Klepdeksel bout draait niet vast

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra Klepdeksel bout draait niet vast

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    MoezNr1 One
    Deelnemer

Hallo allemaal, inmiddels een week eigenaar van een opel astra J 1.4 T opc line en ben er heel erg blij mee. De auto ziet er naar mijn mening prachtig uit en rijd ook lekker.

Ik dus vol enthousiasme even een grote beurt gegeven, lucht filter , interieur filter, bougies, en bobine want die leek ook zn beste tijd te hebben gehad..ik zag wat olie sporen en na wat lezen en kijken de kleppendeksel pakking vervangen, alleen draaien niet alle boutjes lekker vast..1 helemaal niet bijna..en 2 niet lekker en dus nog steeds olie lekkage.. ik heb al een kleppendeksel besteld OEM opel..gaat dat de oplossing bieden of ga ik tegen andere problemen aanlopen?

Met vriendelijke groet Adam uit de zaanstreek

Opeltje17
      Deelnemer

Waarschijnlijk in het verleden te vast gedraaid, dan gaat de draad in de kop stuk.

Repareren met een “helicoil” staat zat over op internet, is goed zelf te doen.

MoezNr1 One
        Deelnemer

Bedankt en ja ik ga dat doen als de nieuwe deksel met bouten ook niet vast wilt draaien..stiekem hoop ik daar nog op😅 tegen beter weten in ..maar hoop doet leven..anders plaats ik wel een helicoil indd 👍🏼 bedankt voor het mee denken💪🏽

MoezNr1 One
          Deelnemer

Update: vandaag weer bezig geweest met de auto en het is eindelijk opgelost doormiddel van een helicoil, en de boutjes netjes met moment sleutel op 8nm vast gezet. Ik heb een stukje gereden en is nu kurk droog zoals het hoort😅

Dus mocht iemand het zelfde probleem hebben met een boutje dat niet meer lekker vast gaat of zoals in mijn geval helemaal niet, een nieuwe kleppendeksel verhelpt het euvel niet🤣 gelukkig was de mijne toch al aan vervanging toe anders had ik voor niets een nieuwe gekocht👍🏼

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.