ik heb een C20Xe in mijn A manta zitten. Nu is de geleiderol erafgekomen. De bout is vlak afgebroken ter hoogte van het carter. Komt dit vaker voor? Het viel mij op dat de gebruikte bout volgens mij een M6 inbus is. Is dit een speciale?
Verder is er aan de nokkenasaandrijving niks te zien. De spanrol is goe en zit ook goed vast. Krukaspoulie idem en de riem en waterpomp zijn nieuw.
ik heb daar volgens mij ook gewoon een m6 inbus voor zitten. dat is gewoon een 8.8 bout.
Maar het maakt niet uit of het een buiten/binnen torx imbus of 6kant is die bout wordt op afschuiving belast.
En zelfs als deze op een andere manier wordt belast mag hij niet afbreken tenzij die te vast is vastgedraait.
Die bout moet gewoon met iets van 20 / 25Nm vast en een beetje locktite
dan gebeurt er helemaal niets.
Die bout is of door pech of door afbreken en kwartslag terug vast gezet.
Nou ja, het is even balen. Ik zal binnenkort de kop eraf lichten. Kleppen en geleiders zijn gelukkig niet zo duur in engeland. Dan maar direct overmaat kleppen, kop vlakken en andere nokkenassen :wub. Momenteel heb ik niet zoveel tijd vanwege afstuderen. Dat boutje bestel ik voor de zekerheid wel orgineel en aanzetten op moment.