klapsleutel Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra klapsleutel Astra G

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    jericho
    Deelnemer

Ik weet dat er al diverse malen is gesproken over het maken van een klapsleutel voor de Astra G, maar nu zag ik op marktplaats dit staan:
      http://link.marktplaats.nl/520073574″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Zou dit wat zijn, of heeft iemand hier ervaring mee?

gr!

Astra1.6sport

@jericho wrote:

Ik weet dat er al diverse malen is gesproken over het maken van een klapsleutel voor de Astra G, maar nu zag ik op marktplaats dit staan:
        http://link.marktplaats.nl/520073574″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Zou dit wat zijn, of heeft iemand hier ervaring mee?

gr!

is te doen, heb ik met de oude golf 4 gedaan, moet je bij een sleutelmaker jou sleutel en die klapsleutel geven maakt die het op de klapsleutel en moet je de startonderbreker even omzetten(of hoe dat ding ook heet) zelf raad ik het af want de kwaliteit is erg slecht vergeleken met de originele sleutels, het klap gedeelte wil vaak kapot gaat(veren worden slap, sleutel klapt niet meer goed in, enz enz)

vla007
        Deelnemer

Ook over nagedacht, echter de kwaliteit van die klapsleutels is erg bagger, dus vandaar toch maar bij de originele sleutel gelaten.
          Er zijn online trouwens wel mods te vinden hoe je van een astra h klapsleutel een astra g klapsleutel kan maken.
          Hoe is je Duits?
          http://www.opel-dragons-mkk.de/Inlayseiten_diverses/Inlayseiten_umbauanleitungen/Umbauanleitung_klappschluessel_inlay.htm

jericho
          Deelnemer

Ik heb de sleutel ook binnen, hier dus mijn bevindingen tot nu..:

De sleutel ziet er netjes uit, is wel lichter dan de originele klapsleutels van Opel, maar voelt solide aan.
            Het ombouwen van de originele sleutel naar deze klapsleutel is 5 minuten werk, en je hoeft je eigen sleutel niet te slopen!

Hier een overzichtje:

Hier de originele sleutel met printplaat waarop de batterij zit, deze haal je dus in zijn geheel uit je sleutel (zit niet geschroefd!)

Let op dat je de printplaat goed om in de nieuwe sleutel doet, kijk van te voren hoe hij in je oude sleutel zit.

Hier zit de printplaat al in de klapsleutel, gewoon erin leggen en klaar is kees!

En vergeet vooral je transponder niet!! hier zit hij rechtsonder in de oude sleutel:

Er is ook al een ander topic over deze klapsleutel, maar van dezelfde aanbieder.. volgens mij is er wel iets mogelijk met een groupbuy..

De advertentie:

gr, Maarten

jericho
            Deelnemer

Ik was eigenlijk wel benieuwd wat de mensen die toen ook een klapsleutel hebben besteld van hun sleutel vinden!

Ik ben er nog steeds tevreden over, al past de sleutel niet 100% lekker in het slot, maar dat komt door de sleutelboer!

Iemand nog aanvullingen??

vla007
              Deelnemer

Die van mij is helaas al een paar weken overleden, de sleutelbaard zit los.
                Ik zal vanavond foto’s plaatsen

testdrive
                Deelnemer

die van mij gaat ook slecht in en uit contact slot . Zo slecht dat in nu me standaard sleutel weer gebruik . Dit ligt niet aan de sleutelboer maar aan de sleutel zelf . Die heeft niet de juiste maten.

Haasje17
                  Moderator

Mijne gaatprima, ligt wel aan de sleutelboer deze heeft hem dan te kort geslepen de sleutel is namelijk extra lang om dit te voorkomen. Als deze hem niet goed slijpt of afschuint past die niet lekker.

Haasje17
                    Moderator

Als je denkt dat het aan de sleutelbaard ligt kun je ook je reserve sleutel de sleutelbaard uit elkaar halen. Deze afslijpen en dan past deze ook in de klapsleutel. Hierin zit het sleutelbaard met een inbus schroefje vast.

Rovers
                      Deelnemer

Ik heb ook klapsleutel gehad. Sinds ik hier van forum eb gekocht. Gok zo un half jaartje?
                        Inmiddels is auto al verkocht. Sleutel ging soepel in het contact en ook eruit.
                        Maat van mij heeft het probleem ook. Volgens mij ligt het aan de boer die hem slijpt en aan de sleutelbaard ook wel want hij was ietsje smaller dan huidige!

vla007
                        Deelnemer

Het probleem bij mij is dat het mechanisme waar de sleutelbaard in vastzit gescheurd is. Met als gevolg dat de sleutelbaard los zit.
                          Met de originele sleutel kun je wel lekker zonder na te denken door het stuurslot draaien

opel-motorsport
                          Deelnemer

heb hem ook nog altijd en bij gewone is de baard ook te kort geslepen maar heb er nog eentje nieuw op reserve liggen
                            maar tot nu toe nog altijd niets van problemen ivm kapot of dergelijke werkt nog altijd goed :)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.