Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Klepseals 6 cilinder passen niet…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2009 om 07:35 #17212647
Kben weer begonnen om die kop en het blok in elkaar te zetten en nu wilde ik dus de klepseals erop doen maar deze passen dus niet…
via internet had ik er eerst eentje besteld en dat was een zwarte die over de rand van de klepgeleider ging. Toen ik hem uit elkaar haalde zaten deze er al op maar alleen bij de inlaatkleppen. De uitlaatkleppen hadden een rood rubberen ringetje om de klep zelf verder zat er niks op de rand van de klepgeleider. Die rand van die klepgeleider is ook groter en vandaar dat die klepseals ook niet passen… Later had ik ook nog een setje klepseals gehaald maar die paste helemaal niet… Dat zijn van die groene die ook over de rand zouden moeten maar die zaten echt te krap.
Nu heb ik dus wel seals voor de inlaatkleppen maar nu is er dus helemaal niks voor de uitlaatkleppen..
Iemand enig idee hoe dat zit?2 oktober 2009 om 07:50 #17529667klopt.
klepseals enkel voor de inlaat kleppen.
2 oktober 2009 om 08:16 #17529668dus die uitlaatkleppen hebben helemaal niks nodig?
2 oktober 2009 om 08:28 #17529669klopt ook.
( ga dr van uit dat je het over een CIH motor hebt..)
2 oktober 2009 om 08:48 #17529670Tis een 3.0 E met 12 kleppen.
volgens mij CIH ja.2 oktober 2009 om 09:56 #17529671De allereerste injectiemotoren hadden zowel op de inlaat- als op de uitlaat klepgeleiders zo’n rood ringetje.
Later kwam er alleen op de inlaat een klepseal en op de uitlaat zo’n rood ringetje.Alleen de allerlaatste modellen hadden zowel op de inlaat als op de uitlaat klepseals.
Je kan waarschijnlijk wel de bovenkant van de klepgeleider aan laten passen zodat daar een klepseal op past. Dit moet bij een revisiebedrijf gebeuren.
2 oktober 2009 om 10:25 #17529672moeten die geleiders echt bewerkt worden of kan ik ze ook gewoon zo laten?
2 oktober 2009 om 14:11 #17529673Volgens mij moet de buitendiameter kleiner gemaakt worden van de geleider, zodat de klepseal gemonteerd kan worden.
Ander zul je toch die rode rubber ringetjes moeten gebruiken op je uitlaatkleppen.
Het enige is dat de motor vlak na het starten even kan gaan roken.
Tijdens het rijden heb je daar geen last van, omdat er een overdruk heerst in het uitlaatkanaal, waardoor er geen olie naar binnen seipelt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.