758Dus dat is normaal dat je ze kan induwen, oke dan, dus gewoon perslucht erop tot dat het binnewerk eruit komt, reinigen en dan misschien weer vullen met olie en dan weer het binnewerk er weer in?en dan weer monteren op je klepveren he, oke kzal dat eens proberen he.
Alvast bedankt he15 juli 2012 om 11:57 #18046759Ja klopt helemaal. Of je koopt gelijk nieuwe….Weet je ook zeker dat ze niet gaan tikken,
15 juli 2012 om 16:12 #18046760Klepstoters bestaan eigenlijk uit drie zuigertjes. Dat binnenwerkje wat je kunt induwen heeft intern nog een heel klein zuigertje namelijk. Die zit alleen met een borging vast die je niet zomaar los kunt maken. En er zit een ventiel in wat werkt met een kogeltje en een veertje. Daardoor kan de olie er in, maar eigenlijk niet zomaar weer er uit.
Ik heb kort geleden namelijk ook op het punt gestaan om ze te vervangen en had nog 16 gebruikte liggen. Zo heb ik er eens even eentje helemaal uit elkaar gehaald om te zien hoe het in elkaar zit.
Naar mijn mening is het best snel gebeurt dat ze vervuilen en kan het vuil uit het binnenste kamertje net als de olie eigenlijk nog amper er uit.
Als je nieuwe koopt krijg je ze ook voorgevuld met olie, wat volgens mij ook best belangrijk is om ze gelijk goed te laten functioneren.
Als je motor verder in goede staat is en de olie dus niet al te snel vervuilt zou ik nieuwe stoters kopen persoonlijk, en dan wel van INA. Als de motor al flinke slijtage heeft en olie snel zwart dan vraag ik me af of dat de moeite waard is en kun je ze beter laten voor wat het is, even in een badje diesel leggen een nachtje oid en beter nog de binnenwerkjes er even uit, schoonmaken en voorgevuld weer terug zetten.
15 juli 2012 om 16:44 #18046761Akkoord, maar als je nieuwe koopt kan je deze toch ook niet indrukken met je vingers, want ik heb eens nieuwe gehad en die kon ik niet indrukken hoor, dat was keihard, dus weet ik het eigenlijk niet echt meer goed
15 juli 2012 om 17:04 #18046762Ik zou het je niet kunnen vertellen, het zou goed kunnen. Die veerdruk die je voelt komt van de veer in het binnenste kamertje, dus kan goed zijn dat als je ze kunt indrukken dat het ventieltje daar in niet helemaal goed meer sluit.
15 juli 2012 om 17:30 #18046763dus in feite als het ventieltje niet helemaal meer sluit is deze klepstoter niet meer goed , volgens iemand die ik ken bij de opel dealer en hij zei mij, als je geen moeite hebt om ze in te drukken met je vingers dat ze versleten zijn en als je een gereedschap moet gebruiken om ze in te drukken om eigenlijk echt macht te steken erop zijn ze nog goed, zei hih tegen mij, maar ja wat is nu waar he!!!
Alle info is welkom15 juli 2012 om 17:57 #18046764Klinkt ook niet logisch, als het binnenste ventieltje echt goed sluit dan mol je het alleen maar met gereedschap er op lijkt mij. Of er moet een overdruk functie op zitten, maar lijkt me sterk…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.