Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Klein onderhoud gehad, duur! Wanneer terug?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2014 om 16:34 #17265972
Hallo
Mijn Insignia 2.0 160PK heeft begin 2013 op 70000km een grote beurt gehad.
Nu, vandaag, heeft ie op 90000km een kleine beurt gehad (182 euro!).Ik vroeg aan die lieftallige dame wanneer ik moest terugkomen.
Ze zei: OF na 30 000km OF na 1 jaar.
Ik zie nu op de factuur dat er dexos2 motorolie in is gegaan.
Kan ik dan geen 2jaar wachten met terug op onderhoud te gaan (of na 30 000km)? Dit is toch volsynthetische olie?
Of is er een andere reden waarom ik na 1jaar terug zou gaan (ook al heb ik maar 15 000km gedaan?)
20 mei 2014 om 17:20 #18234849Dat word standaard voor geschreven zoveel km of 1 jaar en heeft ook een reden.
Bij te lang wachten met verversen Raken de smerende eigenschappen en de dopes in jou olie uitgewerkt, doordat de olie te vervuild is geraakt en dat is weer slecht voor de motor. !( extra slijtage )
Wij schrijven het ook voor zoveel km of 1 jaar ,alleen ben je bij ons voor een olie wissel/ kleine beurt de helft minder kwijt !
20 mei 2014 om 17:35 #18234850ok, maar volsyntetische olie is gemaakt om langer mee te gaan, vandaar ook de hoge prijs voor deze olie… 61euro ex. BTW voor 4,5liter… pffff (had ik beter online of zo gekocht en meegenomen naar de garage).
Daarom dat ik denk dat 2jaar of 30 000km ook wel voldoende zal zijn.
zit ik mis?
20 mei 2014 om 17:49 #18234851Ja dat klopt. maar dan nog word het voorgeschreven ! het zal ook niet direct problemen geven als je iets langer door rijd.
hangt ook wel af van hoe je rijd vooral bij korte stukje,s rijden of meer stilstaan is slecht voor de olie.
ik vervang zelf altijd of bij km-stand of bij 1 jaar. Ook al ziet de olie er nog goed uit hij gaat er gewoon uit :DPersoonlijk 2 jaar en 30.000 vind ik al te lang. zoals ik al zij de olie raakt zijn smerende eigenschap kwijt ook vuil neemt de olie niet meer op. Daardoor gaat de motor zelf weer inwendig vervuilen en gaan andere dingen weer stuk door vervuiling. Ook hier van zul je niet direct iets merken maar het sluipt er langzaam in !
is het een benzine of diesel motor ?
20 mei 2014 om 18:19 #18234852Heb nu een insignia.maar mijne vorige was een zafira 20 dti en die ging om de 4 jaar naar de garage en daar werd halfsyntetische olie op gedaan heeft 1 maal nieuwe remolie gekregen nooit mijn riem laten vervangen van de alternator en waterpomp nooit batterij vervangen schokdempers en remschijven nooit vervangen en uitlaat was ook nog dezelfde als hij van de banderollen airco nooit moeten bijvullen nooit afgekeurd bij autokeuring en dit allemaal met km stand van 235000km en 12jaar oud. In mijn ogen is dat allemaal pure commers . Heb nooit problemen gehad met deze wagen .
20 mei 2014 om 18:34 #18234853haha helemaal geen onderhoud goed bezig :thumb
20 mei 2014 om 18:39 #18234854Heb nu mijn insignia van feb en die heeft al 3 keer in de garage gestaan heb heimwee naar mijne goeie Oude zafira daar had ik nooit zever mee.
20 mei 2014 om 18:55 #18234855@Vannos wrote:
haha helemaal geen onderhoud goed bezig :thumb
indd hij is goed bezig, not .
jammer dat ie niet kapot gelopen is
20 mei 2014 om 19:31 #18234856Als kapot gaat koop ik me gewoon een nieuwe lig daar echt niet van wakker. Rij ik er een jaar mee mij goed rij ik er 12jaar mee nog beter.johanhummer9.mijn auto’s moeten tot het uiterste gaan een minimum aan onderhoud.rijden moet die handel niet meer niet minder.
