Klapscherm ervaringen/meningen gevraagd

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Klapscherm ervaringen/meningen gevraagd

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254825
    HarrieAstra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 October 2012

      Hallo mensen,

      Ik ben op zoek naar een goede navigatie/radio met klapscherm. Echter vind ik ze erg aan de prijs, maar het is toch wel leuk speelgoed.

      Nu ben ik mij een beetje aan het oriënteren naar wat goede apparaten zijn. Echter word ik hier niet veel wijzer van.
      Zijn hier op het forum toevallig mensen die ervaring hebben met een klapscherm?

      Waar het klapscherm in ieder geval van voorzien moet zijn;
      – USB aansluiting
      – handsfree bellen
      – navigatie

      Verder is alles meegenomen wat er extra opzit (wat tegenwoordig wel veel zal zijn met de geavanceerde techniek).

      Hebben jullie eventueel aanraders of zaken waar je van zegt; daar moet je zeker rekening mee houden?

      Ik hoor graag wat jullie ervan denken.

      Mvg,
      HarrieAstra

      #18100102
      teungts
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        ga voor een a merk; pioneer alpine

        heb nu er 1 in van eonon is wel goed maar niet super, heb een pioneer klaar liggen alleen moet ik er nog een paar kabels bij hebben

        #18100103
        HarrieAstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 October 2012

          Welke pioneer heb je liggen Teun?

          #18100104
          HardcoreHell
            Lid sinds:
            14 March 2005

            Ik heb een Maccrom klapscherm.
            Met USB, AUX, 3 versterkeraansluitingen waarvan 1 subwoofer.
            Daarnaast bluetooth, optie voor achteruitrij camera.
            Navigatie is een optie, daarvoor moet je een navigatieprogramma erbij hebben.

            De radio werkt perfect en geeft een goed beeld.
            Alleen geluidtechnisch is het niet het beste.
            Denk dat je dan beter een mooie Pioneer of Alpine moet hebben.

            De mijne kostte trouwens 300,- bij de Halfords, cadeautje van mijn vriendin :wub

            #18100105
            marijnl1988
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2012

              Zeker voor alpine gaan
              Ik heb een alpine scherm gehad alleen destijds verkocht met spijt
              Heb nu alsnog een gewone alpine radio geen klapscherm meer helaas
              Alpine is gewoon top kwaliteit

              #18100106
              Roopesh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2008

                Ik ben zelf al jarenlang Pioneer fan wat betreft klapschermen.
                Heb al verschillende versies gehad; Heb nu een AVIC X3 in me Vectra zitten. Werkt geweldig, past goed in het dashboard.
                Leuke functies/opties; je geluid kan je ook geweldig instellen. Mooi design… 3 versterker uitgangen ( hiermee kan je voor en achterspeakers en je evt sub perfect aansturen) achteruitrijcamera aansluiting etc. Het enige ‘nadeel’ is dat je aparte modules moet aanschaffen voor USB en Bluetooth. Die kan je dan aansluiten op je blackbox en dat functioneert daarna dan ook gewoon perfect

                Ik, als Pioneer fan zijnde, zal je aanraden Pioneer te nemen; Marijn1988 zegt dat je zeker voor Alpine moet gaan :D
                Dus ik zou zeggen, ga een paar winkels af, kijk naar de verschillende merken en hun designs,. Kwa opties zitten ze allemaal bij elkaar in de buurt

                Succes!

                #18100107
                HarrieAstra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 October 2012

                  @ hardcorehell; ik ken het merk persoonlijk niet. Alle genoemde opties/functies wil ik ook op mijn aankomende radio. De pioneer AVH-6300BT komt heel erg in de buurt van mijn smaak!

                  De pioneer scheelt overigens niet veel in prijs met de radio die jij bezit!

                  @ marijnl1988; alpine is erg aan de prijs vind ik zelf. Het zal vast en zeker van goede kwaliteit zijn voor die prijs, daar twijfel ik niet over. Echter ben ik nu in de gelegenheid, voor de prijs van alleen een alpine klapscherm, de genoemde pioneer radio met pioneer AVIC-F220 navigatie module te kopen!

                  Keuze lijkt me dan dus ook snel gemaakt, aangezien pioneer ook van zeer hoge kwaliteit is.

