Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Kleppen krom of een meevaller?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2010 om 22:33 #17701072
Hmm, heb dit bij Twimva gehaald… Zelfs Opel Bleeker koopt dezelfde onderdelen, dus lijkt me niet een probleem.
200 EUR koste dit bij elkaar. Fair price?21 juli 2010 om 09:43 #17701073als ik wat haal bij bleeker krijg ik gewoon orgineel GM spul mee hoor.
Een dealer kan moeilijk immitatie spul monteren…Duparts webwinkel prijzen:
Opel Originele distributieset 1.4 16V / 1.6 16V / 1.8 16V OE ref €129,00Incl. BTW
Opel Waterpomp OE ref 1334066 €69,50Incl. BTW
Dus fair prijs voor immitatie:
Eerlijk gezegd, mijn persoonlijke mening NEE
21 juli 2010 om 18:44 #17701074Jongens, de motor loopt weer!! Heb de distributie plus waterpomp vervangen, motor sloeg meteen aan. EN loopt deze keer ook stukken beter dan ervoor. Waarschijnlijk heeft ie altijd al niet op ‘tijd’ gestaan.. Ding trekt nu als een gek.
Distributie is stuk gelopen op een stukje afgeknapt kunstof van de distributiekap aan het blok bij de krukas..
WEL heb ik nu als bedankje een tikkende klepstoter.. Maargoed, we mogen niet klagen. :P
Wat een mazzel!
21 juli 2010 om 18:47 #17701075origineel gepost door corsaboy
als ik wat haal bij bleeker krijg ik gewoon orgineel GM spul mee hoor.
Een dealer kan moeilijk immitatie spul monteren…Duparts webwinkel prijzen:
Opel Originele distributieset 1.4 16V / 1.6 16V / 1.8 16V OE ref €129,00Incl. BTW
Opel Waterpomp OE ref 1334066 €69,50Incl. BTW
Dus fair prijs voor immitatie:
Eerlijk gezegd, mijn persoonlijke mening NEE
Hmm.. je hebt wel gelijk, liever ook alles origineel, maargoed, mag aannemen dat dit niet meteen na 1000KM kapot knapt?
21 juli 2010 om 22:05 #17701076Jo Jeroen,
hoorde het deze week van je.
Mooi bagger.
Maar het lijkt dat hij nu in orde is (hopelijk niks ergs aan over gehouden).
Lijkt mij alleen heel verstandig eraan te doen om in ieder geval er voor nu even rusig mee om te gaan, omdat je dat getik eraan hebt overgehouden.
Wellicht een kromme klep? (zoveel verstand heb ik dan ook weer neit van de B, gelukkig nog nooit eerder zelf iets aan de motor hoeven doen).Persoonlijk zou ik dat getik nog even laten checken. Je hebt erniks aan dat je het blok weer de soep in draait.
Laat desnoods iemand van het forum hem checken en breng hem anders naar Van der Meij.
Die lui zijn goed en over het algemeen niet duur. Onze B gaat daar ook altijd naar toe.
De Corsa C van ons is altijd in orderhoud van Opel zelf geweest en dat wil ik ook het liefst zo lang mogelijk zo houden.21 juli 2010 om 22:53 #17701077origineel gepost door Mastah-GSi
Jo Jeroen,hoorde het deze week van je.
Mooi bagger.
Maar het lijkt dat hij nu in orde is (hopelijk niks ergs aan over gehouden).
Lijkt mij alleen heel verstandig eraan te doen om in ieder geval er voor nu even rusig mee om te gaan, omdat je dat getik eraan hebt overgehouden.
Wellicht een kromme klep? (zoveel verstand heb ik dan ook weer neit van de B, gelukkig nog nooit eerder zelf iets aan de motor hoeven doen).Persoonlijk zou ik dat getik nog even laten checken. Je hebt erniks aan dat je het blok weer de soep in draait.
Laat desnoods iemand van het forum hem checken en breng hem anders naar Van der Meij.
Die lui zijn goed en over het algemeen niet duur. Onze B gaat daar ook altijd naar toe.
De Corsa C van ons is altijd in orderhoud van Opel zelf geweest en dat wil ik ook het liefst zo lang mogelijk zo houden.Hey Sebas! Was nog wel even bij je aan de deur vanavond.. Zag je B en C wel staan. :)
Tikje is nu ook weg overigens.. lijkt wel alsof die motor een zelfherstellende feature heeft? :jerry
Toen ie in de soep liep klonk het ECHT niet goed, allemaal geratel en metaalgeluiden.
Sowieso even heel rustig aan nu, ik vertrouw het blok nog niet.
Maar damn, hij gaat nu als de brandweer.22 juli 2010 om 05:55 #17701078Mooi dat je hem weer hebt gefixt!
23 juli 2010 om 14:12 #17701079Misschien gaat dat getik van die klepstoter ook wel weer over.;)
23 juli 2010 om 14:59 #17701080origineel gepost door egje
Misschien gaat dat getik van die klepstoter ook wel weer over.;)en Misschien ligt het niet aan de klepstoter maar aan een niet volledig sluitende klep ivm deze krom is.
Willem
24 juli 2010 om 23:15 #17701081Zou goed kunnen Willem, alleen nu loopt het blok zonder ratels of getik… zou je een klep niet altijd moeten horen?
25 juli 2010 om 11:15 #17701082kans bestaat, of is ingesleten..
heb dit vroeger wel eens gehad met een CIH diesel, deze had ook een licht kromme klep.. dit was na een paar dagen over.. , klep was gewoon ingesleten in de klepzitting..
Maar denk dat juist die tikkende klep is gered door de stoter, en daardoor was de stoter helemaal leeg gedrukt..
willem
2 augustus 2010 om 12:19 #17701083.. ?
origineel gepost door david verburg
ex dabok zeker:jerry:jerry2 augustus 2010 om 16:36 #17701084ik heb net zelfde aan de hand sinds vorige week zaterdag stukkie waterpomp afgebroken tussen de riem en knal gedaan weet ook nog niet wat ermee moet doen mijn optie was ook al een andere motor steken ma is moeilijk kieze :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.