Kilometerstanden, doen we dat nog?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kilometerstanden, doen we dat nog?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    tuinmeubel
    Deelnemer

Hoi,

Tijden geleden dat ik hier was. Leuk om weer eens te kijken.  Destijds was er een kilometerstanden topic. Is die er nog?

Deze foto vanmorgen genomen in mijn Vectra C1 GTS uit 2004 met een ZY22H motor:

IMG_3314

Niet slecht toch?

;-)

Huiting88
      Deelnemer

Goedemorgen tuinmeubel

Best een leuke stand inderdaad , ik moet nog een ton om daar te komen

Maar wat ik begrijp houdt ie het goed vol voor een 2.2 automaat of niet?
        Ik wou ook precies die gaan kopen voordat ik mn 1.8 haalde maar ik las veel slechte kwalen

En hoeveel heb je er zelf al op gezet?

Ik heb 210648 op dit moment dat op de oprit staat .. en hij loopt wel zodanig lekker dat ik zéker weet dat ie de 300.000 ook wel makkelijk gaat halen

tuinmeubel
        Deelnemer

Goedemorgen,

Inderdaad, deze 2.2 automaat doet het nog steeds goed, ben er nog steeds erg happy mee. De Vectra heeft wel wat kwalen, maar als je daar rekening mee houdt, kan je dus een heel eind komen. Ik heb ‘m sinds 2010 en heb er zelf ongeveer 270.000 op gezet. Netjes de dealer beurten elk jaar en voor een vakantie met veel te verwachten kilometers een extra olie verversing. Ik moet daarvoor steeds veel moeite doen om de dealer te overtuigen dat ik het echt wel nodig vind… :-). Kortom, goed onderhouden en luisteren naar je gevoel als je iets geks hoort. Dan kan jij ook met gemak de 3 ton halen. Succes!

Huiting88
          Deelnemer

Ja dat doe je netjes , ik geef hem zelf ook het onderhoud wat ie nodig heeft .. de meeste dingen doe ik zelf
            Maar eigenlijk is er niets groots aan de hand de laatste tijd..

Maar heb jij in die 11 jaar ook al last gehad van dat olie koel systeem van je bak?
            Dat was dus een ding die ik toen las .. wat een grote kostenpost kon zijn bij de automaat van de vectra

tuinmeubel
            Deelnemer

Nee geen last van gehad. Wel van ergens een heel klein gaatje in het vloeistof koel systeem. Maar dat is geen kwaal. Wel een kwaal is doffe koplampen die ik om de twee jaar laat polijsten en de krakende rubbers in de winter. Die laat ik om de 4 jaar vervangen. Een keer de dynamo kapot gehad en alle remmen rondom laten vervangen. Ook de stangen aan de voorkant. Maar ja, dat krijg je na ruim 3 ton.

Huiting88
              Deelnemer

Zou ik je een tip geven met betrekking tot die koplampen?

Koop bij een autozaak of iets dergelijks maar Commandant M5 Scrach Remover

En na het autowassen ga daar je koplampen maar eens mee poetsen
                (Goed insmeren met een oude sok .. echt even intens .. daarna helemaal schoonvegen met een oude tshirt)

En vergelijk dan maar met die andere.. zo doe ik ze altijd en ziet er heel mooi uit en kost geen drol

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.