Kleine, (nou ja kleine) ergernissen

Forumindex Forums Modellen Astra Kleine, (nou ja kleine) ergernissen

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17816567
    red-bull
      Lid sinds:
      30 June 2004

      hallo,

      pas als mijn opel geen geluidjes meer maakt , maak ik me zorgen….

      mvrg Rob

      #17816568
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        [rquote=1867698&tid=142634&author=Hans van Dijk]Tot

        1.Mijn ruitenwissers piepen eigenlijk altijd,
        2.In het interieur is er altijd wel iets dat rammelt of trilt, ook daar word ik soms helemaal simpel van.
        3. Mijn voor vering (althans ik denk dat het de vering is) kraakt als een gek wanneer ik normaal over een drempel rijd
        4. Mijn stoel piept ook bij elk hobbeltje.

        :wtf[/rquote]

        1: nooit last van of gehad. Rare wax of coating op je raam?
        2: heb ik alleen bij lage toeren (1000 – 1500) ander niet
        3: nooit last van of gehad
        4: had ik et n vorige astra ook, leek idd van binnen in de stoel te komen. Nooit iets aan gedaan

        #17816569
        robert_corsa
          Lid sinds:
          16 May 2009

          ruitenwissers: geen problemen mee, wel met schrappen over de ruit. zitten nu flate blades op van valma. geschraap is over, ruitenwissers wissen super, en gaan geruisloos over de ruit, ook bij 180

          -heb geen 1 rammel in de auto. tenminste, voor de verlaging dan:P
          -stoel is makkelijk op te lossen. veren los halen en in noverox zetten (ontroester) en stoel opnieuw opvullen. kost 7 tientjes, en zit weer als nieuw.

          voorvering is al besproken, heb hier overigens geen last van. de dealer had ze behandels destijds met iets, een heel vettig zwart spul. en werkt perfect, geen gekraak, niets.

          heb totaal geen ergenissen met de astra g. mijne is uit 2002, heb een 1.6 8v met 131000 op de klok, gekocht met 98000. motertjes gaat ook steeds soepeler en mooier lopen.

          #17816570
          blue-mission
            Lid sinds:
            27 July 2010

            Heb eigelijk van allen het kraken vande sport stoel last ( dit is gekomen na het opnieuw bekleden,
            moet ik zelf nog even fixen,
            kraakjes kwamen bij mij na de subwoofer en omdat mijn astra beenhard is ( lig 3 cm van de grond )

            #17816571
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Puntje 3 zullen de rubbers om de stabalisatiestang wel zijn.
              Deze gaan kraken bij drempels, wanneer de auto goed ingedrukt wordt?

              Das een kwestie van loshalen en goed invetten. Daarna weer terug plaatsen. Inspuiten werkt niet echt, dan is het gekraak zo weer terug.

              De rammeltjes in je interieur is altijd wat lastig, vaak ligt het aan allerlei losse troep in de auto. Of iemand heeft het dashboard al een flink los gehad en hier en daar wat verkeerd terug geschroefd met de kabels er achter..

              Allemaal kleine dingetjes waar je je flink aan kan ergeren.

              #17816572
              crossagek
                Lid sinds:
                13 January 2005

                elke auto heeft wel zijn rammels , zelfs een vectra GTS die ik hiervoor had .

                irritante rammel bij de binnenverlichting , bleek een stekkertje los te liggen .

                rammel in de deurpanelen wil nog wel eens voorkomen als een paneel er af geweest is en niet weer goed met al die klikplugjes vast gezet is ( zelf ervaring mee )

                dat kraken van de rubbers is een veel voorkomend probleem bij de latere opels ( corsa B nooit last van gehad , corsa C wel , vectra GtS wel , astra G station nog geen ervaring ) en de corsa A uit 1985 die ik hier staan heb hoor ik ook nooit gekraak , alleen rammels , maar ja die is 11 cm verlaagd .

                van die ruitenwissers , mijn astra G is mijn eerste auto met flatblade wissers en tot nu toe goede ervaringen .

                die stoel heb ik geen ervaring mee , maar met een krakende/piepende bank wel , ik heb toen de bekleding los gehaald en er bleek 1 veer niet goed in de houder te zitten , goed gezet en weg was de kraak/piep

                #17816573
                Mick90
                  Lid sinds:
                  31 August 2010

                  Ik heb ook last van wat gerammel uit de deuren als ik de muziek op heb staan… een flinke ram er tegen en het is tijdelijk weg.

