Kleppendekselpakking vervangen!!!

Forumindex Forums Modellen Omega Kleppendekselpakking vervangen!!!

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    MVB

Ik ben Martijn en ben sinds kort de trotse eigenaar van een Opel Omega 2.6 V6 aut. station uit 2001.

Inmiddels ben ik erachtergekomen dat één v.d twee kleppendekselpakkingen lekt. Dus ben ik van plan om ze allebei te vervangen. (als ik dan toch bezig ben:hmmz)
      Nu is mijn vraag welk merk pakking kan ik het beste gebruiken? Dit ivm verschillende meningen over bepaalde pakkingen. En zijn er nog tips of speciale dingen waar ik op moet letten. Bij het plaatsen van de pakkingen wil ik gebruik maken van vloeibarepakking.:D

Omega2.2-16v

Martijn,welkom hier:thumbup

Ik weet wel iemand die dat haar fijn uit kan leggen……..

Nu alleen effe wachten tot ‘ie dit leest:D

gr

Danny

andrew2

JJJAAACCCKKK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:hmmz ik heb hem geroepen, maar hij hoort het niet. Tja, Limboland is wel wat erg ver, he :D

opel_omega_steinmetz

Pakkingen gewoon via de dealer bestellen, die zijn goed.
            En anders kun je ze ook gewoon nemen van bijv Reinz.

Deze kun je gewoon in een felsrand drukken, eventueel naar gelang vloeibarepakking eraan doen, maar dit doe ik nooit, alleen iets om de pakking op de plaats te houden.

Het kan echter ook zijn dat je kleppendeksels krom zijn ;)

Kwa werk: als je een beetje kunt sleutelen, dan is dit heel goed te doen, het is gewoon even wat demontage werk, maar echt wat kapot maken kun je niet.

gr Lars

MVB

Oké, kijk daar heb ik wat aan!!
              Ik heb die pakkingen van Reinz gezien bij http://www.autowaard.nl
              en ga ze samen met inlaatpakkingen bestellen.
              Als ik aan de slag ga zal ik het één en ander op de foto zetten.;)

Gr MVB

Jack-omegax3.0xe
              Deelnemer

Daar ben ik.

Mag ik je de tip geven om meteen de deksels mee te vervangen daar deze 100% zeker krom zijn en je deze niet meer dicht krijgt.

Kost wat meer maar dan ben je wel zeker.

Zou je zo eigewijs zijn om alleen de pakkingen te vervagen kun je het beste de pakkingen van het merk Elring gebruiken deze zijn namelijk iets dikker dan de originele waardoor met een beetje geluk de kromte
                van de deksels wordt opgevangen.
                Gr Jack

Famempeters

Ook ik meld me even in het verhaal.

ook ik heb bij me B2 v6 alleen de pakkingen (Elring gebruikt men als standaard vervanging bij de dealer in Oostenrijk )vervangen maar achteraf toch spijt dat ik de klepdeksels niet mee heb vervangen .

je krijgt de plastick (enorm stom van opel op zo,n klasse bak )deksels haast niet echt dicht neem komplete sets orgineel van de VOD .

kost wat geld maar je bent weer voor jaren klaar . vervang op dat moment ook je bougie,s je kan er dan lekker bij .

kijk even hoe de staat van je drie weg klep is kost ook niet de hele wereld ja kan er nu gewoon heel goed bij.

let op bij het monteren van de klepdeksels als je de oude gebruikt op de rubber ringetjes onder de boutjes ?ook bij nieuwe deksels natuurlijk he .

Bert

MVB

Dan worden het toch maar nieuwe kleppendeksels.
                    Wat jullie zeggen is inderdaad waar.;) Stel dat als ik bijv. alleen de pakking zou vervangen en de lekkage daarna niet verholpen is.:swear Dat zou echt zonde zijn van het werk!! en het materiaal natuurlijk.:cry
                    Enne die 3-wegklep en bougies is ook een goeie tip!!
                    Gelukkig nog niet besteld dus kan ik mooi van de week informeren bij de VOD wat het materiaal gaat kosten.

Gr. MVB

opel_omega_steinmetz

Dat is altijd het wikken en wegen.

Heb ook al wel meegemaakt dat het wel goed ging met alleen het vervangen van de pakkingen.
                      Wel zou ik dan zoals Jack uitschrijft die van Elring gebruiken.

Bougies zijn anders bij een V6 ook heel goed te vervangen, als je maar goed gereedschap hebt.
                      Ik doe er nog geen half uur over als ik het op mijn gemakje doe.