                  @ roopesh; zoals ik uit je verhaal begrijp is de 6300BT nog geavanceerder. Hier zitten de USB en Bluetooth module namelijk al in verwerkt! Vind het enige jammere aan bovengenoemd systeem, dat het een los microfoontje heeft voor handsfree te bellen, welke je nog weg moet werken.

                  Suggesties iemand hiervoor?

                  #18100108
                  yentl5552
                    Lid sinds:
                    23 September 2011

                    ik had altijd een alpine headunit gehad
                    [ ook mee verhuist naar 4 auto’s haha ]
                    het geluid is toch beter dan Pioneer vind ik persoonlijk…
                    maar er zijn ook mensen die Pioneer weer fijner vinden klinken is dus persoonlijk

                    vaak is Pioneer was meer gadget gericht en gebruikt alpine duurdere onderdelen en zo komen ze op de zelfde prijs..

                    ik heb nu een Pioneer avh-6300bt en hij bevalt me prima. geluid is zoals ik zeg iets minder dan mijn oude alpine radio maar ik wou graag een klapscherm van goeie kwaliteit en daar kwam deze voor een mooi prijsje uit :)


                    ik heb hem er nu 1 jaar in zitten naar alle tevredenheid

                    wat mij opvalt is dat de alpine sneller was met grote usb stickies
                    helemaal gevuld met audio

                    bijvoorbeeld stop een 32gb stick met 29 gb aan muziek in de Pioneer en hij begint pas na 5 min te spelen :D
                    in de alpine was dit minder dan 1 minut..

                    dus heb ik opgelost door alles op een SD kaartje te zetten met hogere snelheid en nu kan ik 21gb binnen 1minut afspelen…

                    wil niet te lang wachten op mijn muziek… als je de ingebouwde carkit gebruikt wat op zich helder en goed werkt moet hij erna weer helemaal opzoek naar de bestanden op je SD/USB

                    tevens is het nadelig dat ze het video bestand DIVX gebruiken i.p.v AVI/MP4 …
                    je moet alles converteren om het te laten werken op je USB stickjes…

                    tevens is het display voor films een tikkeltje aan de kleine kant qua resolutie… (480×240)
                    als je nagaat dat mijn telefoon al 1280×900 heeft op 5.3 inch en de radio heeft 7inch valt video een beetje tegen…
                    maar heb nu wel al mijn video bestanden geconverteerd naar 480×240 met hoogste audio kwaliteit dan heb je per nummer 15mb…

                    #18100109
                    HarrieAstra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 October 2012

                      Dus al met al, is het €700,- waard (met navigatie module) of niet.

                      Anders gaan de plannen drastisch veranderen.

                      #18100110
                      yentl5552
                        Lid sinds:
                        23 September 2011

                        ik vind van wel :)

                        dat is natuurlijk persoonlijk…
                        maar de meerwaarde tegenover de goedkopere merken is het zeker waard :) dan is het beeld stukke beter en werkt het apparaat veel soepeler
                        het voelt degelijker..

                        Die microphone kabel is zeer makkelijk weg te werken ze geven je voldoende kabel mee :)
                        ik heb hem naar de bestuurders kant ( dat hij bij je pedalen uitkomt ] door gevoerd en dan hem ophangen aan je zonneklep en dan de kabel met een lepeltje overal tussen drukken beginnend vanaf je microphone

                        tevens levert Pioneer een adapter voor je stuurwiel bediening voor 75 euro. moet je ze emaillen
                        + als je een iPhone hebt kan je video’s afspelen via je iPhone :)
                        je kan er zelfs een camera op aansluiten met begeleidings-lijnen :) alleen die was vrij prijzig…

                        En ondersteund ook de optie als je er externe beeldschermen op aansluit daar iets anders op af te spelen :) dan op je unit vooraan…

                        #18100111
                        HarrieAstra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 October 2012

                          Duidelijk verhaal, bedankt.

                          Stuurwiel interface bestel ik er inderdaad bij. Alsmede de kabel voor m’n Apple producten.

                          Ik vind overigens de ‘goedkope(re)’ merken erg duur met hun klapschermen. Vooral als je allerlei uitgebreide functies wilt, zoals de Pioneer AVH6300BT zeker biedt.

                          Ik ga inderdaad nog even een mooi plekje zoeken voor de microfoon, zodat die zo min mogelijk opvalt. Ik vind het namelijk erg lelijk om zo’n microfoon in het zicht te hebben.

