kilometerteller doet raar Astra G 1.7dti 2002

Forumindex Forums Modellen Astra kilometerteller doet raar Astra G 1.7dti 2002

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    emielastra

beste medeforumleden

ik heb me astra net 2 dagen geleden op gehaald nu flipt mijn kilometerteller ineens hij schiet ineens naar de 220 en schokt de hele tijd. blijft hangen op verschillende snelheden aleen niet de goeie afentoe doet hij het wel maar dat is nooit van lange duur

WEET IEMAND WAT HET ZIJN KAN.

ff ter informatie het gaat om een astra g uit 2002 1.7 dti (isuzu blok als t goed is????)
      zitten wel net nieuwe schijven en blokken voor onder en nieuw uitlaat systeem(alles origineel)
      mischien dat het daar aan ligt

ik hoor graag erg snel van jullie terug want anders gaat het boetes regenen denk ik
      mvg emielastra

wim-v6
      Deelnemer

toerental sensor linker voor wiel, of snelheidsmeter zelf.

Willem

Astra_DLS
        Deelnemer

Zou het niet de kabel zelf kunnen zijn die naar de teller loopt? Maar aangezien je aangeeft met de schijven bezig te zijn geweest zou het ook prima een sensor uit de wielen kunnen zijn.

Weet je al meer intussen?

Als je de schroefjes uit je dashboardkap haalt (5x, allemaal Torx) dan kun je de hele tellerunit loskoppelen, wellicht zit deze al niet goed in de stekker geklikt en krijg je daarom al rare waardes..

Baas J.
          Deelnemer

ik gok op de sensor ;)

emielastra

hey super bedankt jongens

ik zou t even door geven met uitlezen via bosch apperatuur geeft ie positionerings sensor van de krukas aan
              zou dat het kunnen zijn heb trouwens voor het weekend afspraak gemaakt bij de gerage waar ik hem heb gekocht
              de 13e mag die weer terug en dan gaan ze alles nakijken en eventueel vervangen dat wou die koekert eerst ff voor mijn rekening gooien dus ik heb hem heel vriendelijk (huhum) toch maar verzocht om dat maar even uit zn hoofd te zetten koop eerst een astra voor 4000 bij hem inclusief afleveringskosten en de hele (piep) bende drop en draan en dan na 10 km gereden hebben dat er iets kapot gaat is toch niet normaal dat hij me dat wil laten betalen

ik hoor snel weer van je maandag gaan dr 17″ onder en dan ga ik me ook even voorstellen eens kijken of ik al in de goede richting ben

groeten emielastra

ps zijn hier ook leden uit nijmegen omgeving

wim-v6
              Deelnemer

Storing op de toerentalsensor (krukas positie sensor): uitgelezen met de motor uit toevallig????

zo ja: lees m uit met een draaiende motor, en je zal zien dat de storing WEG is!!!

die storing is er altijd met uitlezen met de motor uit.

Willem

emielastra

ja klopt toevallig heb hem net opgehaald nu bleek dat er op ene sensor geen massa zat ofzo :wtf nog nooit van gehoord
                  ze gaan nu een nieuw tellerunit bestellen en dan weer verder kijken

hoe zit dat straks met de kilometerstand past die zich automatisch aan of krijg je dan een oonlogische stand zou ik niet blij mee zijn
                  want hij heb nu 180000 gelopen uit 2002 vind ik netjes voor een diesel

mvg emiel

Baas J.
                  Deelnemer

nieuwe tellerunit bestellen????

Astra_DLS
                    Deelnemer

Als de sensor kapot is, waarom ga je dan een nieuwe tellerunit bestellen..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.