Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Kleine vragen van Mr-T
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 december 2012 om 23:26 #17253860
Heey iedereen van het corsa-gedeelte,
Ik zal me even voorstellen, Ik ben sander, 21 jaar, voorheen vooral aanwezig in het astra gedeelte.
Hierbij veel plezier gehad en gezelligheid en ook al veel personen ontmoet op diverse meetings.Daar zal ik ook aanwezig blijven en mijn kennis blijven delen waar daar baat bij is.
Nu wil ik mijn horizon verbreden met mijn nieuwste aankoop, een Corsa C GSi uit 2001.Echter kom ik nu met een vraagje,
De auto is enkele dagen geleden apk gekeurd en bijna vlekkeloos door de keuring gekomen, echter op het ene punt stel ik mijn vraagtekens.
K01 – Reflectoren.De auto is qua verlichting niet aangepast voor/achter. Gewoon standaard GSi uitvoering. Hoe kan het zijn dat dit een advies punt is? onder in de achterbumper zitten reflecterende punten, dus vind dit allemaal cryptisch.
Dit allemaal terzijde, vandaag weer een hoop kunnen doen aan de Corsa. Heb mij vandaag vooral bezig gehouden met wassen/polijsten, en een keer onder de auto gekropen. Op een Fuseekogel na (dan weer geen APK opmerking?!) ben ik zeer tevreden. aankomende week beginnen met het onderstel te tectyleren en verder met het reinigen van het interieur. Nog een hoop plannen dus.
24 december 2012 om 07:48 #18087653Dit mag absoluut geen advies punt zijn.
Als je dit van het rapport wilt hebben gewoon even de rdw bellen ;)
(maak van te voren wel even de fuseekogel voor deze erop komt)Als je je interieur gaat reinigen, kijk meteen even hoe het schuim van de zitting is.
Bij een gsi is dat bijna standaard door op de zitting, als je dit optijd hersteld voorkom je scheuren van het stof.
Tectyleer ook meteen de achteras, deze roest nogal snel.
Veel plezier met de aankoop :)24 december 2012 om 11:18 #18087654Bedankt voor de tip. Achteras wordt zeker onder handen genomen aangezien dit wel een bekend probleem is. Schuim wordt ook al vervangen en wangen verstevigd. Updates zullen zeker gepost worden.
24 december 2012 om 17:51 #18087655ik denk dat ze doelen op je koplampen. deze kunnen verweerd zijn waardoor je lichtbeeld niet meer optimaal is.
leuke corsa gsi heb je daar.
wel grote wielen voor zo’n klein wagentje. 17” zeker?24 december 2012 om 21:50 #18087656Koplampen zijn nog prima in orde, de astra zag er met zijn vorige koplampen erger uit en die kwam ook door de keuring :jerry
Ja liggen nu 17″ Borbets TS 9-spaaks onder, 8J. Echter vindt ik ze te groot/breed voor onder een corsa. ziet er leuk uit, maar omdat ik veel snelweg kilometers maak misschien niet de meest practische oplossing. Heb nu mijn oog op een nette set 16” BBS. 195 / 45/ 16. Deze een van deze dagen eronder leggen en dan gaan de borbets op MP. Zijn in nieuwstaat, daar moet ik nog wel wat voor krijgen.
Astra is vandaag de deur uit gegaan. Even een traantje weg moeten pinken. Nieuwe ronde, nieuwe kansen
24 december 2012 om 22:00 #18087657K01 is verplichte lichten/retroreflectoren
Kan dus op n kapot lampje geduid hebben al meld bijna geen 1 keurmeester n lampjeFuseekogel kan van geen speling binnen 10km naar AC speling gaan(kleiner of gelijk aan 1mm)
24 december 2012 om 23:20 #18087658@Otdh Dit is verassend nieuws. Hoe voorkom je dit voor in de toekomst, en hoe wordt dit veroorzaakt?
25 december 2012 om 11:37 #18087659Als n kogel net op t randje van de teflon coating zit en daar doorheen gaat door n stoeprandje ofzo dan heb je in 1x n beetje speling
Al voel je snel genoeg of t 1mm of minder is
25 december 2012 om 14:47 #18087660Logisch eigenlijk, maar heb liever een verklaring dan maar te gaan gissen ;) Bedankt!
Edit: Vandaag contact opgenomen met betreffende keurmeester en die heeft inderdaad bevestigd dat dit om een lampje ging, alleen stond dit verkeerd gespecificeerd op het rapport, hierbij krijg ik nog een nieuwe opgestuurd.
26 december 2012 om 23:29 #18087661K04 is het reparatiepunt van een lampje (foutje van de keurmeester)
Dit geven we op omdat dit gerepareerd is (stadslicht lampje oid) om de auto APK goedekeurd te krijgen.Officieel moet je zelfs als je een lege ruitensproeier tank hebt en die vult de keurmeester met water al een reparatiepunt opgeven :jerry
27 december 2012 om 01:30 #18087662Good 2 know! bedankt voor deze aanvullende informatie ;)
27 december 2012 om 11:18 #18087663Ik doe altijd k01 bij n kapot lampje
Verplicht licht/retroreflector blablablaNog nooit gezeur gehad met n steekproef
27 december 2012 om 19:19 #18087664@otdh wrote:
Ik doe altijd k01 bij n kapot lampje
Verplicht licht/retroreflector blablablaNog nooit gezeur gehad met n steekproef
Zou geen steekproef controleur moeilijk over (of je moet wel een echt l*l hebben)
K01 Verplichte lichten/retroreflectoren 5.*.51en
K04 Werking/toestand verplichte lichten/retroreflectoren 5.*.55
Kan allebei dus heel goed :afro (ik doe dan K04)
27 december 2012 om 20:42 #18087665Iemand bekend of er een spruitstuk bestaat voor een corsa C? Of volstaat een spruitstuk van een 1.8ZE?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.