kilometerteller

Forumindex Forums Modellen Astra kilometerteller

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    lucky1

Mijn kilometer teller van de Astra G Diesel werkt soms wel en soms niet. Wat kan het probleem zijn?

royke2000

ff uitlezen kan een storing in de abs sensor zijn

akonings

Ik ga ook voor de ABS sensor linksvoor;
          Had hetzelfde verleden jaar.
          Het is dan wel noodzakelijk om het hele wiellager ( hele naaf ) te vervangen. Dit bleek wel een simpel klusje te zijn gelukkig.
          http://www.gm-tuningparts.nl levert de lagers/naven voor een prettige prijs ! Wel ff checken of je een 4 of 5 gats naaf nodig hebt; ff kijken hoeveel wielmoeren je hebt.

lucky1

Het is een opel astra van 1998 en zonder abs ik weet niet of dit het dan toch is?

lucky1

origineel gepost door lucky1
              Het is een opel astra van 1998 en zonder abs ik weet niet of dit het dan toch is?

akonings

Ja, Lucky,

De km teller zit aan de wielsensor linksvoor.

Het ontbreken van ABS, maakt het in jouw geval alleen makkelijker;
                er zit maar één wiel met ‘tacho-sensor’ ( want da’s de officiele naam)
                Heb je een uitvoering met ABS dan heb je 4 wielen met ‘tacho-sensor’
                (en een storingslampje als die sensor aan het overlijden is )
                Haal het wiel linksvoor er maar eens af en dan moet je de sensorkabel zien zitten. Heb je een boordcomputer met remblokslijtindicator dan heb je daar 2 kabels zitten.

De sensor zit geïntegreerd in het wiellager en dient dus als naaf compleet vervangen te worden. Maar troost je; als de sensor is versleten dan is het lager ook wel aan z’n einde. Bij de normale garage schijnt zo’n ding al 250 euro te kosten. Monteren is weinig werk dus dat scheelt weer. Wil je dit goedkoper doen, en ken je iemand die voor jou de klus kan doen, dan kun je een wiellager bestellen bij http://www.gm-tuningparts.nl ( Eugène ) die levert stukken voordeliger.

Even kijken hoeveel gaten je velg nodig heeft ( 4 of 5 ) en dan de versie MET ABS bestellen. ( gaat dan om die tacho-sensor voor je km-teller). Troost je.. zijn net zo duur als de lagers zonder sensor ..:)

Ik hoop je voldoende geínformeerd te hebben; mocht je met dit verhaal naar een garage gaan zullen ze ongetwijfeld het zelfde zeggen.

Suc6 alvast.

lucky1

Ja, dank je wel
                  Dan zal ik eens achter de onderdelen aangaan en de monteur gaan bellen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.