3 weg klep is iets meer werk maar met wat zweet ook best te doen, alleen moet je dan even de parafaan uitbouwen. Zolang je hier niets aan ziet en geen koelvloeistof verliest, dan zou ik hem gewoon laten zitten.

gr Lars

Jack-omegax3.0xe
                      Deelnemer

Ik zou het net allemaal vervangen ook de driewegklep. Als je toch bezig bent en het parvaan zit maar met een paar schroefjes onder de raam rubber vast.

Welke inlaat spruitstuk pakkingen wil je vervangen??????
                        Hier zitten alleen 6 o-ringen en die hoef je niet te vervangen alleen als ze gescheurd zijn en de bril pakkingen kom je niet aan.(Als je deze toch wilt vervangen heb ik nog een set liggen
                        )

Verder zijn de bougies idd goed te vervangen met het juiste gereedschap let alleen op het de kabels dat deze niet stuk gaan.

Gr Jack

MVB

origineel gepost door opel_omega_steinmetz
                          Dat is altijd het wikken en wegen.

Heb ook al wel meegemaakt dat het wel goed ging met alleen het vervangen van de pakkingen.
                          Wel zou ik dan zoals Jack uitschrijft die van Elring gebruiken.

gr Lars

Ik ben nu dus bezig met het vervangen van alleen de pakking aangezien de kleppen deksels er recht uitzien op een spiegel. Omdat ik die pakking van ”Elring” niet heb kunnen bemachtigen heb ik nu die van ”Victor Reinz” maar kom tot de conclusie dat deze pakking of verkeerd is of ik mis wat. Links op foto is origineel en recht is ”Victor Reinz”

Ik heb dus 4 maantjes nodig of heb gewoon een pakking van een verkeerde V6

Jack-omegax3.0xe
                          Deelnemer

Je hebt de pakkingen voor een vectra v6. Deze heeft alu klepdeksels.

Voor de omega moet je vragen voor die van een 2,5 of 3,0
                            Heb het nummer van payen voor je HM5294 is de set van een 3,0

Het aandraaien van de deksels moet met 30 nm gebeuren net iets meer dan hand vast.

Gr Jack

MVB

Dus de kleppendekselpakking van een 2.5 en 3.0 is het zelfde als mijn 2.6? Morgen dan maar even ruilen:thumbdown
                              Maar ben blij dat ik het weet.:D Klopt er dus niets van dat computersysteem want ze hebben het via het kenteken opgezocht welke ik nodig zou moeten hebben.:cry

Jack-omegax3.0xe
                              Deelnemer

zo te zien aan de foto wel.

Dit is de alu deksel waar jou pakkingen bij horen.

Gr Jack

wim-v6
                                Deelnemer

dat zijn Vectra-B pakkingen dus..

Ik had het andersom, kocht voor mijn Vectra-B pakkingen en kreeg Omega / Vectra-A / Calibra pakkingen..

Willem

MVB

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe

Het aandraaien van de deksels moet met 30 nm gebeuren net iets meer dan hand vast.

Gr Jack

30Nm :hmmz Is dat niet erg veel voor een M6.
                                    Volgens mij is 8Nm genoeg.

champo
                                    Deelnemer

Ik zou de bouten ook vanuit het midden, kruislings naar buiten vast draaien. I meen mij te herinneren dat de kopbouten van mijn astra eerst met 23nm vast moesten. Dat was echt niet. De bouten waren net aan zeg maar. Doordat ik ze daarna 3×60 graden of zoiets extra aan moest draaien zat het wel weer strak.

MVB

origineel gepost door champo
                                        Ik zou de bouten ook vanuit het midden, kruislings naar buiten vast draaien. I meen mij te herinneren dat de kopbouten van mijn astra eerst met 23nm vast moesten. Dat was echt niet. De bouten waren net aan zeg maar. Doordat ik ze daarna 3×60 graden of zoiets extra aan moest draaien zat het wel weer strak.

Ja maar jij hebt het over kopbouten en ik over kleppendeksel boutjes.:P
                                        Ik heb ze met 10Nm vastgezet en dat is mans zat.:agent

champo
                                        Deelnemer

En ik bedoelde daarmee te zeggen dat 23nm zeer weinig is (met 2vingers trekken). De kopbouten was meer een voorbeeld.

Net even in een van mijn motor boeken opgezocht hoeveel nm gebruikelijk is voor m6. 0.8-1.2mkg. Meen dat 1.2mkg 12nm is. Dit geldt wel voor de normale bouwmarkt bouten en moeren. Ik weet zo niet op de klepdeksel bouten harder zijn of fijn draad hebben.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.