Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Klep-stelgereedschap voor 1.9 cdti
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2009 om 12:08 #17210520
Hallo allemaal,
Ik wil een grote onderhoudsbeurt uitvoeren voor mijn Vectra C station met 1.9CDti (19DT) motor. Bij de grote onderhoudsbeurt hoort ook het stellen van de kleppen (ze zijn ook hoorbaar bij koude motor).
Afstellen gebeurt d..m.v. vulplaatjes. Heeft iemand zulke gereedschap of weet iemand waar zulke gereedschap te huur of te koop zijn?
Alvast bedankt.
5 juli 2009 om 13:38 #17497830volgens mij zitten er in deze motor geen manueel gestelde kleppen. dat is allemaal zelfsstellend.
en al mochten ze er toch in zitten. kleppen die met plaatjes werken moet je juist horen.
5 juli 2009 om 14:18 #17497831origineel gepost door navreen76
volgens mij zitten er in deze motor geen manueel gestelde kleppen. dat is allemaal zelfsstellend.en al mochten ze er toch in zitten. kleppen die met plaatjes werken moet je juist horen.
In de Z19DT motor moet de kleppen handmatig gesteld worden en zijn niet zelfstellend. De klepspeling moet tussen de 0.3 en 0.4 mm liggen.
Dat de kleppen met vulplaatjes juist hoorbaar moet zijn is nieuw voor mij. Waarom zou je ze juist moeten horen?
Groet,
stationC5 juli 2009 om 15:02 #17497832origineel gepost door navreen76
volgens mij zitten er in deze motor geen manueel gestelde kleppen. dat is allemaal zelfsstellend.en al mochten ze er toch in zitten. kleppen die met plaatjes werken moet je juist horen.
Da’s voor mij ook volstrekt nieuw. Kleppen die je kunt horen staan namelijk ALTIJD te ruim, en dat is op zich gewoon verkeerd.
5 juli 2009 om 15:38 #17497833kleppen die te nauw staan dus tegen de klepsteel aan zonder speling. die hoor je niet. met als gevolg dat deze open blijven staan en dus in kunnen branden. tikkende mechanish gestelde kleppen zijn beter dan niet horende kleppen.
5 juli 2009 om 16:08 #17497834Navreen76 ik kan meegaan met je beredenatie maar in beide gevallen voldoet de klepspeling niet volgens fabrieksopgaaf en is dus niet goed.
Ik wil mijn kleppen niet horen en wil ze daarom afstellen volgens de GM specificatie.
Iemand een idee waar ik het gereedschap kan aanschaffen of kan lenen?
Of zijn de kleppen van jullie motoren allemaal hoorbaar.
5 juli 2009 om 16:22 #17497835brezan zal die dingen toch wel hebben zeker of elke andere renomeerde gereedschapsboer.
bij de bouwmarkt hoef je niet te kijken iig.6 juli 2009 om 16:44 #17497836Heya,
Bij de DT(L) dien je elke 50.000 de speling te controleren en zo nodig af te stellen. Voor de controle wordt ook wel de HAZET 2147 gebruikt.
Hazet zit in Duitslnd, 42804 REMSCHEID (nee ben niet aan het schelden) Postbus 100461. Wellicht kunnen die je verder helpen.Safe driving Jurgen.
7 juli 2009 om 09:50 #17497837Jraaf bedankt voor de informatie.
Ik zal eens gaan kijken of een reguliere automaterialen zaak deze te koop heeft.
Bedankt!
ps. komt het voor dat de kleppen toch gesteld moeten worden.
7 juli 2009 om 09:50 #17497838Jraaf bedankt voor de informatie.
Ik zal eens gaan kijken of een reguliere automaterialen zaak deze te koop heeft.
Bedankt!
ps. komt het voor dat de kleppen toch gesteld moeten worden.
7 juli 2009 om 17:27 #17497839origineel gepost door stationC
ps. komt het voor dat de kleppen toch gesteld moeten worden.Kan me wel voorstellen dat dit voorkomt ja.
Hoe af te stellen weet ik echter niet, ik ben ‘a’ technisch als het aan komt op sleutelen, ik heb overal een boek met plaatjes voor nodig.:PSafe driving Jurgen
7 juli 2009 om 22:10 #17497840Bij de laatste 3 koppen die ik in mijn handen heb gehad die op mijn auto hebben gezeten was het bij alledrie wel nodig om te stellen. Je zou kunnen kijken bij een VOD of je gereedschap mag lenen? Klinkt misschien raar maar heb laatst ook gereedschap geleend voor remleidingen bij een opel garage (geen dealer). Doosje merci erbij gedaan toen ik het terugbracht en de man was ook weer gelukkig.
12 juli 2009 om 20:09 #17497841origineel gepost door stationC
Hallo allemaal,Ik wil een grote onderhoudsbeurt uitvoeren voor mijn Vectra C station met 1.9CDti (19DT) motor. Bij de grote onderhoudsbeurt hoort ook het stellen van de kleppen (ze zijn ook hoorbaar bij koude motor).
Afstellen gebeurt d..m.v. vulplaatjes. Heeft iemand zulke gereedschap of weet iemand waar zulke gereedschap te huur of te koop zijn?
Alvast bedankt.
Hey daar, Is het er nog van gekomen?
Mocht je het nog niet uitgevoerd hebben dan heb ik nog een handleiding op de kop kunnen tikken voor het stellen van de kleppen. Inclusief de nummers van het gereedschap wat de VOD gebruikt. t’is alleen wel in het Duits maar met een sporadisch plaatje. Laat maar weten als je intresse hebt.Safe driving Jurgen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.