20 mei 2014 om 20:09 #18234858Lekker bezig dan nooit onderhoud, met dat soort mensen hoop ik idd ook dat de hele zooi in mekaar loopt dan vraag je er gewoon om :hmmz
En juist als je wilt dat je auto tot het uiterste moet gaan heeft ie onderhoud nodig, maar goed jij koopt toch zo een nieuwe :jerry
20 mei 2014 om 20:24 #18234857MOET HIJ TOCH ZELF WETEN.
20 mei 2014 om 20:27 #18234859NATUURLIJK MOET HIJ DAT ZELF WETEN, MAAR IK MAG TOCH MIJN MENING GEVEN!!!!!!!!!!!!
20 mei 2014 om 20:43 #18234860Natuurlijk mag je je mening geven, maar hopen dat hij kapot gaat, hoeft toch niet.
20 mei 2014 om 20:53 #18234861Hoeft idd niet maar om dit soort mensen kan ik gewoon boos worden, een auto heeft gewoon onderhoud nodig klaar gewoon elk jaar effe nieuwe olie en een filter(ja auto rijden kost nou eenmaal geld)
En dan komen mensen aan van hij moet tot het uiterste gaan en minimaal onderhoud(en 4 jaar geen olie wissel is niet minimaal onderhoud maar gewoon geen onderhoud)
Maar als dan opeens de lagers eruit lopen dan is het ineens een kut auto, heb ik bij ons op de zaak al een keer meegemaakt was een klant die heb ik in de 4 jaar dat ik er toen werkte 1 keer gezien toen kwam ”iets” later na een paar jaar langs tikte ze motor heel erg lagen ze drijfstang lagers eruit en toen was het opeens een kut ding.
Dus tja dit soort mensen zijn geen auto waard(vind ik)
20 mei 2014 om 21:01 #18234862Ben er mee eens dat een ieder dat voor zichzelf moet weten wat oe er aan onderhoud aan doet.
Heb ern Omega-A 2.0i (c20ne) in onderhoud gehad hier.
Deze reed een knappe 100.000km per jaar.
Gekocht door ee persoon met net 100.000km erop.
Bijna 8jaar later gedemonteerd omdat de carroerie slecht werd en het onderstel helemaal op was.
Het ding kreeg 1x per jaar onderhoud, maar dan wel alles, en synthetische olie. (Ook verdeelkap, rotor, en kabels en klepdeksel pakking).
Tussendoor moest max. 1 liter olie gevuld worden.
Bijna 9 ton op de klok gehaald zonder tikje of rammeltje.
De motor ligt nu trouwens nog steeds in een Astrra-f, die heb ik nog kunnen verkopen namelijk.
Hij haalde met 8ton op de klok nog steeds 205km/u.Willem
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
20 mei 2014 om 21:42 #18234863Als het toch niks uitmaakt,waarom die vraag dan??
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
21 mei 2014 om 04:41 #18234864@Stefke insignia wrote:
Heb nu mijn insignia van feb en die heeft al 3 keer in de garage gestaan heb heimwee naar mijne goeie Oude zafira daar had ik nooit zever mee.
ik zou niet te veel heimwee hebben naar je zaffie
denk dat de nieuwe eigenaar een bak vol ellende heeft overgekocht :jerry21 mei 2014 om 06:15 #18234865Onderhoud is zeker heel erg belangrijk. Maar zelfs met goed onderhoud moet je nog geluk hebben dat niet alles kapot gaat. Je hebt auto’s waar niks kapot gaat. Maar helaas ook auto’s die steeds onderdelen hebben die kapot gaan. Als je zelf de auto goed onderhoud heb je meer kans dat je meer kunt genieten van je auto. Ten slotte is een auto het duurste wat de meeste mensen in bezit hebben.
Een auto kost alleen maar veel geld en te krijgt er weinig voor terug.Ik ben een echte auto fanaat. En doe zo goed als mogelijk mijn auto onderhouden. Daarmee bedoel ik niet alleen de onderhoudsbuurten maar ook regelmatig met de hand wassen. Met regelmaat bedoel
ik +/- 1x in de week word mijn auto gepoetst van binnen en buiten. Ik rij graag een een schone auto. :thumb21 mei 2014 om 07:40 #18234866ik vind 180 euro voor een kleine beurt nogal behoorlijk schappelijk als dit bij een opel dealer gebeurd is.
ik heb ‘m in januari een kleine beurt laten geven, was 320 euro kwijt voor een kleine beurt. (km stand was toen 28.000 km)
vorig jaar ook de 3 jaar oude en 25.000 km op de teller fiat 500 van m’n vriendin een beurt laten geven, daar was ik 380 euro kwijt voor een klein beurtje, die gaat dus ook niet meer naar de dealer, want dat vond ik ronduit belachelijk in verhouding met m’n insignia (en dan te weten dat de dealer in het zelfde pand/garage zit met opel/fiat)
21 mei 2014 om 08:26 #18234867Even OT: hou je gewoon aan de voorgeschreven kilometers / jaar. Als je er wat langer mee door rijdt zal hij echt niet in eens kapot gaan hoor.
