kleine beurt verschil

Forumindex Forums Modellen Astra kleine beurt verschil

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    harryd
    Deelnemer

hallo
      mijn opel is toe aan een kleine beurt in mei 2010
      vorig jaar grote beurt
      nu belde ik met mijn dealer over de kosten en hij zei dat het kost 130 eurie,s
      een uur later zei mijn broer dat ik eens kwik fit moest bellen
      en wat blijkt…kosten 79 eurie,s
      vraag waarom het verschil van 50 eurie,s ??
      kan iemand mij zeggen wat het verschil is qua kleine beurt ?
      mvg harry

Spacejam
      Deelnemer

omdat de kwikfit bagger is en de dealer waarschijnlijk beter :jerry

Famempeters

kwik fit zij enorme eikels komt straks veel werk uit is een hoop stuk bij je anders helpen ze het wel een handje .

zo,n beurtje doe ik ook voor € 50 word wel alles nagelopen en olie en filter vervangen,klaar terwijl je wacht met kofie of thee ,,je ziet wat er gebeurd en hoe het gebeurd … en ik ben Opel liefhebber he . en chef monteur in ruste 60 jaar

Bert

Powercorsa

Het grootste verschil zal het um in het uurtarief zitten.
            Ongeschoold personeel is eenmaal goedkoper ;)

Zelf zou ik het nooit bij kwikfit laten doen, de meeste zijn oplichters.

Ook het verschil in originele onderdelen en imitatie levert een leuk prijsverschil op.

miraltje
            Deelnemer

bij de kwikfit is het standaard werk 50 euri goedkoper, maar je voor 150 euri gezeik bij

harryd
              Deelnemer

dank jullie voor reactie
                gr harry

bjornspiering
                Deelnemer

Kwik-fit zijn van die oplichters die smeren je onderdelen aan wie niet eens kapot zijn of iets dergelijks. gewoon naar de opel heen dan maar iets meer voor neertellen maar die hebben de kwaliteiten er ook wel na. ik zelf ga altijd naar een buurman van mij die werk bij de hyundia daar ben ik 150 tot 200 euro kwijt voor een grote beurt met apk dat is ja netjes :D en die wordt die ook nog netjes afgeleverd!

Famempeters

Ik weet nog wel ik ben 60 jaar dat bij ons in de garage s,morgens om 8 uur de kleine beurtjes stonden men kon er op wachten .

was toen niets meer als een beetje nieuwe olie heel overdreven was een olie filter en men liep wat basis dingen na koel vloeistof het altijd aan wezige ruiten vloeistof bijvullen of ie nou vol is of niet ,,, vul hem maar is en breng hem weg het staat er bij standaard.

nu is het echt niet veel meer echter het uurloon is schrik barend en ze hebben hiervoor een vast standaard tarief voor de type,s auto

en dan de ??extra,s

en dan gaan ze bij de kwak fit op zoek bewust naar hun voorraad delen uitlaat,schokrekers, remmen ,banden is altijd wel wat bij ze dat is hun verdienste .

nou ik reken voor een kleine beurt als liefhebber Opel en ex werkplaats chef €50 en dat is inkl alles dus goede kwaliteit olie, olie filter vloeistoffen bij vullen en even de wielen los remmen nazien en schoon blazen met pers lucht ,lucht en mogenlijk het interieur filter even schoonblazen .grote beurt vraag ik €90 voor met het doel het BEHOUD van de auto met de standaard delen dan he .

en de eigenaar kan er ook op wachten met kop kofie of thee het voordeel ik ben alle dagen thuis

kaneelschep
                    Deelnemer

Vergeet kwik fit gewoon helemaal!

h67racing
                      Deelnemer

origineel gepost door Famempeters
                        Ik weet nog wel ik ben 60 jaar dat bij ons in de garage s,morgens om 8 uur de kleine beurtjes stonden men kon er op wachten .

was toen niets meer als een beetje nieuwe olie heel overdreven was een olie filter en men liep wat basis dingen na koel vloeistof het altijd aan wezige ruiten vloeistof bijvullen of ie nou vol is of niet ,,, vul hem maar is en breng hem weg het staat er bij standaard.

nu is het echt niet veel meer echter het uurloon is schrik barend en ze hebben hiervoor een vast standaard tarief voor de type,s auto

en dan de ??extra,s

en dan gaan ze bij de kwak fit op zoek bewust naar hun voorraad delen uitlaat,schokrekers, remmen ,banden is altijd wel wat bij ze dat is hun verdienste .