                  #17816574
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    1. Van mijn ruiten wisser nooit last van gehad. Heb nu flatblades erop dat werkt goed en zeer stil.
                    2. Kraken van mijn vering bij drempels doet mijn astra ook soms licht ook aan de weers omstandigheden heb ik
                    ontdekt. (Moet zelf maar eens kijken wat het precies is want mijn stabilisator stangen zijn nieuw).
                    3. Stoel gepiep. Heb ik ooit gehad even ingespoten met WD40 en tot nu toe geen last meer van gehad.

                    Ben zeer te vreden over de geluiden wat mijn astra maakt. En heb als zomer setup 18″inch Irmscher eronder liggen met bumper stops zonder rare geluiden.

                    Persoonlijk denk ik dat iedere auto wel een geluid hier en daar heeft. Vaak komt het omdat er spullen ergens tegenaan komt. Of dat bij demontage en montage het niet helemaal 100% terug is gemonteerd.
                    En of je dan een Mercedus, BMW, Lexus rijdt maakt totaal niks uit.

                    #17816575
                    crossagek
                      Lid sinds:
                      13 January 2005

                      [rquote=1869213&tid=142634&author=Mick90]Ik heb ook last van wat gerammel uit de deuren als ik de muziek op heb staan… een flinke ram er tegen en het is tijdelijk weg.[/rquote]

                      grote kans dat het paneel ooit los is geweest en in het midden van het deurpaneel zit ook een klikplug welke vaak niet goed weer vast klikt bij montage ;)

                      #17816576
                      Hans van Dijk
                        Lid sinds:
                        4 February 2011

                        Die flate blades klinken zeker interessant, ik heb er nog geen ervaring mee,
                        maar jullie geluiden zijn zeer positief dus dat ga ik zeker proberen. :)
                        Kunnen die zo op de bestaande armen worden gemonteerd,
                        of moeten er verder nog aanpassingen worden gemaakt. ???

                        De stoel ga ik komende zomer maar eens uit elkaar trekken,
                        het gepiep komt vanonder de bekleding dus ik ben benieuwd wat ik tegen ga komen (nest muizen :P)

                        Ik wil me nog van die bokken kopen, waar je met je voorwielen op kunt rijden,
                        dan krijg ik tenminste wat ruimte om onder de auto te duiken,
                        en kan ik eens even goed los gaan met WD40.

                        Tja en dat interieur….ik ben bang dat het niet zo eenvoudig zal zijn om dat op te lossen,
                        want het is niet altijd op dezelfde plaats.
                        Veel voorkomende plaatsen zijn het deurtje van het dashboard kastje,
                        en de bovenkant van de middenconsole waar het LCD scherm zit.

                        Afijn, first things first, eerst maar eens zien dat ik een nieuwe radiateur krijg want die is zo lek als een mandje is wel gebleken ondertussen.
                        Inmiddels al weer een mailtje naar het autodemontage bedrijf de deur uit gedaan, kijken of ik weer mazzel heb.

                        #17816577
                        bjornspiering
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 August 2009

                          Monteer direct flateblade wissers!
                          deze die zijn zeer goed.
                          ik heb ze zelf van de bosch en ben zeer goed te spreken ze gaan een keer heen en weer en je raam is weer even droog tot de volgende lading regen maar die werken echt meesterlijk!
                          en anders moet je de flateblade’s is van de gm bestellen deze zijn volgens mij ook wel goed.

                          #17816578
                          jericho
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 December 2007

                            Ik had ook last van ‘klapperende’ ruitenwissers, echt knettergek werd ik hiervan!! Bij de afgelopen beurt hebben ze nieuwe wissers er op gezet en ze bijgesteld (??) sindsdien glijden ze als babybillen op ochtendpoep over de ruit!

