Forumindex › Forums › Modellen › Manta › klepstoters?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2010 om 17:00 #17221891
vanmorgen reed ik richting me werk toen ik na een km of 2 een klep behoorlijk hoorde tikken. auto thuis gezet, klepdeksel eraf gehaald, toen zag ik dat de borgmoer hoger stond als de andere moeren. toen ik de tuimelaar iets optilde ging het ringetje van de klepstoter mee omhoog. Na me werk heb ik de klepstoter eruit gehaald. opnieuw in elkaar gezet en zo goed mogelijk volgepompd. toen alles weer gemonteerd, maar hij blijft behoorlijk tikken en naar mijn gevoel wil de klepstoter zich niet goed meer vullen. komt dit wel eens vaker voor dat de klepstoters kapot gaan?? en heeft iemand een verklaring waarom de borgmoer los is gegaan??
31 mei 2010 om 17:30 #17680979Hydraulische klepstoters kunnen inderdaad stuk gaan. Er komt dan teveel speling in het bewegende gedeelte.
Om het losdraaien van de moer te voorkomen, moet deze even tussen de bankschroef gezet worden om hem licht Ovaal te maken. Dan borgt hij beter.
Tuimelaar kan ook scheuren. Kijk alles goed na.
31 mei 2010 om 20:06 #17680980Dat ie nog blijft tikken, je hebt em wel goed gesteld?
1 juni 2010 om 15:44 #17680981heb uit me oude blok nu de klepstoter en de moer en tuimelaar gehaald.
Het afstellen ging toch als volgt. motor moer van de tuimelaar net aan draaien motor starten, even laten draaien, en dan elke x een kwart slag indraaie. dan weer even wachten en dan nog een kwart slag, en dit net zo lang herhalen totdat de speling/tikken weg is. en dan 3x een kwart slag draaien met tussen posses idd zodat de tuimelaar en de stoter zich kunnen zetten.
Maar probeer morgen even een andere tuimelaar en klepstoter.
ooit heb ik een site gehad waar ik deze nog nieuw kon kopen.
Aangezien ik ook op lpg rij. heb ik tevens vandaag gevraagd aan een bekende garagist of hij een offerte kon doen voor nieuwe klepzittingen en kleppen aan uitlaat zijde. ivm lpg.1 juni 2010 om 16:27 #17680982Je weet wel zeker dat je een hydraulische stoter uit het donor-blok hebt gehaald?
Dan zit er een klein gaatje aan de zijkant van de stoter.
Let je wel op de positie van je nokken-as als je de stoter monteert.
Als hij toevallig met de betreffende nok boven staat, als je de stoter monteert, dan gaat de boel aardig rammelen als je de motor start.2 juni 2010 om 20:02 #17680983ja het verschil tussen vaste stoters en hydrostoters weet ik wel. heb de oude ook netjes leeg geperst en opnieuw gevuld, maar motortje draaid nu weer goed al hoor ik af en toe nog een klepje tikken. eerst maar weer eens rustig laten draaien.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.