Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Klepdekselpakking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2009 om 12:29 #17208848
Hallo,
Ik ben ondertussen aan de 4e klepdekselpakking toe binnen 2 jaar. De eerste heb ik zelf gemonteerd, was een erg eenvoudig klusje volgens mijn garagehouder.
Na een paar weken kwam er al olie door, daarna door de garagehouder laten doen.
Wederom lekte het binnen de kortste keren weer.
Hij kon ook een slechte dag hebben dus het nog maar eens vervangen….. zelfde resultaat en een van de gaten de schroefdraad gesloopt :fy1.Er is telkens een kurkpakking in gegaan.
Het betreft een C20NE uit een ’92 Calibra.Heeft iemand een idee hoe je dit kan verhelpen?
Groeten,
Lennart
11 februari 2009 om 15:51 #17466439Toevallig heb ik dit ook 2 x gehad.(lang verhaal:P).
Maar ik heb een gevlakte kop en daar hadden ze ook een kurk ding tussen gedaan.
Nou blijkt het dat je compressie te hoog is ofzo kan het niet helemaal goed uitleggen en daarom de pakking er tussenuit drukt.Ik heb nu een ander soort pakking met een klein randje van dat vloeibare pakking ertussen en werkt nu perfect.
Gr roy
11 februari 2009 om 17:56 #17466440Opschuren van de klepdeksel en nokkenas huis.. Een beetje opschuren da. Vervolgens idd met vloeibare pakking ertussen.. Mocht ie dat zelfs eruit drukken, zou ik eens gaan kijken naar je zuigerveren/koppakking of carterontluchting.
Sjupke`
12 februari 2009 om 15:24 #17466441Oke, bedankt!
Zal eens een opjacht gaan naar vloeibare pakking.
12 februari 2009 om 16:32 #17466442Ik bij mijn vorige C20NE de klepdeksel pakking ook vervangen.
Deze had ik helemaal ingesmeerd met vloeibaar :P niet zo dik als jullie nu nu denken :P
al het aluminium dat in contact komt ontvet en geschuurd
spul gemonteerd, en geen problemen weer gehad.
12 februari 2009 om 17:36 #17466443ze trekken ook snel krom!
probeer is een andere kleppendeksel
12 februari 2009 om 17:42 #17466444Krom kan idd ja…
Had bij mijne ook vloeibare pakking gebruikt..
Dan lekt ie echt niet zo snel weer :D
Ook de carterpan voorzien van vloeibare pakking op de bijgeleverde pakking….Ik ben verder nog geen enkele droge opel 8v motor tegen gekomen :P
12 februari 2009 om 18:47 #17466445mijn 8v is ook niet droog.
Zelf na vloeibare pakking en een stale volgens mij blijft ie zweten.
Komt volgens mij bij de boutjes van de kleppendeksel vandaan.12 februari 2009 om 18:49 #17466446Gedeelte waar de pakking op komt moet goed geschuurdt worden, goed schoon en vetvrij.
Maar ze kunnen wel krom raken hoor.
Vloeibare pakking ook ook goed laten drogen, niet gelijk motor starten.
Dan komt alle olie over je verse vloeibare pakking..;)14 februari 2009 om 20:11 #17466447Vast plakken met bison kit/lijm
Deksel met randje en zonder aan de kleppendeksel.
Als ik hem verving kan ie niet meer lekken.16 februari 2009 om 19:00 #17466448Volgens mij lekken al die blokken op de kleppendekselpakking.
Niet al te veel aandacht aan schenken zou ik zeggen.
Heb het zelf ook al twee keer gedaan.
Vind het jammer van het geld en de tijd.18 februari 2009 om 04:19 #17466449bedankt voor de tips. heb de kurken pakking al drie keer vervangen.
dacht oa dat het kurk langzaam scheurde omdat ik het te vast aandaaide
en dat het aan de binnenkant van de kleppendeksel lag
word denk ik dan ander dekseltje + kurk en vloeibare pakking
kijken of dat de druk kan weerstaan…Groeten
Astra GT C20NE19 februari 2009 om 12:44 #17466450Bij mijn astra is 10.000km geleden ook een nieuwe pakking en alles op gekomen maar deze heeft nog nooit gelekt.
Ook met de oude pakking heeft hij nooit gelekt of “gezweet”.origineel gepost door Fearless
Ik ben verder nog geen enkele droge opel 8v motor tegen gekomen :P
Mijn blok is nog kurk droog alleen bij de karterpan zweet hij iets,verder is het blok schoon en droog.
Ik heb de auto nu ongeveer 3 jaar en heb alles bij elkaar nog geen halve liter olie bijgevuld.
Wel elk jaar olie ververst maar nooit bij gevuld.gr.Paul
19 februari 2009 om 15:23 #17466451De kurken pakking halen bij de opel dealer. Die zijn een stuk beter als die van de automatrialen handel (payen). En de boutjes niet te vast draaien (10 nm maar ofzo)
23 februari 2009 om 11:49 #17466452Heb dit ook 1x gehad, bleek dat mijn carterontluchting zo goed als verstopt was. Nieuwe erop en daarna niet meer gelekt, mijn andere c20ne is altijd kurkdroog geweest.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.