Klepdekselpakking vervangen Vectra B 1.6.16v bj 2000

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Klepdekselpakking vervangen Vectra B 1.6.16v bj 2000

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Andreas.Berger

Ik heb net voor de 3e keer de klepdekselpakking vervangen, heb al van alles geprobeerd, ook een 2e deksel gehaald omdat ik dacht dat die scheef was, ook met vloeibare pakking op de halve maandjes, hij blijf olie lekken als een zeef , ik wordt er niet vrolijk van, nooit problemen gehad met dat soort pakkingen, wat ik wel gemerkt heb is dat het deksel er niet recht op kan maar maar dat ik hem eerst aan een kant omhoog moet houden en dan over de nokkenas heen moet wrikken , plaats is er dus niet, ook zit de motor boom gewoon in de weg, maar vooral de distributie kappen zorgen ervoor dat er geen ruimte is om het deksel er recht op te krijgen waardoor hij als het waren er een beetje ingeschoven moet worden, waardoor ik het idee krijg dat de pakking ombuigt, wie heeft hier ook problemen mee gehad ?? En zou me kunnen helpen tips, of moet echt de hele distributie eraf en de kappen, ik zou bijna ja zeggen. :swear

gose91
      Deelnemer

Heb ook last van een lekkende pakking. Op advies van iemand die ervaring heeft met sleutelen ga ik zaterdag proberen wat van de bussen af te vijlen die er voor zorgen dat de pakking niet geplet wordt. Maw: het deksel komt dan iets strakker tegen de motor aan te zitten.
        Misschien dat dit voor jou ook kan werken?

TWA
        Deelnemer

klep kan ook krom zijn natuurlijk…

Andreas.Berger

Klep is niet krom, dan zouden ze alle 2 krom zijn, inmiddels alles weer los gehad, en de pakking was gescheurd, en precies bij de halve maandjes van de distributie zijde, en blijkbaar komt het Door de nokkenas wat vlijmscherp is, en daar heb ik namelijk het knelpunt, helaas wel de oude pakking weer ertussen , die heeft het wel overleefd, en was ook maar een paar maanden oud, hij lekt nu niet meer hoop ik

MantasticB1
            Deelnemer

heb je wel de juiste dikte O-ringen gebruikt? als je te dikke O-ringen gebruikt krijg je ook de deksel pakking niet op de juiste spanning.
              ik had oo lekkage en er zat zoveel rubber waar de O-ringen hoorden te zitten dat ik dacht dat het platte rubbers waren. na vervanhing en de oude bacalieten pakkingen vervangen te hebben door rubberen is het denkelijk opgelost. is nu 3 weken geleden dus tijd voor een laatste controle. is een x16xel met 2 losse pakkingen en ja, ik heb de zooi ook 5x opnieuw moeten losmaken omdat de pakkingen zich oprolden bij de krappe montage. achteraf was het mss beter om de pakking met vloeibare pakking in het deksel te plakken voor de montage… :hmmz

usbstick
              Deelnemer

Bacalieten pakking?

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

Haasje17
                Moderator

Moet zonder wrikken kunnen, wel met beleid daardoor zal die wel blijven lekken, die van mij 1 keer vervangen lekt geen druppel.

Andreas.Berger

Hij lekt gelukkig niet meer, maar kan wel vertellen dat het deksel er nooit recht op gezet kan worden zonder de distributie los te maken, ondanks met een beetje gekloot toch goed erop gekregen, nou maar hopen dat het goed blijft gaan

MantasticB1
                    Deelnemer

de oude rubber pakking was zo oud dat het bijna bacaliet was geworden en de vorige “techneuten” hadden de oude pakking met vloeibare pakking weer terug geplakt..
                      en idd de distributie deksel ff verwijderen/losmaken om extra plaats te creëren. zelfs dan wou de nieuwe pakking wegrollen en dubbel gaan zitten…
                      na 5 pogingen zit het eindelijk goed… is nu 3 weken gleden dus tijd om ff de kap weer te verwijderen en op lekkage te controleren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.