Forumindex › Forums › Modellen › Omega › klephoedjes vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2010 om 20:03 #17225451
het volgende probleem en had graag hier een mening over van de experts,
er komt blauwe rook uit de uitlaat als deze koud is nu heb ik de vuldop eraf gehad en hij blaast totaal niet, nu heb ik hier op het forum iets gezien dat je via de inlaat kon zien dat de klep hoedjes lek zijn kan het alleen niet vinden.
is hiervoor een tooltje zodat de koppen kunnen blijven zitten
? en ik 24 van deze kan wissellen.
het gaat over een 2.6 V6 benzine motor.
wie o wie JACK? WIM? help.1 september 2010 om 22:41 #17723647Blauwe rook…
Olie is toch zwarte rook?
Benzine is toch Blauw?
Koelvloeistof is wit?Volgens mij is het gewoon een overvloed aan benzine wat verbrand wordt in je uitlaat, is er iets fout met je “choke loop”?
Maar als je graag je kleprubbers wil vervangen, er schijnt een manier te zijn, dat je luchtdruk in je cilinder zet, waardoor je klep naar boven blijft staan, en dat je dan je rubbers kunt vervangen.
tis wel een rot karweitje heb ik gehoord
gr rene
1 september 2010 om 23:04 #17723648Perslucht op de betreffende cilinder zetten (luchtaansluiting maken en op de plek van de Bougie plaatsen)
Druk erop en dan met klepveertang iets in draaien spietjes en schoteltje eruit de klepveer
los halen Kleprubber vervangen en de boel er in om gekeerde volgorde weer plaatsen en dan rustig e de druk eraf halen.Gr en succes,
Aart2 september 2010 om 06:21 #17723649origineel gepost door rpjverhoev
Blauwe rook…Olie is toch zwarte rook?
Benzine is toch Blauw?
Koelvloeistof is wit?tis net andersom.
Benzine is zwart (roet)
olie is blauwVervangen van de hoedjes idd als boven beschreven.
Eventueel kun je ipv perslucht, een dik touw in de cilinder stoppen als de cilinder in de bovenste stand is.ook dat voorkomt dat de klep naar beneden kiepert. Wel zorgen dat de kamer helemaal vol is met touw uiteraard ;)
2 september 2010 om 07:10 #17723650Originally posted by yoyo
Perslucht op de betreffende cilinder zetten (luchtaansluiting maken en op de plek van de Bougie plaatsen)
Druk erop en dan met klepveertang iets in draaien spietjes en schoteltje eruit de klepveer
los halen Kleprubber vervangen en de boel er in om gekeerde volgorde weer plaatsen en dan rustig e de druk eraf halen.Gr en succes,
AartZo moet het idd. En het is een klerewerkje…
2 september 2010 om 16:33 #17723651ja is idd een klere werk. En dan heb ik het gedaan met koppen eraf.
gr Jack
2 september 2010 om 19:11 #17723652Als je het bovenste inlaat gedeelte er af haalt dan kun je je inlaatklepstelen redelijk goed zien.
2 september 2010 om 21:10 #17723653Even een snelle vraag (heb me er nog niet in verdiept) een V6, kan dat zonder demontage van de nokkenassen?
3 september 2010 om 05:03 #17723654Nee
3 september 2010 om 06:16 #17723655Dat idee had ik al, bedankt voor de bevestiging.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.