Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kleine stotter bij optrekken
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 januari 2023om 07:38 door IkSlaag.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2023 om 09:29 #18501998
Goedemorgen en allereerst de beste wensen voor 2023.
Uit stilstand zonder een of twee lichte stotters optrekken lukt niet met mijn Opel Astra K GTC uit 2014,0 heeft iemand daar ervaring mee en is er een oplossing. Ik las wel ergens dat het een typisch Astra probleem is.
7 januari 2023 om 23:57 #18503027Voor jou alvast hetzelfde!
stotteren is idd een typisch Astra-probleem, en is sowieso motorisch
Ik had bij mijn Astra G hetzelfde probleem, maar dan bij lage toeren. even de obd scanner ingestoken (kan ook bij je garage voor 20 euro) en bleek de luchtmassameter te zijn. Nieuwe besteld en hij loopt terug als een zonnetje.
Als je brandstoffilter al wat ouder is (40K km of meer) zou ik eerst proberen om die te vervangen.
Succes!
8 januari 2023 om 09:25 #18503069Typisch astra probleem? Dat klopt niet helemaal. Komt gewoon bij alle merken en modellen voor.
Welke motor heb je in de astra k?
8 januari 2023 om 14:58 #18503089Ja probleem van moderne motoren, het zo krap afstellen ivm milieu eisen dat je last krijgt van LSPI, mijn astra K heeft dat ook met de 1.4T motor, ik zou graag wel eens willen sleutelen met het ontstekingstijdstip want ik vermoed dat als je het ontstekingstijdstip bij lagere toeren een halve of hele graad later zet het probleem volledig weg is.
8 januari 2023 om 15:05 #18503091Ik hoorde eerst dat het iets met de koppeling te maken had en dat de Astra’s daar allemaal last van hebben. Nu merk ik wel als ik de motor iets meer toeren laat draaien met optrekken het niet voorkomt.
9 januari 2023 om 12:55 #18503192Heeft niks met de koppeling te maken, de motor gaat pingelen(te vroege ontsteking) bij lage toeren waardoor hij zichzelf even tegenwerkt, zoek maar eens met google op LSPI, het zou zo maar kunnen zijn dat als je hem laat chiptunen de tuner de ontsteking bij lagere toeren iets later kan zetten waardoor je het probleem helemaal kwijt bent
11 januari 2023 om 10:04 #18503435Ik ervaar de stotter soms nog enigzins licht maar ik moet zeggen dat het met de originele GM Iridium bougies een stuk duidelijker voelbaar was dan met de nieuwe NGK 91039 Iridium bougies die ik recent geplaatst heb.
Het zijn niet de goedkoopste bougies maar bij mijn A14NET is het stotteren wel bijna helemaal weg bij weinig tot halflast optrekken.De stotters, of eerder stoten met de koppeling heb ik ook wel eens gehad maar dat voelt wel duidelijk anders aan dan de lichte stotters die echt de motor gaf.
13 januari 2023 om 07:38 #18503662Ik heb de luchtmassameter even los gehaald en de stotter is dan gelijk verdwenen, die ga ik dus vervangen. Ik wil ook graag het benzinefilter vervangen maar weet niet of die nu onder de auto of onder de motorkap zit? Als ik filmpjes kijk op youtube zie ik alleen maar een groot filter onder de auto en als ik er een wil bestellen alleen maar kleine filters voor onder de motorkap.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.