Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2013 om 07:28 #17964080
die van mij weegt 1575kg, scheelt maar 30 kilogrammetjes, ook leuk om te weten mocht het voorkomen in de categorie wistjedatjes
11 juni 2013 om 21:01 #17964081Hoi Kimmie nice topic.. Vec ziet er goed uit.. ben hier net nieuw en sinds korte tijd ook in bezit van een Vectra GTS 3L. Waarschijnlijk ook met enkele kwaaltjes zoals de brandstofpomp, maar verder een dijk van een auto. Na een weekje speuren nieuwe verstuivers pomp kleppen voor zeer schappelijke prijzen. Zou graag een keer in contact komen om voor adviezen voor ik aan de klus begin. :D
12 juni 2013 om 09:12 #17964082Hoi Cookie, voor vragen mag je me altijd een pb sturen.
Als de kwalen beginnen, rijd er dan zeker niet mee door en vervangen eerst je druk regelaars, die zijn in 99% van de gevallen de boosdoener.
Als ik dat eerder had geweten had het me wss 6 nieuwe verstuivers gescheelt (zouden niet te reviseren zijn, echter wist Wim-v6 dat dit wel moet kunnen, maar was al te laat voor mij).12 juni 2013 om 16:20 #17964083Hoi Kimmie,
Had al van de kwalen gelezen voor ik de auto kocht maar hier worden prijzen genoemd waar ik stijl van achterover sla. De 2 kleppen heb ik na wat speurwerk voor slechts EUR 110,00 en nieuwe verstuivers voor EUR 200,00 gevonden. Allemaal origineel Denso en vind dat voor zo’n auto niks geks of weet iemand nog beter prijzen? Het vreemde bij mij is wel dat de auto perfect start en de rail druk ook geen afwijkingen vertoond, dus mogelijk is het enkel een slechte verstuiver. Maar gezien de kosten en de gelezen problemen vervang ik die kleppen ook meteen.
Wil de motor meteen een volledige Forté flush geven en verwacht dan wel dat alle problemen over zijn. Ik merk vooral dat hij stationair soms wat onregelmatig loopt en soms tussen de 2000-3000 toeren inhoud en dan ineens doorschiet.
Wat voor tool heb jij gemaakt voor die onderste bout van de klep? Heb je een voorbeeld?
12 juni 2013 om 16:50 #17964084Meerdere inbussleutels bewerkt met een slijptol :-), totdat er eentje goed genoeg tussen paste.
Enige voordeel wat ik heb is dat ik echte vrouwenhanden heb en er dus makkelijker bij kon dan de heren
Qua jouw problemen die je hier noemt dan enkel eerst die 2 regelaars vervangen.
Bij mij is het verkeerd om gedaan, ik had ook geen startproblemen en minimaal raildruk verschil.
12 juni 2013 om 17:11 #17964085Oké dus ze zitten vast met inbusbouten. Daar is wel iets voor te maken, ben handig genoeg.
Ga ook eerst de kleppen vervangen en meteen de EGR schoonmaken/deels afdichten. Heeft er iemand toevallig van die afdichtplaten te koop?
Zal wel wat info posten tijdens de “verbouwing” en mijn ervaringen nadat het gebeurt is.
12 juni 2013 om 17:28 #17964086Afdichten EGR moet je niet doen bij de 3L.
Blijft ie in noodloop gaan en is niet te rijden.
Zelfs de grote tuners/chippers blijven van de EGR af bij een 3L.
12 juni 2013 om 18:08 #17964087Wil de EGR ook niet volledig afdichten. Dat zal zeker storingen geven. Bij de Isuzu Dmax heeft het ook goede resultaten als je een blindplaat monteert met een gat van 6mm. Hier gaat de motor niet van in noodloop maar de hoeveelheid uitlaatgassen worden wel beperkt.
Toch bedankt voor de info :D
12 juni 2013 om 18:18 #17964088Ja je moet het zelf weten..
Het zal niet voor niks door alles en iedereen afgeraden worden.
Moet ook zeggen dat die van mij ook gewoon open is en met die 42.000 die ik erop heb gereden ng geen EGR problemen heb gehad met deze wagen.
Moet ook wel zeggen dat ik ca 2200 tot 2500 km per maand rijd, dus schoon blijft ie wel aardig.Als je minder vervuiling wilt kan je beter een oil-catch can plaatsen.
Alleen leuk om ruimte te vinden voor dit in de motorruimte :fy112 juni 2013 om 18:25 #17964089Ja het zoeken van een plek viel niet mee :???: .. heb de oil-cath can al meteen geplaatst maar dat doe ik standaard op iedere auto.
Volgende week zijn de kleppen binnen en dan zullen we zien.
8 juli 2013 om 20:47 #17964090Kon goed rijden maar ineens had ik dezelfde problemen zoals jij hebt beschreven… Geen foutmelding, perfect starten maar heel erg inhouden.
Vandaag de nieuwe scv kleppen gemonteerd.. inlaatspruitstukken helemaal schoon gestraald… geen tool nodig gehad voor onderste boutje… enkel met beetje lef klein stukje onderblok weggeslepen… was een loos montage punt maar gruwelijk in de weg… na wat creativiteit met de slijptol werd alles perfect toegankelijk.
Morgen nieuwe pakkingen bij de Opel ophalen en dan hopen op goed geluk..
