klepspeling

Forumindex Forums Techniek Cih klepspeling

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222080
    c-dett16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 March 2005

      hallo allemaal,

      mijn 20s tikkerd momenteel.

      nu ben ik de kleppen aan het stellen, dan gaat het wel over maar dan loopt hij niet zo lekker meer.

      nu is mijn vraag, wat moet de speling zijn.

      ik heb hem nu op 0,3mm

      het gaat om een 20s met dubbele solex carburateurs 0,45ers
      160sproeiers erin.

      #17682924
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        :cool:lekker laten staan

        #17682925
        MantasticB1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 October 2006

          ow? ik dacht dat de 2.0s net als de 2.0E ook al hydraulische klepstoters had? :hmmz

          #17682926
          Rekord-Rob
            Lid sinds:
            23 March 2007

            origineel gepost door MantasticB1
            ow? ik dacht dat de 2.0s net als de 2.0E ook al hydraulische klepstoters had? :hmmz

            Normaal zitten er in een 2.0s idd hydros, maar kan zo uitgewisseld zijn.
            Ik heb bij mijn 2.0s ook vaste stoters erin gezet toen ik de kop wisselden.

            @ c-dett16v
            Maar weet je zeker dat er vaste stoters inzitten??
            Als het hydro zijn moet je ze anders afstellen, is een topic hierover ook in cih gedeelte bij de stickys..

            Maar 0.3 mm moet goed zijn met vaste stoters en anders even op 0.3 mm zetten en met lopende motor heel klein beetje aan en los draaiten per stuk tot hij goed loopt .

            #17682927
            c-dett16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 March 2005

              bedankt voor jullie reacties!

              het zijn zeker vaste stoters!!

              ik heb hem draaiend afgesteld tot hij niet meer tikte.

              alleen de motor liep toen van geen meter meer, tijdens de volgende testrit.

              ik heb daarna de klepspeling weer op 0,3 gezet en gelijk de ontsteking gecontroleerd.
              deze bleek op 25graden voorontsteking te staan, hoe dat ineens kan is voor mij nog steeds een raadsel!!!!

              ik heb hem toen op 8graden v gezet en ben toen weer gaan rijden dus met 0,3mm speling.

              de motor liep toen weer goed alleen hij tikte nog steeds, wel iets minder dan de eerste keer maar toch!

              vandaar dat ik mezelf afvroeg hoe groot de speling moet zijn, omdat al mijn data boeken hydraulic aangeven.

              welke speling moet normaal gesproken groter zijn?
              toch die van de uitlaat omdat deze warmer wordt?

              #17682928
              c-dett16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 March 2005

                origineel gepost door boyanka
                :cool:lekker laten staan

                ja maar ik wil toch eigenlijk wel van het tikken af!

                #17682929
                Jurgen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2007

                  http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35033&page=1

                  Daar staat ook gewoon beide 0,3mm. Bij mijn 1.2 moet idd de inlaat 0,25 en de uitlaat 0,15 zijn, alleen bij een 2.0s blijkbaar 0,3.

                  #17682930
                  boyanka
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 June 2005

                    :agentals je van het tikken af wilt zal je toch hydrolische moeten steken

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.