Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Kimmiej’s Vectra C Sedan 2.2 (Rebuild)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2015 om 12:22 #18248567
Als ik €120 ophoest wel
Sent from my iPhone using Tapatalk
27 mei 2015 om 14:09 #18248608Alle bouwpakketten ondertussen binnen…
Dus motor kan er eindelijk uit en de nodige zooi vervangen worden.
Meteen verslag van mijn vakantie [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
Sent from my iPhone using Tapatalk
27 mei 2015 om 14:38 #18248609Grote plannen..
27 mei 2015 om 19:29 #18248610Valt mee hoor… ;)
Kettingen vervangen en groot onderhoud, meer niet..
27 mei 2015 om 19:31 #18248611:thumb
Hoezo de hele motor er dan uit??
27 mei 2015 om 19:44 #18248612Makkelijker als je er met 2 a 3 man aan werkt.
Blokkie eruit is de tijd niet, half uurtje.
27 mei 2015 om 20:08 #18248613Dat is waar is makkelijker werken.
28 mei 2015 om 08:12 #18248614Dat ga je goed aanpakken. Wat veel onderdelen voor de ketting zeg. pffffff. Maar ik hoop toch niet dat je alle drie de olie kannen gaat gebruiken tijdens de onderhoudsbeurt. ;)
Bij mij kreeg ik maar 4,5 liter olie erin tijdens kleine onderhousbeurt. En mijn oliepijl stond toen op maximaal. ;)ps: Wat is jouw olie verbruik gemiddeld van jouw 2.2 16V blok?
Succes met deze klus.
28 mei 2015 om 19:40 #18248615@Dolby wrote:
Dat ga je goed aanpakken. Wat veel onderdelen voor de ketting zeg. pffffff. Maar ik hoop toch niet dat je alle drie de olie kannen gaat gebruiken tijdens de onderhoudsbeurt. ;)
Bij mij kreeg ik maar 4,5 liter olie erin tijdens kleine onderhousbeurt. En mijn oliepijl stond toen op maximaal. ;)ps: Wat is jouw olie verbruik gemiddeld van jouw 2.2 16V blok?
Succes met deze klus.
5 liter voor de benzine
Maar dat dieseltje moet ook weer oliebeurtje en die lust 8 liter.
29 mei 2015 om 06:53 #18248616Zijn ook 2 kettingen he [WINKING FACE]
Sent from my iPhone using Tapatalk
29 mei 2015 om 12:33 #18248617@kimmiej666, Klopt distributie ketting en balans ketting. ;)
@kimmiej666 wrote:
Zijn ook 2 kettingen he [WINKING FACE]
Sent from my iPhone using Tapatalk
29 mei 2015 om 12:46 #18248618Mijn verbruik is momenteel een halve liter per 1000 km met de 2.2.
Zweet wat bij klepdekselseal. Maar heb idee dat ie op meer plaatsen lekt, daarom ook motor eruit, kan ik het blok effe helemaal nalopen.
Beide keerringen worden ook vervangen meteen en nieuwe klepdekselseal.
Daarna kijken of ik meer kan vinden en anders kijken hoe die daarna verbruikt
Sent from my iPhone using Tapatalk
15 juli 2015 om 10:31 #18248619En begonnen voor de kettingen vervangen.
Vanmorgen heeft manlief effe blok eruit gebouwd.
Vanaaf ff de boel vervangen;Sneakpeak balansasketting door even een dekseltje te verwijderen.
Zit nodige speling op de ketting;
Sent from my iPhone using Tapatalk
16 juli 2015 om 06:25 #18248620En hier is de boosdoener;
Geleider die die riem aanduwt was compleet door het midden.
Hier zie je nog de spanner die de geleider tegen de ketting aan hoort te duwen en het laatste stukje met bout geleider;
En het andere deel wat tegen de ketting aan duwt lag helemaal onderin;
Sent from my iPhone using Tapatalk
16 juli 2015 om 06:36 #18248621Nieuwe balansasketting.
