Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Klein plastic voorwerp in ventilatiekanaal gevallen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 mei 2012 om 08:37 #17248062
Heren,
Ik ben de trotse eigenaar van een Opel Corsa D.
Helaas is er gister een klein plastic voorwerp in het ventilatie kanaal gevallen.
Kan dit kwaad?Ik neem toch aan dat er een filter voor het ventilator zit?
Dus dat het voorwerp niet de ventilator kan slopen?Nu lees ik in dit topic over het interieur filter.
Maar ik zou niet weten waar ik die kan vinden.18 mei 2012 om 08:53 #18012192Ik denk niet echt dat het kwaad kan, behalve dat het verschrikkelijk kan gaan rammelen.
Het interieurfilter zit helaas voor jou aan de zuigkant van de motor, niet aan de blaaskant.
18 mei 2012 om 08:58 #18012193Maar als ik het goed begrijp ligt het voorwerp nu bij het interieurfilter?
Is dat het punt waar de ventilatie motor zit?Of ligt hij waarschijnlijk ergens anders?
18 mei 2012 om 09:15 #18012194Wacht even, aan welke kant heb je het erin laten vallen? Ik ging er namelijk vanuit dat het via de interieurroosters naar binnen is gegaan. (De blaaskant van de motor).
Als je het aan de zuigkant van de motor hebt laten vallen, dan ligt het nu waarschijnlijk tegen het interieurfilter.
18 mei 2012 om 09:19 #18012195@TedMechanic wrote:
Wacht even, aan welke kant heb je het erin laten vallen? Ik ging er namelijk vanuit dat het via de interieurroosters naar binnen is gegaan. (De blaaskant van de motor).
Als je het aan de zuigkant van de motor hebt laten vallen, dan ligt het nu waarschijnlijk tegen het interieurfilter.
Ja, dat klopt, hij is via het interieurfilter naar binnen gegaan (blaaskant)
Is er dan een mogelijkheid om het deel eruit te halen?18 mei 2012 om 11:24 #18012196Heb ik gehad met mijn vroegere busje. Ging een hele sloot koffie in, inclusief lepeltje. was geen probleem, ging alleen een beetje ratelen bij een scherpe linker bocht :D
19 mei 2012 om 10:42 #18012197Ik denk dat ik vanavond maar weer even ga kijken of het eruit kan komen..
Heeft iemand misschien tips?
Is er een mogelijkheid om verder in het ventilatiekanaal te komen?19 mei 2012 om 10:54 #18012198ik heb vroeger bij een dealer gewerkt en daar had ik eens de opdracht gehad om iets het ventilatie kanaal te halen dat alty rammelde bij het vertrekken on optrekken. Het ging hier wel om het ventilatie kanaal aan de voeten onder de bestuurderszetel bij een Zafira B. Eigenlijk had ik geen zin om alles af te breken om erbij te kunnen dus had ik zelf iets bedacht. Ik had een stuk dunnen tuinslang aan de stofzuiger gekleeft en hiermee kon je dan in het ventilatie kanaal. Niet veel sneller had ik de plastic parel eruit kunnen zuigen. Mss kan jet het zo ook doen als je het ventilatie rooster kunt verwijderen.
20 mei 2012 om 10:22 #18012199Ik heb gister het ventilatierooster op me dashboard verwijdert en kon zo het kanaal inkijken.
Wat ik zag was een reservoir met daarin een schot wat bewoog (met de draaischakelaar op me dashboard)
Wat ik echter ook zag was een groot filter. Ik vermoed dat achter dit filter de werkelijke ventilator zit.
Is dat mogelijk?Helaas kreeg ik (met een flinke stofzuiger) het onderdeel niet eruit.
Ik vermoed dat het in het reservoir ligt.Wat denken jullie?
En wat zouden jullie doen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.