Kleppendekselpakking 30E

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Kleppendekselpakking 30E

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    infineonz

Mijn kleppendekselpakking is aan vervanging toe, zit momenteel een kurken pakking op.

Nu kan er gekozen worden tussen een rubberen en kurken pakking.
      Lees op internet dat rubberen pakkingen de minste problemen kennen.

Kan ik op mijn senator a2 uit ’86 met 30e motor de rubberen monteren of hoort de kurken op deze motor? Zit gewoon de ouderwetse kleppendeksel op:

Freestyler
      Deelnemer

ligt aan de deksel die erop zit. De oude deksels hebben de kurken pakking nodig. De “moderne” afgeronde deksels (C30NE) hebben de rubber pakking.

Tegenwoordig zijn er ook rubberen pakkingen te verkrijgen ter vervanging van de kurken pakking (PS autoteile heeft ze) maar heb hier geen ervaring mee, dus kan er weinig over kwijt.

Fearless
        Deelnemer

Bij de onderdelenboer ook gewoon te krijgen.
          Daar heb ik een complete kopset besteld voor mijn motor. Heb hem besteld op het “vanaf” motornummer, die set heeft een rubber klepdekselpakking.
          Ook los gewoon te koop.

infineonz

Bestel de originele kurken dan wel.

Wat is het aandraaimoment?? Lees veel min.8 max 12NM…

En volgorde zoals hieronder ongeveer aanhouden?:
            http://www.ladanivabelgium.be/Techniek/cilinderkoppakking_vervangen/aandraaivolgorde_nokkenashuis.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Freestyler
            Deelnemer

Zou ze met 10 Nm vast zetten (als je al een moment sleutel hebt die dat aangeeft)
              En anders gewoon handvast.

Vanuit het midden beginnen en dan kruislings naar buiten toe werken.

@Fearless
              , die rubber pakking vanaf- is voor de C30NE klepdeksels.
              De rubber pakking welke ipv de kurken komt, kun je niet bij de materialen zaak bestellen.

GSE
              Deelnemer

Zou een rubberen bestellen voor een 3.0 Injection kleppendeksel vind ik ziet persoonlijk stukke beter uit en die rubbere pakkingen zijn veel beter als die kurken knommel die altijd maar ligt te zweten.

Ik hoef die kurken dingen niet meer,en aandraaien is een gevoels kwestie draai ze gewoon redelijk vast en klaar is kees dan.

Freestyler
                Deelnemer

@GSE wrote:

Zou een rubberen bestellen voor een 3.0 Injection kleppendeksel vind ik ziet persoonlijk stukke beter uit en die rubbere pakkingen zijn veel beter als die kurken knommel die altijd maar ligt te zweten.

Ik hoef die kurken dingen niet meer,en aandraaien is een gevoels kwestie draai ze gewoon redelijk vast en klaar is kees dan.

Werkt alleen bij een alu deksel. Bij een stalen deksel passen die rubberen dus niet. En zul je er een van PS moeten hebben. (deze hebben de vorm van kruk, maar zijn dan van rubber)

En wat dat zweten betreft. Hier geen last van. Kurk ertussen en geen zweten. Kwestie van niet te hard vast draaien (redelijk vast is dus al te hard)

Freestyler
                  Deelnemer

Dit zijn overigens de rubberen pakkingen welke ook op de stalen deksels passen (met 6mm gaten)

http://www.ebay.de/itm/GUMMI-Ventildeckeldichtung-/131041934941?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel|Type%3A2.8&hash=item1e82b53e5d” onclick=”window.open(this.href);return false;

Fearless
                    Deelnemer

Als er kurk tussen komt…
                      haal dan ook zon potje pakkingmaker. Dat is een klein potje met een kwastje er in, bruin stroperig goedje. De onderdelenboer weet wel wat ik bedoel. Dat smeer ik aan alle pakkingen, kurk, papier enz. Werkt perfect, en bij de kleppendeksels heb ik daarmee nog geen lekkage gehad.
                      Mijn automaatbak onder m’n station heeft een kurk pakking. Na 3 keer de pan er af gehad te hebben wegens problemen, elke keer dat spul er bij tussen…..nog steeds geen lekkage :thumbup

GSE
                      Deelnemer

Trouwens moet ik ff melden voordat der misschien foute dingen worden gedaan:
                        Kurke pakking past op de oude lelijke alu klepdeksen en de 3.0 injection C30NE klepdeksel
                        Rubber past alleen op de C30NE klepdeksel

verschil zit um in de de diktes van de klepdeksels kwa breedte materiaal.

Ghanz
                        Deelnemer

mocht je nog een pakking nodig zijn..

hier ligt er nog een….

infineonz

Heb hier een rubberen liggen met de afmetingen van de kurkenversie, in DLD besteld. Ga ik volgend jaar voorjaar monteren.

Ben zelf niet zon fan van vloeibare pakking, aan de binnenkant van het deksel (kleppendeksel of automaatdeksel) kunnen stukjes losbrokkelen en in het systeem komen.

Kijk maar is bij een MV6 met kunststofdeksels, deze worden dan veelvuldig geplakt met vloeibare pakking, aanzuigbuis van oliepomp zit vol rotzooi doorgaans..

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.