Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Kilometerheffing 3 cent in 2012.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2009 om 14:00 #17550386
we dwalen van de feiten af jongens
17 november 2009 om 14:06 #17550387origineel gepost door TonSR
origineel gepost door Freestyler
ik kan jullie deze site nu echt niet langer onthouden :worsIk ben het me serieus aan het overwegen :swear
is een goede overweging als je jong bent,maar als je tegen de 60 aan gaat lopen is dit denk ik voor velen een niet te nemen stap
Licht eraan hoe je met familie situatie zit, anders zoek lekker een warm land in Azie op….mmmmm :jerry
17 november 2009 om 14:08 #17550388origineel gepost door TonSR
we dwalen van de feiten af jongensKlopt. Even afwachten denk ik wat er de komende maandan gaat gebeuren, anders serieus actie overwegen een feit. En ik organiseer graag ;)
17 november 2009 om 15:30 #17550389leuk van die pvv gast, maar ik zit net ff de partypunten door te nemen… en daar zitten me nogal wat dingen tussen die me niet aanstaan.
17 november 2009 om 15:32 #17550390duitsland intressant,de opositie in duitsland vindt het
nederlandse systeem wel intressant.
belgie kijk de zaak ook aan zij vinden het ook aantrekkelijk
dus naar duitsland of belgie gaan om dit te ontwijken
nee dus
sloop premie,intressant als je amsterdammer bent er woont krijg je boven op de 1000 euro staat tussen de 500 en de duizend euro van
de gemeente amsterdam als je zoon groen apparaat koopt
warom dit alleen in amsterdam,hebben de figuren ook al een
achterdeurtje in den haag wat voor smeer streken zullen er
nog meer boven komen,er hebben naar zo nu bekend is 435
mensen gebruik van gemaakt,kom dit uit een potje van de
gemeente amsterdam,geloof er geen hout van.
offf uhhhhh zouden wij dat gaan betalen met de km heffing.
vgr tonsr.17 november 2009 om 16:18 #17550391Is een carver een motorfiets ?
Dan kan ik droog en km heffing vrij, veel km’s maken. :angel
EDIT:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carver
nee dus, men mag hem met autorijbewijs rijden :mad:
17 november 2009 om 17:40 #17550392he, hier komt weer een nieuwe uit den haag
het oer hollandse wordt allochtoon mag en wordt
in den haag niet meer gebruikt
het nieuwe is nu
nieuwe nederlanders:puke:puke:puke:puke:puke:puke:puke:puke:puke
meer niet
vgr tonsr.17 november 2009 om 18:02 #17550393allochtoon is toch een beschaafd woord.
Dat die allochtonen de betekenis ervan veranderd hebben kunnen wij autochtonen niets aan doen.
17 november 2009 om 18:57 #17550394origineel gepost door freek corsa
allochtoon is toch een beschaafd woord.Dat die allochtonen de betekenis ervan veranderd hebben kunnen wij autochtonen niets aan doen.
ja freek zouden wij nu ouwe nederlander worden
en boven de 60 tig antieke nederlander.:jerry:jerry
ze worden daar in dat gat steeds gekker.
vgr tonsr.17 november 2009 om 19:29 #17550395Bron: Autoweek website
Vanaf 2012 wordt de kilometerheffing stapsgewijs ingevoerd. Daarvoor krijgt iedereen een kastje van de overheid in zijn auto. Ook zijn er verkeersdeelnemers die de dans ontspringen.
Voor de invoering van de kilometerheffing worden acht miljoen auto’s en een half miljoen bestelauto’s voorzien van een registratiekastje dat bijhoudt hoeveel kilometers er worden gemaakt. Een private dienstverlener ontvangt die gegevens en het eindbedrag komt terecht bij het CJIB. Aan het einde van de maand volgt de rekening voor de autobezitter.
Omdat niet alle kastjes in één keer kunnen worden aangebracht, worden auto’s willekeurig aangewezen om een kastje te laten inbouwen. Dit gaat op basis van de eerste twee cijfers van het kenteken. Zodra het systeem actief is, wordt het kenteken geschrapt voor het betalen van motorrijtuigenbelasting. De kosten voor de inbouw van het kastje zijn voor de eerste keer voor rekening van de overheid.
Motoren betalen geen kilometerprijs omdat de inbouw van een kastje te lastig is. Motorrijtuigenbelasting blijft voor hen wel verplicht. Klassiekerbezitters zijn compleet vrijgesteld van kilometerheffing. Wel is onlangs de oldtimergrens getrokken bij bouwjaren tot 1987. In de loop der jaren zullen die auto’s dus steeds schaarser worden.
