Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Klein vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2014 om 17:18 #17264222
Hallo opel fans
Ik ben al een tijdje bezig met mijn rijbewijs en ik was aan het kijken naar een opel corsa sport.
En heb er een gevonden en die bevalt me wel maar ik heb een nadeel gezien aan die auto.
Er zit wat roest op. Dus nu is mijn vraag hoe kan ik dat kan oplossen of is er niks aan te doen?Groet
Larey
19 februari 2014 om 17:23 #18219138jup opknappen, ligt er ook aan WAAR de Roest zit, en bekijke vooral de Bodems goed van de Oudere corsa’s
Willem
19 februari 2014 om 17:27 #18219139zit naast het slot van de kofferbak egt der tegen aan en aan de onderkant van de kofferbak.
hoebedoelt u vooral de bodems nakijken?
Larey
19 februari 2014 om 17:37 #18219140Als je een Corsa Koopt of net hebt is het wel belangrijk dat je de Staat van de Chassisbalkjes voor en Achter, Radiateurbalk, Krikpunten vooraan, etc etc in de gaten houd, dat zijn zwakke punten van de Corsa-A en B, kwa Bodemroest.
Carroserie is inderdaad de kofferklep rond het slot, en de Wisserpen, en onderaan de Spoiler als deze er op zit.
Dit laatste kun je wel behandelen, of laten behandelen, ligt er aan hoe handig jezelf ben.
Willem
19 februari 2014 om 18:01 #18219141inderdaad net wat wim-v6 zegt , ik zelf had toen een corsa b uit bouwjaar1994 echt een plaatje van een corsa, hij had geen spatje roest op deuren,dak,achterklep etc etc. maar helaas heb ik hem weggedaan omdat het chassisbalken zo verrot waren. tip die ik wil geven neem iemand mee die verstand van auto’s heeft (of je hebt misschien zelf genoeg ervaring met auto”s ) maar als je de mogelijkheid hebt zet hem op de brug of laat een garage een check up doen (niet bij de garage waar de auto te koop staat) . ook al kost dat 10 20 of 30 euro (zal vast wel niet meer zijn) beter een paar tientjes neertellen om te kijken of je auto goed is en of je er wat aan hebt dan bijvoorbeeld voor een paar 100 of duizend de boot in gaan. helaas ik zelf had dit gehad een een corsa gsi , welke auto ik ook koop ik laat altijd een check up doen bij mijn vertrouwde garage.
mvg erik
19 februari 2014 om 20:15 #18219142Okee dankjewel voor de tip dan zal ik iemand meenemen , ls ik die roest zou laten zitte roest het alleen maar verder ofniet?
19 februari 2014 om 20:31 #18219143AnoniemLid sinds:
1 January 1970ja ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.