Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Kilometerkabel losmaken van de bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2012 om 11:44 #17252589
Graag hulp
Mijn mm lampje brand en de teller doet het niet
Valt soms uit dus ik ga er van uit dan me kabel stuk is van me tigra a ’96Ik heb het gedeelte achter de tellers al losgekregen
Nu nog het stukje op me bak zelf maar daar kom ik niet goed bij
Als ik met me hand erin ga voel ik wel een bout zitten denk zelf maat 20
Maar kom er niet bij met een sleutelWie heeft er een tip voor me hoe dit het beste er af te halen
Alvast bedankt
28 september 2012 om 12:22 #18072039MM lampje gaat niet branden als je kabel stuk is hoor.. :D
Zou m ff uit laten lezen ;)
28 september 2012 om 13:24 #18072040oh?,
ik had juist gelezen op meerder discussiegroepen dat als je kabel stuk zou zijn dat af en toe je MM lampje zou kunnen branden
maar anywayz me kabel is dus nog steeds stuk :cry
hoe krijg ik deze los van me bak?30 september 2012 om 16:20 #18072041mm lampje gaat naar mijn weten ook niet branden als de kabel stuk is. Het hele kilometerteller gedeelte is analoog.
De kabel losmaken is vrij simpel. Er zit een clip achter de cockpit om de kabel heen, deze moet je indrukken en gelijktijdig de kabel eruit trekken.
30 september 2012 om 17:37 #18072042@triggertigger wrote:
mm lampje gaat naar mijn weten ook niet branden als de kabel stuk is. Het hele kilometerteller gedeelte is analoog.
De kabel losmaken is vrij simpel. Er zit een clip achter de cockpit om de kabel heen, deze moet je indrukken en gelijktijdig de kabel eruit trekken.
Dat wist ik idd, dat gedeelte is ook los.
Maar de andere helft dat op je bak zit30 september 2012 om 21:41 #18072043Jammer joh… Lampje gaat WEL branden als de tellerkabel kapot is, zal even uitleggen waarom:
Achter op de Tellerklok zit een Pulse gever, welke het snelheids signaal doorgeeft aan de MotorComputer, Blijft deze op 0 gaat de motor in storing, en zal ze beroerd stationair kunnen gaan draaien, en zelfs kunnen afslaan.. (Geld alleen voor motoren met een GM-Multec aansturing / dat zijn vrijwel alle Corsa’s-B, en ALLE tigra’s A dus)
als de snelheids meter dus niks meer doet, kan je dat behoorlijk iritante probleempjes op leveren.
Teller kabel op de bak kan je zo losdraaien, missien even iets hulp nodig met een dikke schroevendraaier of tang.
Willem
1 oktober 2012 om 06:09 #18072044@wim-v6 wrote:
Jammer joh… Lampje gaat WEL branden als de tellerkabel kapot is, zal even uitleggen waarom:
Achter op de Tellerklok zit een Pulse gever, welke het snelheids signaal doorgeeft aan de MotorComputer, Blijft deze op 0 gaat de motor in storing, en zal ze beroerd stationair kunnen gaan draaien, en zelfs kunnen afslaan.. (Geld alleen voor motoren met een GM-Multec aansturing / dat zijn vrijwel alle Corsa’s-B, en ALLE tigra’s A dus)
als de snelheids meter dus niks meer doet, kan je dat behoorlijk iritante probleempjes op leveren.
Teller kabel op de bak kan je zo losdraaien, missien even iets hulp nodig met een dikke schroevendraaier of tang.
Willem
ahh, zie je wel ik was niet verkeerd geinformeerd :)
maar gewoon losdraaien dus, ik ga wel ff pielen ermee
thnx :thumb1 oktober 2012 om 15:18 #18072045Haha, Kijk weer wat geleerd!! ;)
10 oktober 2012 om 06:52 #18072038gelukt, kan gesloten worden
thnx voor alle hulp :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.