                            #17816579
                            Dolby
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 May 2008

                              Ik zelf heb ook de Bosch 503S flat blades voor mijn astra G. Echt geweldig geruisloos en goed. En het ziet nog mooier uit dan de standaard wissers.

                              Met standaard wisser had ik ook regelmatig al er net te weinig water op de raam zit dat ze gaan schrapen zeg maar. Heb ik met de flat blades niet meer gehad zelf met hoge snelheid. De flat blades hebben na mijn mening gewoon hun werk goed doen.

                              #17816580
                              Hans van Dijk
                                Lid sinds:
                                4 February 2011

                                [rquote=1870891&tid=142634&author=Dolby]Ik zelf heb ook de Bosch 503S flat blades voor mijn astra G. Echt geweldig geruisloos en goed. En het ziet nog mooier uit dan de standaard wissers.

                                Met standaard wisser had ik ook regelmatig al er net te weinig water op de raam zit dat ze gaan schrapen zeg maar. Heb ik met de flat blades niet meer gehad zelf met hoge snelheid. De flat blades hebben na mijn mening gewoon hun werk goed doen.
                                [/rquote]

                                mooi dat je even het type vermeld :thumbup die koop ik aanstaande zaterdag ook maar even, want ik hoor bij regen alleen maar

                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,

                                gloeiende g*dverdomme, (dat ben ik dan zelf….:P ),
                                en dan weer een hele tijd,

                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
                                whieeeeeeeeeeeeeeep wop,

                                herkenbaar hé ;)

                                #17816581
                                joop1970
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 September 2010

                                  Weet niet of ik hier een site neer mag zetten, hier zijn flatblades goedkoop:

                                  http://www.autoteilemann.de

                                  Bovin in op online teile catalog klikken -> auto kiezen icm model -> dan bij suche het volgende intikken: wischblatt

                                  Het is de aerotwin retro van bosch, komt op 25 euro voor een set voor een astra G. Verzenden is 9 euro, dus gelijk een achteruitenwisser meebestellen :)

                                  #17816582
                                  Hans van Dijk
                                    Lid sinds:
                                    4 February 2011

                                    [rquote=1871075&tid=142634&author=joop1970]Weet niet of ik hier een site neer mag zetten, hier zijn flatblades goedkoop:

                                    http://www.autoteilemann.de

                                    Bovin in op online teile catalog klikken -> auto kiezen icm model -> dan bij suche het volgende intikken: wischblatt

                                    Het is de aerotwin retro van bosch, komt op 25 euro voor een set voor een astra G. Verzenden is 9 euro, dus gelijk een achteruitenwisser meebestellen :)[/rquote]

                                    Dank je Joop, daar zullen een boel Astra eigenaren blij mee zijn :thumbup…..ik in ieder geval wel.:jerry

                                    #17816583
                                    Dolby
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 May 2008

                                      Ik heb de Bosch 503S flat blades gekocht bij mijn lokale automaterialen zaak (heuts) en heb er 35euro voor betaald. meteen naar buiten lopen en vervangen.

                                      #17816584
                                      Hans van Dijk
                                        Lid sinds:
                                        4 February 2011

                                        Net besteld, ze zijn volgens mij goedkoper geworden

                                        kreeg dit in een pdf file toegestuurd.

                                        Artikel Artikelbezeichnung Menge/Stück Einzelpreis Gesamtpreis
                                        128821 WISCHBL.KSN AR503S 500/475MM 1,00 21,45 EUR 21,45 EUR
                                        3 397 118 993

                                        op de site staat: 25,53 EUR / Satz (inkl. Mwst zzgl. Versandkosten)
                                        daar zullen de verzendkosten dan nog wel bij komen denk ik.
                                        ik weet niet waar die zzgl voor staat in het Duits :wtf

                                        kwam dit wel tegen, bij het zoeken naar zzgl.