En nog een van boven;
Sent from my iPhone using Tapatalk
16 juli 2015 om 07:28 #18248622Lekker bezig Kim’s en manlief :jerry
Was dus niet onnodig gezien het feit dat ‘geleider’ over midden was :vertagKeep it going :thumb
Groet jraaf16 juli 2015 om 07:56 #18248623Idd, was duidelijk flink nodig.
Verklaart in elk geval mijn “vage ratelgeluid”, want vond niet metalig klinken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
16 juli 2015 om 08:03 #18248624Nog een geluk bij ongeluk dat die geleider niet tussen de ketting is gekomen bij het naar beneden ‘gleiden :D ‘
Dan was het misschien minder goed afgelopen :hmmz Is de mount/bout afgebroken of is de houder uitgesleten? Zat te kijken, misschien kun je ‘m van aluminium laten namaken met een plastic bovenkantje en zo modificeren dat ie er niet meer vanaf komt.Groet jraaf.
16 juli 2015 om 08:57 #18248625Hij is echt gewoon gebroken, niet uitgesleten, maar ook niet bij bout afgebroken, want dat zat nog op zijn plek.
Hij is zeg maar een cm van de montagebout richting de spanner afgebroken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
16 juli 2015 om 09:19 #18248626Bummer, toch niet zo een gek idee dan om ‘m van alu te vervaardigen met een plastic randje ter bescherming van de ketting zelf. Zal alleen wel een uitdaging zijn die tijd kost en ik kan me zo voorstellen dat je de vec snel weer in elkaar wilt zetten.
Groet jraaf.
16 juli 2015 om 09:24 #18248627Ja idd, manlief heeft nu vakantie, dus de wagen niet nodig, dan kan je dat tenminste op je gemak allemaal doen.
Tis nogal een gedoe die kettingen, dus ff in een weekendje snel snel is echt geen optie geweest voor ons.
Sent from my iPhone using Tapatalk
16 juli 2015 om 12:06 #18248628Gelukkig hebben jullie samen nu alles netjes vervangen en ben je er op tijd bij geweest. Controleer nu je het blok er toch uit hebt liggen meteen even de luchtinlaat klepje van de carterventilatie die tussen cylinder 2/3 zit. Want als dat carterventilatie klepje verstopt zit krijg je ook veel olie rotzooi door je gasklep gegooit. ;)
Ik heb het tijdje geleden schoongemaakt en nu ruim 5000KM gereden en gasklep en luchtfilterbus blijven nu netjes schoon.
16 juli 2015 om 12:57 #18248629Oke, thanks voor de tip, zal er vanaaf meteen ff naar kijken.
Gashuis idd ook bende, dus die wilde ik er idd al afhalen en schoonmaken.
Keerring bak kant lekt ook beetje, dus die pakken we ook direct aan.
Koppeling enzo gelukkig nog in orde.Nu volgende reparatie uitlaatspruitstuk met kat..
Kwamen er gister achter dat die vol is gescheurd, terwijl apk er 4 maanden terug niks over heeft gemeld [FLUSHED FACE]
Maja is straks wel weer fijn als nieuw [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Sent from my iPhone using Tapatalk
16 juli 2015 om 13:18 #18248630Hele operatie, maar zo komt wel alles aan het licht. Mooi dat je het allemaal zelf doet/kan.
Inderdaad wat zal ie straks weer lekker rijden. :thumbup
16 juli 2015 om 13:44 #18248631Al doende leer je he.
Voor ons is een kettingmotor geheel nieuw, maar TIS goed lezen en volgen en met de kennis die je wel hebt de omslachtige werkjes die tis opgeeft achterwege laten en alles is te doen.
Ben in elk geval erg blij dat we alles zover allemaal zelf kunnen [SMILING FACE WITH SMILING EYES], scheelt een hoop.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.