Klachten na vervangen ECU

Forumindex Forums Modellen Astra Klachten na vervangen ECU

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Astra04

Hallo allemaal,

Bij mijn Astra G uit 2004, 1.6 16v (z16XE) doet zich het volgende probleem voor:

Na het vervangen van de ECU voor een 2e hands exemplaar welke via ebay uit Engeland aangekocht is (gereset aangekocht), geeft de auto de volgende foutcode’s:

P 1120 Gaspedaalpositiesensor 1-2, correlatie-Aanwezig
      P 1122 Gaspedaalpositiesensor 2, spanning hoog- Aanwezig
      P1550 Noodloopprogr. -prestatie beperkt door gasklepregeling-Aanwezig.

De ECU is vervangen omdat de garage vermoedde na diagnose dat deze kapot was.
      Klachten bestonden voor het vervangen van de ECU uit het Lopen op 3 cilinders zowel op LPG als op benzine, slecht stationair lopen/stotteren.
      Na het inbouwen van de reset ECU uit Engeland krijg ik via de op-com clone de bovengenoemde codes, ik kan deze niet wissen (het gele auto icoontje met steeksleutel brand op het dashboard).

Wat wel verholpen is na het vervangen van de ECU is het lopen op 3 cilinders, de auto loopt nu netjes op 4 cilinders.
      Het probleem is nu echter dat de auto wel reageert op het gaspedaal, maar dat er geen pit in zit, auto reageert erg sloom op het gas (komt door de noodloop?)

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, ik sta open voor suggesties.

Alvast bedankt.

Astra04

bart-gsi
      Deelnemer

geld terug vragen van de garage en naar liviu2004 of zakhooiTM gaan…. beste advies van het hele opel forum wat ik je nu kan geven… :jerry

Opeltje17
        Deelnemer

P1550 is bijna zeker een defecte ECU dus je hebt gewoon (weer) een defecte ECU.

Banjerrr
          Deelnemer

Wat Bart-gsi zegt is inderdaad het beste advies. Stuur een van de twee een pb en zij kunnen je vast verder helpen.

Astra04

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik heb Liviu2004 even een reactie gestuurd, even afwachten wat hij zegt.

TedMechanic
              Deelnemer

@bart-gsi wrote:

geld terug vragen van de garage en naar liviu2004 of zakhooiTM gaan…. beste advies van het hele opel forum wat ik je nu kan geven… :jerry

Inderdaad, volgens mij rijdt het halve forum al rond met een ECU van een van hun :D (Waaronder ikzelf).

bart-gsi
                Deelnemer

daarom vond ik dat dus aan aanrader… :thumb

Astra04

Vandaag is Liviu2004 langsgeweest omdat hij inderdaad bevestigde dat de ECU toch defect was waardoor de foutcodes naar voren kwamen.
                    Nieuwe ECU, vervangen, programmeren en hij loopt weer als een zonnetje.

Liviu2004 bedankt voor de snelle service, zeker een aanrader!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.