Forumindex › Forums › Modellen › Manta › kleppendekselpakking vervangen –> rook!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2010 om 21:31 #17218968
Ik heb vanmiddag mn kleppendekselpakking vervangen.
Ik heb deze kurke pakking ertussen gedaan samen met siliconen pakking (uit zo’n tube).Nu heb ik een klein stuk gereden en kwam er allemaal rook onder de kap uit. Ik dacht eerst aan een slangetje waar ik het nut niet van wist (zie topic tuinslang).
Ik ben net terug gereden en had weer flink rook onder de kap uit komen. Het luchtfilterhuis los gedraaid en toen zag ik dat de zijkant van het blok onder de olie zat.
Mijn vraag was dan ook of na montage het kleppendeksel nog eens nagedraaid moet worden ivm eventueel zetten van de pakking (nadat hij heeft gelopen). Bij mn oude C kadett hoefde dit namelijk niet.
Ik heb net ff aangedraaid en de bouten hadden weer speling, een nadeel was dat er 1’tje afbrak :swearGaat niet echt soepel vandaag, hopelijk heeft hier iemand een tip voor mij.
21 maart 2010 om 21:40 #17644731Ik las net dat iemand een kurke pakking een nacht in het water zette. Bij iemand bekend?
21 maart 2010 om 21:45 #17644732ik heb nog nooit een sileconen laagje extra erbij op gedaan bij de kleppendeksel pakking..
ik denk dat je pakking verschoven is tijdens het monteren…
en als je de boutjes afbreekt heb je ze al best vast zitten volgens mij… (jij geluk dat je een stalen kleppendeksel hebt en niet 1 van alluminium waarschijnlijk was die dan stuk geknapt)
21 maart 2010 om 21:47 #17644733Heb je een tip hoe ik het afgebroken stuk bout het beste er uit kan halen?
21 maart 2010 om 21:54 #17644734kleppen deksel eraf halen
en proberen of je hem met een waterpomptang nog kunt pakken en eruit kunt krijgen..of
misschien met een scherp dreveltje al tikkend (schuin dus) proberen eruit te draaien
en anders… uitboren21 maart 2010 om 22:08 #17644735is m6 neem ik aan? probeer met een dremel een sleufje te maken zodat je met platte schroevendraaier grip kan krijgen. beetje kruipolie laten intrekken, en meestal willen ze er dan wel uit.
21 maart 2010 om 22:20 #17644736Mogelijk is de kleppendeksel al eens eerder flink aangedraaid waardoor deze bij de schroefgaten wat naar binnen gegaan is.
Als je de kleppendeksel los haalt en met de rand op een tafel legt, kan je de schroefgaten weer vlak slaan.
Dit scheelt meestal een hele hoop qua afsluiten.geen vloeibare pakking gebruiken.
De rook is gewoon van de olie die op je uitlaatspruitstuk komt. Hard aandraaien heeft geen nut, dus gewoon goed kijken of je hem goed monteert.21 maart 2010 om 22:44 #17644737Bedankt voor de tips allemaal. Ga morgenvroeg ff aan de slag. Zal een nieuwe pakking kopen aangezien ik geen vloeibare moest gebruiken.
Ik las op internet allemaal tips. De een legt de pakking in water, de ander smeert hem in met olie enz. Wat doen jullie?
Groeten21 maart 2010 om 22:47 #17644738ik leg gewoon pakking in deksel en monteer deze
nadat ik het goed schoon heb gemaaktzet wel atijd kruislings vast maar is meer gewoonte denk ik
22 maart 2010 om 07:40 #17644739origineel gepost door eddepet007
ik leg gewoon pakking in deksel en monteer deze
nadat ik het goed schoon heb gemaaktzet wel atijd kruislings vast maar is meer gewoonte denk ik
Droog werkt indd prima :)
22 maart 2010 om 08:33 #17644740koud monteren.
daarna moter even laten lopen.
en dan ff natrekken.
ik doe het meestal ook kruislings.
bij mij gaat het ook vaak fout.
het heeft mij al eens 3 nieuwe pakkingen gekocht.
hij moet niet te vast en niet te los.
ik doe meestal een heel klein dun laagje vloeibare pakking in de deksel.
zo dat de pakking aan de deksel plakt.
en dan niet verschuift.22 maart 2010 om 08:40 #17644741ik dus ook gebruik de vloeibare pakking als lijm zodat ie blijft zitten.
