Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › kleppendeksel pakking x12xe /olie filter huis
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2013 om 15:03 #17259429
hallo,
nadat ik de gasklep had schoongemaakt met alles wat daarbij hoort, kwam ik erachter dat de vacuum slangen bijna dicht waren.
heb daarna de kleppendeksel eraf gehaald.
hieronder zat wat oude mayo en hij was niet geheel fris.
nu is de boel weer schoon. ketting zag er overigens nog heen goed uit (goed strak) na 2 ton op de klok.nu twijfel ik alleen aan het volgende.
-kleppendeksel pakking: de oude gebruiken, of een nieuwe ertussen leggen?
-nieuwe boutjes gebruiken?
-hoeveel nm moet ik de bouten vast draaien?verder wil ik de olie filter los draaien. deze zit alleen behoorlijk vast.
ik heb geen groter dop sleutel of steeksleutel waarmee ik heb los zou kunnen draaien (32/34 ofzo)
met mijn tank waar je normaal het huis mee los draait vertrouw ik niet. ben bang dat ik het huisje mol.
iemand een tip?verder wordt het alweer een fris blokje :thumbup
22 juli 2013 om 20:17 #18161400– kleppendeksel pakking: het beste is een nieuwe erop, die kosten ook weer niet zo héél veel…
– bouten: als ze er nog goed uitzien en makkelijk er in draaien, kun je ze hergebruiken…
– nm bouten: dacht iets van 25nm (correct me if i’m wrong)22 juli 2013 om 20:26 #18161401Kleppen deksel pakking vervangen als je de oude gebruikt gaat hij geheid weer lekken, boutjes hoef je niet te vervangen, koppel weet ik niet.
Voor het filter even ergens een dop lenen en met een half duims ratel en een kort verleng stukje losdraaien.
22 juli 2013 om 20:41 #18161402Aandraaimoment is 8Nm voor de klepdekselpakking.
Handvast is overigens ook prima mocht je geen momentsleutel hebben.
Edit: oliefilter loshalen heb je speciaal gereedschap voor… Kost denk ik een paar euro. Als het incidenteel is kan je een schroevendraaier er dwars doorheen slaan met de hamer, dan wil die ook wel los ;)
Oh wacht, je hebt zeker zo’n inlegfilterdinggeval :p…
Ja dus, haal maar zo’n ding: https://www.google.nl/search?q=oliefiltersleutel” onclick=”window.open(this.href);return false;
22 juli 2013 om 21:05 #18161403zit een inleg filter in voor de olie ja.
probeer het wel met de tang die ik heb. gaat hij kapot haal ik wel een nieuwe.mijn moment sleutel gaat van 20/200nm.
dus zal het op gevoel moeten doen.
de oude pakking lekte niet trouwens. het is een rubberen.
maar pak wel een nieuwe voor de zekerheid.
wel vreemde bouten. nadat ze los waren zat er een soort van bolling op het einde schroefdraad waardoor die bouten er niet zomaar uit kunnen zegmaar.
met een waterpomptang en rechtstandig uittrekken was de oplossing. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.