Ik ben wel blij dat ik zelf beurten doe want als ik de prijzen hier voorbij hoor komen 182 en 320 pfff… ik ben voor een grote beurt nog geen 80 euro kwijt en dat is met originele onderdelen en met flush erbij…
Maar even mijn frustraties kwijt hier: jeetje jeetje wat gunnen we elkaar hier veel zeg, een auto is geen levend wezen die perse elk jaar onderhoud moet hebben. Het is zijn eigen keuze en als het kapot loopt is het zijn eigen probleem maar dan uitspraken maken als ik hoop dat hij in de soep loopt waar zijn we dan mee bezig denk toch eens na. Het niveau is aardig gedaald bij sommige.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
21 mei 2014 om 08:58 #18234868Zo denk ik er ook over een auto is een gebruiks voorwerp.en ik verlaag me niet aan dit :puke :puke soort mensen die zeggen ik hoop dat hij in de soep draaid of dergelijk . Dat ik hier lees.als hij stuk is dan is dat toch mijn probleem. En loop het goed zoals mijn zafira dan heb ik lekker goedkoop gereden zo denk ik er over . Het bewijs is er hoe goed opel dan wel is he . Oer sterk en minimum aan onderhoud.
21 mei 2014 om 09:22 #18234869als je 10 jaar geen onderhoud en je bent gemiddeld 300 euro per beurt kwijt, en er gaat ‘s wat kapot, heb je zowieso 3000 euro om uit te geven om iets te laten repareren haha :)
ieder z’n keus of hij onderhoud doet en of niet toch… ik vind wel dat het steeds duurder wordt bij de dealer, en zeker als je dan ziet dat een auto van 5 jaar of ouder korting krijgt… beetje vreemd, want je koopt een nieuwe auto van 35.000 of meer en daar mag je dan duur onderhoud aan doen, terwijl bij een oudere auto het zelfde onderhoud goedkoper is?
21 mei 2014 om 09:31 #18234870De dealers zowel in belgie en nl zijn hun eigen ruiten aan het inslagen . Met hun woeker prijzen aan onderhoud . Soms lijkt het wel diefstal .als hun prijzen wat lager zouden zijn is ne mens sneller geneigd om op onderhoud te gaan nu stellen de meeste mensen hun duur onderhoud uit of slagen er één over.
21 mei 2014 om 10:31 #18234871zoals hier al staat is het maximum onderhoud voor een insignia diesel 1j of 30dkm of wordt eerder aan gegeven door het inteligent onderhouds schema wat je kan raadplegen op het instrument .
ik zelf doe mijn insignia elke 15dkm rij er een 20-23 dkm per jaar .
ik werk voor een dealer gebruik orgineel materiaal voor de wagen + gebruik aditieve die nog meer berscherming tegen metaal contacten .sommige noemen het gek zijn . ik hou van mijn auto en wil graag dat hij lang mee gaat . ik merk zelfs aan de wagen als er nieuwe onderhouds beurt is aan gebeurt .
want andere doen beslissen ze zelf heb ook veel gevarieerde klanten . die rijden volgens het boekje of er zelf iets van maken . hier kan je alleen tegen zeggen . wij lichten u goed in de rest beslis jezelf volg je de schema’s niet dan zijn garantie problemen ook niet ons probleem . en schade volledig aan jezelf te wijten .
een oude auto kon er vroeger allemaal veel beter tegen maar de moderne super fijn afgewerkte techniek van draaiende onderdelen heeft niet veel nodig om hinder te verkrijgen
27 september 2014 om 14:12 #18234872Net groot onderhoud laten doen bij mijn opel insignia sports tourer 20 diesel 130 pk bij officiële opel dealer (belgie) en ik vond de kost prijs voor een groot onderhoud echt wel mee vallen moest om en bij de 306€ betalen welk Duits merk zal beter doen ik vrees geen enkel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.