22 maart 2010 om 08:43 #17644742Ik had ook nog een topic genaamd tuinslang. Kan het daar beschreven probleem ook voor rookontwikkeling zorgen?
22 maart 2010 om 08:46 #17644743als je die slang niet aangesloten hebt.
is de carter ontluchting.
maar daar hoort geen olie door te komen als het goed is.
meestal is het roken lekken van olie.
maar zou de slang wel even aansluiten.22 maart 2010 om 08:49 #17644744olie op uitlaat spruitstuk wil best voro rook zorgen tenminste bij mij dan
22 maart 2010 om 08:53 #17644745origineel gepost door Sheto
olie op uitlaat spruitstuk wil best voro rook zorgen tenminste bij mij dandenk bij alle auto’s wel.
heb het zelf ook al een paar keer gehad.
en daar komt de politie als vliegen op stroop af.
gelukkig er geen boete voor gehad.
meneer agent was opel manta fan.
en kwam er met een waarschuwing vanaf.
en de boete voor lekkende olie begind bij 2000 euro.
het is een mileu delicent.22 maart 2010 om 10:48 #17644746origineel gepost door MantaTeamTwello
kleppen deksel eraf halen
en proberen of je hem met een waterpomptang nog kunt pakken en eruit kunt krijgen..of
misschien met een scherp dreveltje al tikkend (schuin dus) proberen eruit te draaien
en anders… uitborenik zou eerder een griptang proberen.hier heb ik al veel bouten mee los gekregen die afgebroken waren.
een waterpomptang schuift er nog wel eens graag overheen.22 maart 2010 om 12:48 #17644747Maar zeker niet te vast draaien, het is een kurkpakking, die pers je zo aan stront.
22 maart 2010 om 15:23 #17644748Ik heb de kapotte schroef kunnen inzagen en er uit draaien.
De pakking zit er tussen en beter dan gisteren, oefening baart kunst! Haha.
Ik heb de schroeven kruislings vast gedraaid. Heb ze met een ratel vastgezet maar niet te vast.
Ik ben langs de automaterialenzaak geweest maar de ontluchtingsslang verkochten ze niet. Iemand hier nog een reserve liggen?22 maart 2010 om 16:05 #17644749ik heb er wel 1 liggen.
maar denk dat het een beetje te ver weg is.
maar weet ook niet wat van carb je hebt.
die van mij had een solex.22 maart 2010 om 21:30 #17644750Volgens mij zit er een standaard carb. op.
Ik hen alleen het gedeelte nodig van de luchtfilter naar de eerste bocht.
Een foto staat in m’n topic “tuinslang”.22 maart 2010 om 21:33 #17644751is toch maar 1 slang.
van luchtfilter naar kleppendeksel??
ik heb je foto’s gezien.
maar kon er helaas niet veel wijs van worden.
kan aan mij liggen.
ben te eigenwijs om een bril te dragen.22 maart 2010 om 22:16 #17644752Het is idd maar 1 slang maar die bestaat bij mij uit 3 losse in elkaar geklikte delen. Het 1e gedeelte, de bocht vanuit de luchtfilter, is nu niet origineel en sluit niet aan op de slang die naar de kleppendeksel gaat.
Anders maak ik morgen ff een nieuwe foto24 maart 2010 om 08:47 #17644753Bij deze de foto’s om het geheel wat duidelijker te maken.
De blauwe slang in de luchtfilter is naar mijn mening niet origineelAan de onderkant van de luchtfilter is deze slang maar zeer kort
Van de kleppendeksel loopt een slang (vastgebonden met blauw ijzerdraad) naar de blauwe slang in het luchtfilter.
Probleem:
Deze 2 slangen sluiten niet op elkaar aan.Mijn vragen zijn:
Waar dient deze voor?
Is het een probleem als deze niet aansluiten?
Kan ik dan toch rijden?
Verlies ik hier veel olie door?Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ben soms nog wel eens onduidelijk in het stellen van mn vragen. :P
24 maart 2010 om 10:43 #17644754Het lijkt erop de de aansluiting van de carterontluchting gebruikt is voor het mengstuk van je LPG.
Als dat het geval is, is er waarschijnlijk een extra gat gemaakt om de carterontluchting aan te kunnen sluiten.volgens mij is de carterontluchting enkel voor APK.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.