Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Kinderslot vast
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2014 om 11:06 #17269226
Hallo allemaal, ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Rick, 28 jaar, sinds 3,5 jaar trotse Opel Corsa bezitter. Ik heb een Corsa B 1.2 Centennial Edition uit 1999.
Sinds gisteren zit het kinderslot aan de passagierskant vast, het pinnetje zit naar beneden en ik krijg hem met geen mogelijkheid omhoog, als ik hem omhoogtrek gaat dat een centimetertje maar hij schiet vanzelf weer terug, ook met een tang om meer kracht te zetten gebeurd dit. Van buiten gaat de deur ook niet open. Mijn auto heeft centrale deurvergrendeling dus ik heb hem een paar keer op en van slot gehaald aan beide kanten, maar dat helpt ook niet. Na wat rondgelezen te hebben hier heb ik geprobeerd het deurpaneel los te maken. Dit is echter zo goed als onmogelijk met een dichte deur, 1 schroef blijft onbereikbaar.
Ik hoop dat iemand hier tips heeft om hem los te krijgen.
25 november 2014 om 16:49 #18262147kinderslot op een 3 deurs?
25 november 2014 om 19:21 #18262148@soepkiepe wrote:
kinderslot op een 3 deurs?
indd:P
je bedoelt gewoon het pennetje (met een rood vlakje erop) wat omhoog en omlaag kan?
miscchien zit er iets vast in het motortje ofzo of iets anders.
en volgens mij heb je achter de bekleding zeeen van ruimte aangezien ik een keer een hele CV heb ingebouwd in zon ding en dat ging zeer makkelijk.
en iemand heeft dat schroefje ook ooit gemonteerd dus je moet nog meer weghalen of ander gereedschap gebruiken
25 november 2014 om 19:51 #18262149ja maar dat schroefje is waarschijnlijk gemonteerd met de deur open johan, en dat lukt hem dus niet haha ;)
weet niet als er vocht in kan zitten dat je motortje vast zit oid., deurpaneel klemt volgebns mij ook nog eens naast je dash.
misschien eens proberen om wd 40 oid in het slot spuiten, kijken als dat werkt.25 november 2014 om 20:32 #18262150O, ja dat heet dus blijkbaar geen kinderslot, zo noemde ik die pennen dus altijd. ;)
Bedankt voor de tips, het is een schroefje helemaal onder aan de deur en als die open stond was het inderdaad geen enkel probleem om hem los te maken.
Morgen even WD40 halen dan maar en toch nog eens kijken naar dat deurpaneel, het zit alleen aan de onderkant vast dus er zou toch wel iets los moeten kunnen.
Ik hou jullie op de hoogte! :thumb
26 november 2014 om 15:25 #18262151Het is inderdaad geen kinderslot. Deze functie heet ‘Safe Lock’ en is bedoeld als diefstalbeveiliging, zodat bij het intikken van een ruit de deuren niet geopend kunnen worden door de pinnetjes omhoog te trekken.
Oorzaak van het defect kan liggen in de stelmotor in de passagiersdeur, maar kan ook liggen in de bekabeling vanaf het slot in de bestuurdersdeur. Safe Lock wordt namelijk gestuurd door de sleutel in het slot van de bestuurdersdeur na normaal afsluiten nog een kwart slag te draaien. Wat je kunt doen is eerst het deurpaneel aan de bestuurderskant demonteren en nakijken, of beter doormeten, of de betreffende kabels stroom voeren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.