31 juli 2013 om 19:27 #17964091Na de SCV’s te hebben vervangen 2 dagen goed kunnen rijden en toen begon het stotteren/inhouden tussen de 2000-3000 toeren weer. Plotseling doortrekken.. veel rook.. :wtf
Paar dagen rondgereden met op-com en diverse datashots gemaakt waar ik steeds bij de EGR uitkwam die niet of traag reageert op de gewenste stand. Actuator testen was gewoon uit te voeren.. geen foutmeldingen.. brandstofdrukken perfect.. turbodrukregeling/solenoid perfect.. vanen gereinigd (al zaten ze niet vast)
Na wat logisch beredeneren gister toch maar een nieuwe luchtmassameter gekocht (ondanks de waardes perfect waren) en nu gelukkig een Vec met koppel :D gaat weer als de brandweer al heeft hij soms nog een lichte hik en loopt hij stationair niet altijd even strak.
Volgende week voor zekerheid toch nieuwe EGR monteren daar deze toch nog wat achterloopt en is het dan nog niet helemaal goed de verstuivers laten testen en kleppen stellen.
7 augustus 2013 om 08:49 #17964092Mini update..
2 weken terug het dieselfilter weer vervangen.
Resultaat na 14.000 km:
Viel me nog redelijk mee.
Next op planning:
– Nieuwe velg halen
– Remmerij rondom vervangen
– Remklauwen spuiten
– Riem vervangen en olie verversenEn dan kan ie nog weer ff verder vooruit.
In elk geval na de laatste grote reparatie van de koppeling al 31.000 km probleemloos erbij getoeft.
7 augustus 2013 om 12:26 #17964093AnoniemLid sinds:
1 January 1970Moet dat diesel filter zo snel???
Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk Pro
7 augustus 2013 om 17:39 #17964094Om de 30dkm officieel als het goed is, maar met al onze ellende verschoon ik em voor die 22 euro liever om de 15dkm, zodat er zo min mogelijk rommel tussendoor kan.
7 augustus 2013 om 19:09 #17964095Groot gelijk Kimmie.. voor de kosten hoef je het niet te laten en met de brandstoffen van vandaag de dag heb toch al snel bezinksel in de tank.. zoals goed te zien op het filter.
8 augustus 2013 om 05:53 #17964096@kimmiej666 wrote:
Mini update..
2 weken terug het dieselfilter weer vervangen.
Resultaat na 14.000 km:
Viel me nog redelijk mee.
Next op planning:
– Nieuwe velg halen
– Remmerij rondom vervangen
– Remklauwen spuiten
– Riem vervangen en olie verversenEn dan kan ie nog weer ff verder vooruit.
In elk geval na de laatste grote reparatie van de koppeling al 31.000 km probleemloos erbij getoeft.
Kimmie, Kun jij een paar mooie pics maken tijdens het vervangen van de remmen? Ik moet er volgend jaar ook aan maar ik zie altijd net te weinig pics van het hele werk (kan natuurlijk ook aan mijn zoekgebruik op inet liggen…). Ik zou het in ieder geval waarderen ;)
8 augustus 2013 om 08:08 #17964097Ja zal ik doen als ik het niet vergeet :shock:
Kan nog wel ffies duren hoor..
Toch weer een uitgave van dikke €400
8 augustus 2013 om 16:28 #17964098Kimmie wat voor wielen ga je onder de Vec zetten? Heb je al een idee wat voor remmen (merk) je gaat monteren. Moet ook nog nieuwe remmen gaan monteren maar twijfel nog tussen origineel of upgrade.
Krijg goede kortingen bij mijn Opel dealer wat misschien voor jou ook interessant kan zijn. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.
8 augustus 2013 om 16:53 #17964099Wielen zitten al nieuw eronder Insignia replica’s.
Bij mij gaan er Zimmermann geperforeerde schijven onder.
Evt. i.c.m. Zimmermann remblokken of Brembo.
Hier in NL betaal ik dan compleet rondom 450 euro voor geheel Zimmermann Sport Coat Z.
Zimmermann schijven in DE halen en hier van Brembo de blokken zit ik rond 350 a 400 euro.Schijven voor gaat van 302mm naar 314mm, past nog in de standaard klauwen.
Achter de standaard 292mm.8 augustus 2013 om 17:26 #17964100Dat klinkt erg interessant. 314mm schijven zitten standaard op de grote jongens (3.0cdti en OPC) vanaf 2006 toch? Zijn deze dan gewoon te monteren met de klauwen van de 3.0cdti tot <2005?
Ik heb op mijn oude auto ook Zimmerman gehad en goede ervaringen mee echter de blokken heb ik wel diverse merken gebruikt. Uiteindelijk op Formel kermamische blokken uitgekomen. Heb ook met Ferodo DS2500 gereden echter hebben deze blokken geen E-keur. Omdat ik bijvoorbeeld veel in Duitsland kom wil ik niet geen problemen in het geval van mogelijk ongeluk.
Deze heb ik destijds bij ATD International gehaald maar waar ik Duitsland heb jij die Zimmerman gevonden?
8 augustus 2013 om 17:46 #17964101Via Ebay bij diverse aanbieders.
Mijn 3.0 is van 2004 en heeft nu meen ik 302mm voorop liggen, maar 314 past gewoon, kom je uiteindelijk ook overal op uit bij autozaken bij kenteken invoer.
9 augustus 2013 om 05:41 #17964102@kimmiej666 wrote:
Ja zal ik doen als ik het niet vergeet :shock:
Kan nog wel ffies duren hoor..
Toch weer een uitgave van dikke €400
Hey kim, dank alvast. Ik zie het wel gebeuren, ik bekijk dit volgend jaar pas dus ik heb geen haast :)
9 augustus 2013 om 06:42 #17964103Hihi, hier zal het ook einde jaar begin volgend jaar worden hoor.
10 augustus 2013 om 12:10 #17964104Vervanging Diesel filter: iedere 30.000km of 2 jaar..
maar ivm periodieke Controle van de dieselpomp zal Kimmie deze vaker vervangen..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.