nou ik reken voor een kleine beurt als liefhebber Opel en ex werkplaats chef €50 en dat is inkl alles dus goede kwaliteit olie, olie filter vloeistoffen bij vullen en even de wielen los remmen nazien en schoon blazen met pers lucht ,lucht en mogenlijk het interieur filter even schoonblazen .grote beurt vraag ik €90 voor met het doel het BEHOUD van de auto met de standaard delen dan he .

en de eigenaar kan er ook op wachten met kop kofie of thee het voordeel ik ben alle dagen thuis .

intresse gewekt ??

Zeker wel interesse gewekt, alleen waar woon je?

harryd
                        Deelnemer

als je in het noorden woont wil ik graag effe langskomen.hoor graag van u
                          gr harry

Warbeer

Beste Harry,

Denk dat mijn oordeel overbodig is bij alle bovenstaande oordelen over kwikSHIT!

Maar uhm.. waarom doe je de kleine beurt niet zelf?
                            Hier hoef je echt geen monteur voor te zijn…
                            Je moet alleen weten waar je naar moet kijken.
                            * Olie verversen, nieuw filter aanbrengen.
                            * Interieurfilter controleren.
                            * Lampen controleren.
                            * Overige vloeistoffen controleren.
                            * Banden op spanning brengen, kijken of er meer dan 1.6mm profiel op zit (volledige breedte van de band)
                            * Voor de zekerheid kijken of je de distributie en kwartslag kan draaien en hoe deze eruit ziet.
                            * Zijn de stofhoezen niet gescheurd?
                            Een beetje automaterialen handel weet precies welke olie en hoeveel je moet gebruiken, welke filters je nodig hebt en klaar.

Nu lees ik het berichtje van famenpeters.. tja voor €50,= kan je natuurlijk niet zelf gaan stoeien als je niet handig bent!
                            Daarnaast is de destbetreffende persoon een automonteur die door zijn leeftijd (ervaring) de kleine kneepjes van het vak kent.
                            Wellicht waar wij 4uur over doen doet hij dit in 1uur.

Ik wens je er succes mee als je het zelf gaat doen, wanneer hulp nodig zal iedereen je hier online kunnen helpen.

Groetjes Mark

Famempeters

Mark .

bedankt voor de lovende woorden ,inderdaad je leert door de jaren heen zie ook jan 0405 bij mij geweest dat wat voor mij zo simpel of vanzelf sprekend is voor een ander wat moeilijker ..ik doe inderdaad met de juiste gereedschappen nog geen uur over een kleine beurt .

zou garage technisch ook niet kunnen ,maar ik trek bij een kleine beurt ook even de wielen los en blaas het rem verhaal even schoon. en dan heb ik de ervaring van een blik op de banden en remmen bepaald al het stuk onderhoud van de auto .

staat banden , staat remmen is er (en ik ben ook niet vromer als de paus)wat te verdienen . remmen vernieuwen of zo stof hoesen van de aandrijf assen .

wij krijgen toch wat vaker een auto waar door de benauwd heid in de beurs mee gereden blijft worden tot het eigelijk net niet meer zou kunnen ,of mensen geen onderhoud meer doen maar van apk tot apk rijden en na afkeur ons soort opzoeken voor voordelig te repareren en dan pakken wij een paar knaken mee duidelijker kan ik niet zijn .

voordeel nog steeds bij de auto eigenaar hoor .

Bert

harryd
                              Deelnemer

Hallo Famempeters
                                wil graag een afspraak met je maken ivm kleine beurt opel astra
                                kun je misschien mij vertellen in welke provincie je woont ?
                                als het niet te ver is kom ik gaarne langs
                                mvg harry

harryd
                                Deelnemer

Wil een ieder die een reactie heeft geplaatst op mijn vraag
                                  bedanken
                                  no more kwik fit
                                  gr harry

Famempeters

Harryd kijk is wat er bij me plaatje staat .dan weet je waar ik weg kom ennnnnn het is nog net Noord Holland

Bert

red-bull

hallo,

waar komt harryd zelf vandaan ??

misschien zijn er hier in het noorden( kom zelf uit bovenkarspel) nog meer mensen in de buurt die wel willen helpen.

mvrg Rob

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.