kleine beurt en grote beurt(money,money)

Forumindex Forums Overige Opel algemeen kleine beurt en grote beurt(money,money)

• Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Fonz

mischien een ideetje om op het forum te zetten.
      wat word er precies gedaan bij een onderhoudsbeurt bij de dealer.
      ik was daar met de testdag en pakte een foldertje en lees daarin (vb; vectra, signum)
      1e,3e,5e inspectiebeurt 169€
      2e,6e,10e insp.beurt 259€
      4e,8e,12e insp.beurt 339€
      ik vroeg over beurt van 169€(3e beurt) of er ook het lucht filter en pollenfilteren of boegies werden vervangen en kreeg als antw. nee
      wat doen ze dan wel als het alleen de olie en het oliefilter is dan weet ik het wel.
      ga toch niet voor 169€(oftewel 372 gulden) olie laten verversen.of gebruiken ze daar formule 1 olie?(grapje)
      mischien iets voor hier op dit forum om dit een te omschrijven?
      bij peugeot staat dit precies omschreven wat zij doen bij een beurt van een vast bedrag.
      mischien nog een tip, alles op het forum te scheiden op model.
      bijv. vectra A, vectra B, vectra C, etc en bij ander modellen.
      dan kun je gerichter zoeken naar iets.
      ik wens iedereen die hier op het OPELforum thuishoort een hele prettige avond toe.
      vr.gr Fonz

wim-v6
      Deelnemer

ik doe alles zelf!!

Scheelt een boel geld.

Voor mij blijft zelfs een grote (30.000km) beurt stevig onder de 100 euro (lees: 2.5 V6 24V)

das incl:

olie
        oliefilter
        luchtfilter
        6 bougies
        interieur filter
        evt remolie
        evt koelvloeistof.

Distriset kost mij 150 euri compleet (2.5 V6 24V jan ’96)

multiriem doet 22 euro (gates)

Willem

Bart Hoedemaker

Producten zijn niet zo duur ( alhoewel :argue ) , het is meer voor het uurloon enz dat je betaald….

Ghanz
          Deelnemer

indd.

arbeidsuren, die maken de kosten,
            maaaar… je wilt zelf ook graag wat centjes verdienen… een automonteur dus ook :D

Opelkees
            Deelnemer

ja en er gaat meer tijd inzitten als je denkt

als ik alleen al kijk hoeveel formulieren we tegenwoordig al bij een beurt moeten invullen poeh…

ik doe t ook mooi zelf grote beurt voor een goeie 50 euro aan onderdelen en een uurtje tijd

Emiel-Manta
              Deelnemer

wel een leuk idee by the way..

alle beurten voor verschillende auto’s hier posten,
                en er daarna een soort van database voor maken.

al lopen de bedragen natuurlijk anders bij elke dealer :hmmz

Ghanz
                Deelnemer

of je hebt de ene keer een monteur aan het werk.

en de andere keer een theorieknobbel..met 2 linker handen.

Fonz

ja maar waar het om gaat wat doen ze en wat vervangen ze voor dat bedrag.
                    als ze een vast bedrag kunnen zeggen(staat in opel service folder) dan vind ik dat ze ook moeten kunnen vertellen wat ze vervangen en doen.
                    staat wel bij peugeot in het a-b-c onderhouds foldertje(zal ook wel op de site staan).
                    ik vroeg op de opel testdag vervangen jullie voor een 2e beurt ook mijn luchtfilter en pollenfilter en de bougies en kreeg daarop 3x nee als antwoord,dus wat gebeur er nu wel voor die 169€(oftewel 372 gulden)
                    want als het alleen olie en oliefilter is dan is dit knap betaald en snap ik dat de snel fitters het steeds drukker krijgen.
                    vr.gr. Fonz uit de betuwe

Fonz

origineel gepost door Emiel-Manta
                      wel een leuk idee by the way..

alle beurten voor verschillende auto’s hier posten,
                      en er daarna een soort van database voor maken.

al lopen de bedragen natuurlijk anders bij elke dealer :hmmz

dit zou niet mogelijk moeten zijn want er staat be elke off.opel dealen een folder met vaste onderhoudtarieven op de balie.
                      en ja ik weet ook wel dat er altijd wat bij komt op het bedrag
                      want dat was op de testdag ook.
                      namelijk 2 flesjes ruitensproeiervloeistof a 8€.
                      ps. ik had de ruiten sproeiervloeistof thuis helemaal tot de rand volgedaan voor dat ik naar de opeldealer ging en onderweg niet gebruikt.(dus weet je wel dat het niet zo gezellig er aantoeging aan de bali met 25 man er omheen nu gaat het mij niet om die 8€ maar dat zijn ook weer 4 bier en dat smaakt beter als ruitensprvlstof.
                      groetjes Fonz

Fonz

origineel gepost door Ghanz
                        indd.

