Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Klepsteelrubbers vervangen met ingebouwde kop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 december 2012 om 15:08 #17253837
Goedendag,
Heeft iemand van jullie wel eens klepsteelrubbers vervangen met ingebouwde kop.
Ik heb 1 tikkende klepstoter en nu wou ik mijn klepsteelrubbers ook vervangen
omdat hij iets olie verbruikt en ik denk dat dit de schuldige is.
Nu heb ik het wel bij vw’s gedaan en toen heb ik gewoon een oude bougie
gebruikt en daar luchtdruk opgezet. Wil dat ook gemakkelijk bij de 20xe of hebben
jullie een beter idee.Groetjes.
23 december 2012 om 16:49 #18087383Moet kunnen lijkt me. Alleen het los krijgen van de spietjes lijkt me lastig, en erin helemaal :shock:
23 december 2012 om 17:08 #18087384Het is te doen maar of je er vrolijk van word……..
23 december 2012 om 18:06 #18087385Cilinder op compressieslag en luchtdruk er op dmv een bougie met luchtslang. Heb het eens op een 16v ford gedaan
30 december 2012 om 11:36 #18087386Je zal speciaal gereedschap nodig hebben. Een brug over je cilinderkop en een hefboom anders krijg je nooit je klepveer los en je spietjes er tussenuit. Maar die cilinderkop is er in 1,5 uur echt wel af hoor. Kan je ze gelijk allemaal vervangen, 1 klepsteelhoedjevervangen is het ook niet helemaal.
30 december 2012 om 14:18 #18087387Je mag alleen hopen dat er geen ‘lekkende’ klep bij zit, anders gaat dit feestje ook niet door :P
Maar inderdaad, iets van een beugel over de kop, en anders ervoor zorgen dat je met 2 man bent, eentje die de veer indrukt met gereedschap, en de ander die het spietje er tussenuit vist.1 januari 2013 om 20:28 #18087388Gaat vrij gemakkelijk, heb er toen een zelf een stuk gereedschap voor gemaakt. En dan de spietjes met een goeie magneetpen eruit vissen.
Jeroen
1 januari 2013 om 20:57 #18087389lukt wel met perslucht op de cilinder maar meestal zijn de koppen wel aan een opfriskuur toe en haal je hem er gewoon af, zie
je ook metteen de cilinderwand toestand van het blok.Ivan
1 januari 2013 om 23:01 #18087390Ik had touw in de cilinder gelaten via bougie gat, werkt ook aardig.
2 januari 2013 om 09:13 #18087391Zijn idd ook gereedskapjes voor
Hier heeft iemand dat voor mij ook gedaan had er gereedschap zelf voor gemaakt
Bougie door geboord en daar stang door en zo gebogen dat ie onder klep uit kwam en voorkant stang een t gelast4 januari 2013 om 19:38 #18087392Is mss ook mogelijk door T-constructie te maken met een schanierpunt in het midden. Dat je deze in het bougiegat steekt en om laat klappen zodat de uiteinden tegen de onderkant van 2 kleppen zitten. En aan de bovenkant vastzetten natuurlijk zodat het T-stuk vastklemt tegen de kleppen.
7 januari 2013 om 20:56 #18087393Denk dat ik eerst maar gewoon mijn “kapotte stoter”, opspoor en
als ik meer tijd heb dan de kop maar demonteer en hem gelijk helemaal
even naloop.14 januari 2013 om 11:47 #18087394Ik heb zelf een hefboomconstructie gemaakt.
Die zit op het draadeind van je klepstoter. Klep tegenhouden op luchtdruk of andere verantwoorde manier
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.