                                        Wenn in einer Rechnung eines Internethandelshauses (vor der Lieferung zur Überprüfung) in der Rechnung “Endsumme zzgl. Versandkosten” und dahinter der preis steht in dem die Versandkosten nicht eingerechnet sind(von dem ein Laie allerdings ausgeht weil es ein deutlich hervorgehobener Preis ist), ist das:
                                        -korrekt
                                        -sprachliche Freiheit oder
                                        -ein Grund für Reklamation

                                        Der in der Endsumme ausgewiesene Preis muß der Preis inklusive Versandkosten sein. Eine Ausnahme kann meines Wissens nur in dem Moment bestehen, wo verschiedene Versandmöglichkeiten zur Option stehen
                                        Es ist daher für mich ein Grund zur Reklamation.

                                        taalcurcus Duits niet inbegrepen :P

                                        #17816585
                                        Hans van Dijk
                                          Lid sinds:
                                          4 February 2011

                                          Vandaag de flate blades binnen gekregen, monteren is een fluitje van een cent.
                                          Echt een mooi systeem……maar, het piepen op de ramen is onverminderd aanwezig.
                                          Daar krijgt een mens toch een sik van…..afijn, binnenkort maar weer eens met die armen van de ruitenwisser aan het experimenteren, want dan moet het toch daar uit ontstaan.:hmmz

                                          #17816586
                                          boeiend
                                            Lid sinds:
                                            10 February 2006

                                            Bij veel astras zit er speling op de ruitenwisser stangen, die kan je is inspuiten en ook afstellen en dan is het gepiep/gekraak vaak weg… had het bij mijn vorige astra ook. Mijn 3de heeft het net als mij 1ste astra niet :)

                                            Het gerammel achter de middenconsole komt inderdaad achter bij de TID of MID vandaan. Daar zitten enkele klemmetjes die wel is lam worden, helemaal als de console er een paar keer uit is geweest. Kan je opvullen met een klein stukje karton en het is voortaan verdwenen.

                                            Wat mijn ervaring is na 3 astra’s is dat de hoedenplank ook vaak rammelt. Bij de rond haakjes/scharnierpunt heb ik bij alle 3 zwart extra dikke tape omheen gedaan en dan rammelt die niet meer.

                                            Verder heb ik ook wel is wat geluiden uit het dashboard kastje maar dat komt vaak door dat daar hardplastic spullen los in liggen te rammelen :P

                                            #17816587
                                            Dolby
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 May 2008

                                              [rquote=1876428&tid=142634&author=Hans van Dijk]Vandaag de flate blades binnen gekregen, monteren is een fluitje van een cent.
                                              Echt een mooi systeem……maar, het piepen op de ramen is onverminderd aanwezig.
                                              Daar krijgt een mens toch een sik van…..afijn, binnenkort maar weer eens met die armen van de ruitenwisser aan het experimenteren, want dan moet het toch daar uit ontstaan.:hmmz

                                              [/rquote]

                                              Nadat je de faltblades gemonteerd had. Had je nog steeds het vervelend geluid kom het echt van de ruitenwissers af?

                                              Want dan zou het toch aan iets ander moeten liggen.

                                              #17816588
                                              joop1970
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 September 2010

                                                Helemaal dit topic vergeten, mooi dat het gelukt is Hans!

                                                Je kan even proberen de ruitenwissers ophoog te klappen, piepen ze dan nog steeds?

                                                #17816589
                                                Hans van Dijk
                                                  Lid sinds:
                                                  4 February 2011

                                                  Nee, omhoog geklapt maken ze geen geluid, het is echt het contact met het glas wat je hoort.
                                                  De eerlijkheid gebied wel te zeggen, dat het wel minder is dan bij de confentionele ruitenwissers, dus wat dat betreft is het de moeite wel waard geweest.
                                                  Vermoedelijk is de veerspanning naar de ruit toe iets te strak, daar ga ik nog even mee aan het stoeien

                                                  #17816590
                                                  joop1970
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 September 2010

                                                    Gelukkig dat het niet voor niks is geweest!
                                                    (stiekem ziet het er ook beter uit :))

                                                    Ben benieuwd naar het resultaat.

                                                  24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.