arbeidsuren, die maken de kosten,
                        maaaar… je wilt zelf ook graag wat centjes verdienen… een automonteur dus ook :D

moeten ze geen folder uitgeven met onderhoudstarieven voor elke beurt.

dit staat er in de folder
                        vectra/signum 1e 3e 5e beurt 169€
                        2e 6e 10e beurt259€
                        4e 8e 12e beurt339€
                        vr.gr.Fonz

Fonz

origineel gepost door Bart Hoedemaker
                          Producten zijn niet zo duur ( alhoewel :argue ) , het is meer voor het uurloon enz dat je betaald….

in de folder(bij elke off dealer liggen ze op de balie) staan de onderhouds tarieven.
                          zoals ik al aangaf in het eerste bericht is de vraag, wat doen ze voor dat bedrag van 169€(2e beurt)
                          in ieder geval geen luctfilter/pollenf/en bougies vervangen dus wat dan wel.
                          groetjes Fonz

Bart Hoedemaker

Om je een eerlijk antwoord te geven beste Fonz, 1/4 voert echt de uit te voeren werkzaamheden uit, de rest kwakt er maar wat neer, dit is gedaan, dat is gedaan, kuch… busje siliconenspray en doekje over de luchtfitlerdoos, zo die is vervangen :agent

Fonz

niet l u l l i g bedoeld hoor maar het gaat er niet om of je het zelf doet of je buurman.
                              maar de off.opel dealer.
                              en ook niet dat de ene een tientje duurder of goedkoper is.
                              als ik goedkoop uit wil zijn ga ik wel naar mijn broer die bij de mercedes dealer werkt maar dan heb ik geen off. opel stempel in mijn boekje.
                              het gaat mij erom dat wij allemaal een beeld krijgen wat er precies bij onze opels vervangen wordt en wat niet, zodat we er een beter beeld van krijgen voor iedereen.
                              groetjes Fonz

sinterklaas komt er bij mij niet in,trouwens geen een vent in een jurk!!!(glapje):D

Fonz
                                Quote:
                                Om je een eerlijk antwoord te geven beste Fonz, 1/4 voert echt de uit te voeren werkzaamheden uit, de rest kwakt er maar wat neer, dit is gedaan, dat is gedaan, kuch… busje siliconenspray en doekje over de luchtfitlerdoos, zo die is vervangen :agent [/quote
                                toch blijf ik zoveel mogelijk van de eerlijkheid van de mens uitgaan.
                                uitzondering daar gelaten natuurlijk.
                                vr.gr Fonz

ps. als ik genaaid word wil er ook lekker bij vast gehouden worden. hahahaha.

lekker blokkie op de foto van je.

wim-v6
                                Deelnemer

Ik doe het zelf, kan ik alleen mezelf naaien..

Hou de centen liever in mijn zak, en ik weet dat mijn auto’s beter onderhouden worden als dan dat ik naar een dealert gaat.

en weet hoe alles reilt en zeilt aan mijn Voertuigen.

Ik ben het ook al niet eens met die Fietsenmakers van MB Den Haag, mijn Atego remt al 2 jaar scheeft, (net als de vorige Atego) precies zelfde problemen (tokkelen onder de cabine enzo. bij die vorige hebben ze de rectie armen vervangen en huppa probleem opgelost.

gaan ze bij de mijne nu alles qia remmen vervangen (klauwe schijven blokken, terwijl hij op de rembank gelijk remt links en rechts??

reactie armen zijn goed zeggen ze…

Gloeide, prut garage is dat zeg, hierdoor verlies ik al mijn vertrouwen in dealers, als eem MERCEDES BENZ dealer al niks kan!!!!

Willem

Bart Hoedemaker

origineel gepost door Fonz

Om je een eerlijk antwoord te geven beste Fonz, 1/4 voert echt de uit te voeren werkzaamheden uit, de rest kwakt er maar wat neer, dit is gedaan, dat is gedaan, kuch… busje siliconenspray en doekje over de luchtfitlerdoos, zo die is vervangen :agent [/quote
                                    toch blijf ik zoveel mogelijk van de eerlijkheid van de mens uitgaan.
                                    uitzondering daar gelaten natuurlijk.
                                    vr.gr Fonz

ps. als ik genaaid word wil er ook lekker bij vast gehouden worden. hahahaha.

lekker blokkie op de foto van je.

Haha, heb je goed Fons :thumbup

arjontje
                                    Deelnemer

origineel gepost door Fonz

in de folder(bij elke off dealer liggen ze op de balie) staan de onderhouds tarieven.
                                      zoals ik al aangaf in het eerste bericht is de vraag, wat doen ze voor dat bedrag van 169€(2e beurt)
                                      in ieder geval geen luctfilter/pollenf/en bougies vervangen dus wat dan wel.
                                      groetjes Fonz

Wat er gebeurt bij een beurt kan je in het onderhoudsboekje vinden. hier staat beschreven wat er gebeurt bij welke beurt.
                                      En kunnen de stempels geplaatst worden.

De kosten daarvoor staan er dan niet in.

