Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › kilometerweergave digidash
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2011 om 12:36 #17232175
Hallo,
Dit probleem ook al bij electr. problemen geplaatst, maar voor de zekerheid ook maar even hier. Heb in mijn corsa TR uit 1991 (c14nz) een digidash ingebouwd. Alles werkt, maar de kilometerteller blijft op nul staan. Heb schakelaar bovenop in alle 2 de standen geprobeerd en de originele pulsgever en de pulsgever van het digidash geprobeerd. Maakt allemaal niets uit. Op de blauw rode draad van de digidash naar de pulsgever staat spanning als ik de auto op het contact zet. Weet niet of dit ook zo hoort.
Iemand hier ervaring mee of een oplossing?Alvast bedankt voor de moeite.
Groeten,
Rick
4 februari 2011 om 19:08 #17810762de blauw rode draad hoort geen spanning op te staan , die brengt de pulsen over naar je dash .
de zwarte draad van je pulsgever moet een gestuurde + zijn , dus op contact moet hier spanning op staan .
en de bruine is massa .
5 februari 2011 om 09:34 #17810763ALs de snelheid word weergegeven, en de kilometers lopen niet op, dan is het motortje van de digidash kapot.
Ik heb hier ook al een digidash liggen, en daarvan is het motortje ook gestopt met optellen bij 295.000km.
Willem
5 februari 2011 om 14:06 #17810764zoals ik begrijp blijft de snelheidsmeter op 0 staan .
dus het probleem zit in de pulsgever en die blauw/rode draad waar spanning op staat .
ik heb mijn zwarte draad van de pulsgever verlengd naar binnen en aangesloten op de zwarte draden van de digidash om mijn gestuurde + te pakken .
blauw / rood zit op de blauw/rode draad op de stekker van de digidash en massa heb ik onder de kap gepakt van een bestaand massa punt en bij mij werkt het perfect .
5 februari 2011 om 15:21 #17810765@t willem : Is dat nog ter maken dan ? heb digidash net uit mn corsa liggen wou hem graag met de APK klaar hebben .
Achterop zitten die rare moeren met die 3 uitsparring aan de buiten kant kun je die met griptang eruit draaien of word dan de boel gesloopt ?
dagteller doet t ok nie dus neem aan motortje kaboem ;)5 februari 2011 om 16:52 #17810766heb er geen ervaring mee, mijne ligt hier enkel stof te happen.
Willem
6 februari 2011 om 13:01 #17810767Hallo,
Probleem is opgelost, dradenpulsgever naar binnen verlengd en achter het digidash aangesloten. En het digidash wekt helemaal naar behoren.
Bedankt iedereen.Groeten,
Rick
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.