Kleppen krom

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Kleppen krom

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    daansmallenburg

ik heb een C20Xe in mijn A manta zitten. Nu is de geleiderol erafgekomen. De bout is vlak afgebroken ter hoogte van het carter. Komt dit vaker voor? Het viel mij op dat de gebruikte bout volgens mij een M6 inbus is. Is dit een speciale?

Verder is er aan de nokkenasaandrijving niks te zien. De spanrol is goe en zit ook goed vast. Krukaspoulie idem en de riem en waterpomp zijn nieuw.

Fearless
      Deelnemer

Daar is volgens mij een andere bout ingekomen dan, volgen mij zit dit normaal altijd vast met van die appate stervormige bouten.

Lullig iig als de boel hierdoor los komt.

modfreak
        Deelnemer

ik heb daar volgens mij ook gewoon een m6 inbus voor zitten. dat is gewoon een 8.8 bout.
          Maar het maakt niet uit of het een buiten/binnen torx imbus of 6kant is die bout wordt op afschuiving belast.
          En zelfs als deze op een andere manier wordt belast mag hij niet afbreken tenzij die te vast is vastgedraait.
          Die bout moet gewoon met iets van 20 / 25Nm vast en een beetje locktite
          dan gebeurt er helemaal niets.
          Die bout is of door pech of door afbreken en kwartslag terug vast gezet.

sterkte ermee

daansmallenburg

Nou ja, het is even balen. Ik zal binnenkort de kop eraf lichten. Kleppen en geleiders zijn gelukkig niet zo duur in engeland. Dan maar direct overmaat kleppen, kop vlakken en andere nokkenassen :wub. Momenteel heb ik niet zoveel tijd vanwege afstuderen. Dat boutje bestel ik voor de zekerheid wel orgineel en aanzetten op moment.

In ieder geval super bedankt voor de reacties.

modfreak
            Deelnemer

let er wel op de je natruim gevulde uitlaat kleppen neemt, daarom zijn die zo duur. (of goede tweede handse)

Anoniem

zelfde geintje is mij overkomen met een x1.7td

was door vorige eigenaar ook pas nieuwe distributie opgezet

niet dus
                gebruikte zooi zat er weer op:o:thumbdown

ik vervang nu altijd die bouten ook als ik er n nieuwe distributie opzet

of t echt nodig is???
                maar geeft mij n beter gevoel;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.