Fonz

dat is nu een goede tip.
                                        ik zal het een nalezen.

prettig weekend everybody.

Fearless
                                        Deelnemer

Bij mijn werk…..kan je kiezen..grote beurt en tussenbeurt, tussenbeurt is alleen olie en filter.
                                          en d boel nakijken.
                                          Grote beurt is alles…filters bougies en branstoffilter+ remmen uitelkaar enz en.
                                          grote beurt is dan ook best duur omdat er wel meer dan een uur werk in zit.

Via de gegevens in de computer kunnen we zien waar de auto aan toe is.
                                          Alles wordt bijgehouden, wat er vervangen is…wanneer…bij welk km. stand enz enz.
                                          Niet dat je alles vervangt terwijl ie 10dkm geleden een gr. beurt heeft gehad.

Werkt ideaal.

Bart Hoedemaker

origineel gepost door Fearless
                                            Bij mijn werk…..kan je kiezen..grote beurt en tussenbeurt, tussenbeurt is alleen olie en filter.
                                            en d boel nakijken.
                                            Grote beurt is alles…filters bougies en branstoffilter+ remmen uitelkaar enz en.
                                            grote beurt is dan ook best duur omdat er wel meer dan een uur werk in zit.

Via de gegevens in de computer kunnen we zien waar de auto aan toe is.
                                            Alles wordt bijgehouden, wat er vervangen is…wanneer…bij welk km. stand enz enz.
                                            Niet dat je alles vervangt terwijl ie 10dkm geleden een gr. beurt heeft gehad.

Werkt ideaal.

Dit systeem vind ik dus niet werken! Altijd controleren, mischien rijd iemand er wel mee als schumachter weet jij veel, dan kan dat onderdeel wat jij gemonteerd hebt al op zijn binnen die 10dkm. Ik sta er dan ook voor om alles gewoon na te lopen, het kost ff wat meer moeite, maar het is wel zeker dan.

Fonz

ben dus genaaid bij de off. opel dealer in Tiel.
                                              weggebracht voor een beurtje.
                                              verhaal; 50000 km brand er insp. op mijn dash.
                                              opel; is voor een 60000 beurtje. of het jaar is om.
                                              elke 30000 of na 1 jaar een beurtje.
                                              kijk in het boekje en ja hoor 2e servicebeurt ecoservice 1 moet hij hebben.
                                              kijk op de service onderhouds tarieven bij opel en er staat.
                                              1e, 3e, 5e kost 178€
                                              2e, 6e, 10e kost 273€
                                              4e, 8e, 12e kost 358€
                                              nu moet ik de 2e hebben dus kost dat 273€ (of kan ik niet lezen)
                                              MAAR LET OP NU KOMT HET.
                                              moest ruim 400€ betalen ,de lullo’s
                                              er zit wel bij uitlezen met motorstuurapperaat geprogrammeert ivm egr klep en tunap benzine toevoeging. (bedankt hoor ,ik rij op dure v power)
                                              kosten 27.80 en 15.25 euro ex btw(inc. btw 51.22€)
                                              dus 409€ min 51 € is 358 €.
                                              nu is die 358 van de 4e beurt op de onderhouds tarief lijst.(met andere woorden ze hebben mijn vectra een verkeerde beurt gegeven terwijll er in het boekje staat dat hij de 2e beurt moet hebben.
                                              ik bellen; krijg allemaal ontwijkende antwoorden en lulverhalen.(ben dus genaaid voor 85€.)
                                              ff een paar dingen uit de rekening; ruitensproeiervloestof.(had avond ervoor tot de nok toe gevuld)
                                              batterij sleutel vervangen (waarom?)
                                              bougies(moet dit niet bij 80000km? dacht het ergens gelezen te hebben)
                                              en nu komt het; HALVE LITER OLIE GRATIS (ps. met mijn lease bus ging ik 1 liter olie halen (en daarna krijg je een overzicht van de rek. van de lease)
                                              ze hadden geen literbusje meer op voorraad!
                                              ik zeg vul mijn oliebusje maar (ging nog 3/4 in)
                                              krijg rek. overzicht van lease, kosten 40€ in rek. gebracht (olie bijvullen stond er op de rek.)
                                              hoe was het ook alweer; LIEVER DE DEALER ?
                                              dus hoe wordt je bij je lu. sorry je neus genomen (snap nu waarom de fastvitters het zo druk hebben of de dorps garages.)
                                              kreeg ook nog opel assistance erbij (wat moet ik ermee, ik ben lid van de anwb)
                                              wordt vervolgd en komt goed.
                                              ben 190lang en 110 kilo en spring niet over de bali maar loop er gewoon doorheen.(110 kilo is niet van de mac. maar van de sport)
                                              ik over de pis? (hoe kom je erbij.)
                                              ps. ik wens iedereen een zalig en vredige kerst toe.
                                              vr. gr. Fonz

daargaanweweer

Daar heb je het al…..:P

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.