Forumindex › Forums › Modellen › Astra › kilometerteller
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2011 om 11:10 #17233024
Hallo, ik heb problemen met mijn kilometerteller.
Het zit zo, mijn kmteller doet het niet en de teller en de kabel zijn niet kapot. Ik heb de aandrijving uit de versnellingsbak gehaald en deze werkt ook gewoon, echter het aandrijvingstandwiel IN de bak zit niet recht op de aandrijving en moet dus verschoven zijn. Hoe is dit op te lossen? Moet de hele bak uit elkaar of hoe kan ik dit tandwiel terugschuiven of is dit niet mogelijk? De auto moet in mei voor de apk en ik weet niet of je snelheidsmeter verplicht moet werken, ik neem aan van wel. Verder zou ik cruise control op de auto willen bouwen, wat moet ik dan allemaal doen en vooral wat heb ik er voor nodig. Ik wil wel originele onderdelen gebruiken en geen universeel. Mijn auto is een 2.0 16v sport met ecotec motor uit 1996 met airco en elektrische spiegels en ramen en centrale vergrendeling, dus best wel compleet maar helaas geen cruise control. Verder zoek ik een vraagbaak voor de Astra F van 1993 tot 1998? met elektrische schema’s. Ik heb een vraagbaak van 1991 t/ 1993 maar daar vind ik niet alle benodigde gegevens. groetjes Marvin19 februari 2011 om 11:21 #17820308Als de snelheids meter niet werkt:
Is het meestal een gebroken kabel, vaak als je de boel los haalt en je gaat een stukkie rijden, dan draait deze wel bij de teller, echter wanneer er weerstand is van de teller zelf doet deze niks mee.
heb je de kabel GOED gecontroleerd.
ditzelfde geld voor de telleraadrijving.
ook de teller zelf kan kapot, kan je alleen controleren door een ander te plaatsen.
Willem
19 februari 2011 om 13:05 #17820309we hebben alles na gekeken en alles draait maar alleen dat wieltje in de versnellings bak doet het niet en dat is op gegeschoven kan je die gewoon terug duwen of moet je er dan de hele versnellingsbak onderuit halen.
Gr. Marvin
19 februari 2011 om 19:18 #17820310dan moet je iig bij de diff kunnen komen.
Volgens mij moet daarvoor de bak eraf.
willem
20 februari 2011 om 18:53 #17820311Moet dan de hele bak eraf of gaat het ook als ik het deksel aan de achterkant eraf haal? De hele bak uit elkaar halen lijkt me een hele klus.
Marvin20 februari 2011 om 19:03 #178203124 uurtjes werk op een brug met z’n 2en, met pauzes :) dan heb je ‘m eraf en er weer op.. ding is wel loodzwaar, dus even oppassen met eraf halen (een houd ‘m vast, terwijl de ander de laatste bouten eraf ratelt), niet moeilijk, alleen heel veel sleutelen.. de bak er weer op zetten is nog het lastigst
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.