                          Het scherm van de Pioneer vind je goed? Goede resolutie en genoeg pixels om een (muziek) DVD scherp af te spelen? Gezien je in je vorige bericht er niet zo over te spreken bent. Het is natuurlijk geen full HD tv die je in je auto hebt, daar kun je het niet mee vergelijken.

                          Klopt het dat er geen afstandsbediening bij geleverd wordt? En dat je deze er zelf bij dient te kopen?
                          En voor het afneembare frontje is ook geen opberg bakje voor meegeleverd?

                          Dat vind ik wel erg slecht en karig van Pioneer!

                          De laatste vraag aan jou yentl, heb je er ook een navigatie module bij? Zo ja; welk type en hoe bevalt hij in combinatie met de radio?

                          Alvast bedankt!

                          #18100113
                          yentl5552
                            Lid sinds:
                            23 September 2011

                            ik zie de microfoon eigenlijk niet zitten ja als ik mijn zonneklep gebruik wil dan merk je hem op

                            Het heeft een hogere resolutie en beeld dan de goedkopere merken..
                            maar eigenlijk ben ik van mening dat in 2012 en 2013 zulke resoluties niet meer mogen voorkomen voor A kwaliteit producten..

                            En dat er meer formaten ondersteund moeten worden voor video…

                            als je dvd kijkt ziet het er prima uit maar je zal wel zien dat het geen HD is
                            in het normale menu zie je totaal niet dat het scherm zoon lage resolutie heeft dus dat is wel prettig

                            er word inderdaad geen afstandsbediening meegeleverd…
                            maar dat deed alpine ook niet bij mijn vorige radio

                            Er is inderdaad ook geen opberg bakje voor je frontje
                            maar die is behoorlijk klein..


                            ow ja je ook een kabeltje vastklikken op je zwarte aarde…
                            dat is eigenlijk bedoelt voor op je handrem..
                            zodat je alleen film kan kijken als je stil staan…
                            maar je kan hem zonder tools vastklikken aan je aarde :)

                            als mensen aankomen van je moet hem op een relay aansluiten …
                            kan ik je vertellen dat dit voor de Europese markt niet zo is ..
                            In Amerika moet hij idd wel op die manier aangesloten worden ligt aan de regels daar…

                            #18100112
                            HarrieAstra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 October 2012

                              Wederom bedankt voor je reactie. Ik ga morgenavond een kijkje nemen, of het iets voor mij is!
                              Ben erg benieuwd.

                              #18100114
                              dennisnmgn88
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 February 2012

                                Ik weet niet of je ondertussen de radio hebt. maar ik had bij mijn oude klapscherm (Eonon D1303), de microfoon simpelweg vanaf de achterkant van de radio, gewoon getrokken naar het contat slot. Daar netjes op een niet zichtbare plek vast gezet. Leuk voordeelje, je kan bellen met je raam open zonder dat er wind bij de microfoon komt;).

                                Ik heb nu zelf een Alpine 9880R. Geen klapscherm maar een heerlijke radio nog steeds hehe:D

                                Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk

                                #18100115
                                HarrieAstra
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 October 2012

                                  Heb hem inmiddels binnen ja! Vergeten te vermelden hier. Helaas kan ik nog geen uitspraak over de radio doen, omdat ik hem nog niet ingebouwd heb ivm. omstandigheden.

                                  Ben zeer benieuwd hoe hij mij gaat bevallen, maar denk niet dat zoiets me tegen gaat vallen :agent

                                  Microfoontje ga ik tzt. wegwerken. Ben ook erg benieuwd of de stuurwiel interface aan mijn wensen voldoet.

                                  Kortom; was weer een tafel vol toen ik bij de audiozaak vandaan kwam.

                                  #18100116
                                  blue-coupe
                                    Lid sinds:
                                    3 June 2012

                                    ik heb dezelfde headunit, en ik ben er zeer te spreken over, werk fantasties. maar wel even de massa door lussen zodat je altijd films kan kijken dan alleen als hij op de handrem sta.

                                    #18100117
                                    HarrieAstra
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      20 October 2012

                                      Hey! Jou heb ik gesproken in Wouw;-)
                                      Gaf je idd toen ook al aan. Stuur je nog even een PM!

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.