De kilometerprijs wordt variabel; op verschillende tijdstippen en plaatsen gelden andere tarieven. Het basistarief dat voor auto’s wordt berekend hangt af van de brandstof en de CO2-uitstoot. Diesels zonder roetfilter betalen bijvoorbeeld een boete van 2,5 cent per kilometer. De overheid zegt dat het gemiddelde basistarief in 2012 ligt op drie cent per kilometer; in 2018 groeit dat tot 6,7 cent. Kilometers gereden in het buitenland tellen niet mee, mensen met een auto op buitenlands kenteken die langer dan vier weken per jaar in Nederland wonen, moeten wel gaan betalen.17 november 2009 om 19:41 #17550396mensen die 4 weken hier rijden met buitenlans kent
moeten gaan betalen,ook leuk als ze erbij zetten
hoe ze dat dan gaan doen.stel dat je zoon spion
in je auto heb en je verkoop je auto,hoe gaat dit dan
lees ik niks over
je wagen plat door aanrijding wordt afgevoerd naar sloper
deze verkoopt hem ,wat met kasje lees ik niks over
hoe vertrouwd is dat controle bedrijf.
mijn auto wordt gestolen,stel dat ze er 3 weken mee rond rijden
ok aangifte doen,bij wie meldt ik dat kassie af
zijn er nog meer vragen,zet ze erbij is kijken wat we daar mee kunnen
en of ze wel overal een bevredigend andwoord op hebben.
vgr tonsr.17 november 2009 om 19:56 #17550397ton, koop een mooie senator op lpg ;) das de beste oplossing
17 november 2009 om 20:01 #17550398origineel gepost door mayhem
ton, koop een mooie senator op lpg ;) das de beste oplossingik was al aan het kijken geweest ,op die van eddepet
maar hij had geen intresse voor mijn omi
dus we gaan is verder kijken wat we kunnen doen
alleen hoef ik geen lpg,ben er jaar of wat geleden
bijna het leven door uit geblazen,ben er
redelijk goed van af gekomen,6 meter weg geslagen
en alleen brandwonden,dus ik hoef niet meer
vgr tonsr.17 november 2009 om 20:07 #17550399En alweer wordt me reactie afgewezen op Telegraaf :jerry :puke …..
Maaruh wat doet dit met de waarde van onze auto’s ook al eens aan gedacht? En TonSR en alle anderen, ik vind dat we dit NIET zo door onze strot moeten laten duwen, protest moet er komen, hoeft nu niet meteen, maar vind dat we zeker wat moeten doen, of het helpt is een tweede.
Ik heb zelf weinig plannen om in NL te blijven in de toekomst, maar het is zeker KUT voor andere automobilisten…
17 november 2009 om 20:29 #17550400bart je heb kunnen lezen hoe ik daar over denk,meerdere
keren in reactie gevraagt naar mensen die dit goed kunnen
opzetten,ik weet niet hoe of wat,iemand die goed kan
organizeren maar daar komt geen enkele reactie op zo
als je ook heb kunnen lezen.
er zijn zat mensen tot actie bereid.
maar je zal dit met een goed opgezette groep mensen
moeten doen,want als het uitloopt op rotzooi schieten
we er niets mee op.
vgr tonsr.17 november 2009 om 20:55 #17550401O, o……………….wat is het LEUK om Nederlander te zijn? :hmmz:puke
Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje.
Wie straks een defect km-heffingskastje in de auto heeft, wordt door de overheid gezien als een crimineel.
De automobilist riskeert een gevangenisstraf of een geldboete die max in de tienduizenden euro`s kan lopen.
Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over de afgelegde km uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot € 18.500.
Wie tot die geldboete word veroordeeld, zit tien jaar vast aan een strafblad.
wordt de boete niet betaald, dan kan de officier van justitie het rijbewijs innemen en de auto buiten gebruik stellen,
Is er met het kastje geknoeid om het signaal te verstoren, dan is er sprake van een misdrijf en hangt de weggebruiker tot vier jaar gevangenis of een boete van € 74000,-
Defecten moeten binnen acht ( 8 ) uur worden gemeld.
:fy117 november 2009 om 21:05 #17550402origineel gepost door jethro
O, o……………….wat is het LEUK om Nederlander te zijn? :hmmz:puke
Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje.
Wie straks een defect km-heffingskastje in de auto heeft, wordt door de overheid gezien als een crimineel.
De automobilist riskeert een gevangenisstraf of een geldboete die max in de tienduizenden euro`s kan lopen.
Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over de afgelegde km uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot € 18.500.
Wie tot die geldboete word veroordeeld, zit tien jaar vast aan een strafblad.
wordt de boete niet betaald, dan kan de officier van justitie het rijbewijs innemen en de auto buiten gebruik stellen,
Is er met het kastje geknoeid om het signaal te verstoren, dan is er sprake van een misdrijf en hangt de weggebruiker tot vier jaar gevangenis of een boete van € 74000,-
Defecten moeten binnen acht ( 8 ) uur worden gemeld.
:fy1pleeg maar een moord,ongeveer laten we het is hoog
houden 10 jaar,na ongeveer 1 derde sta je weer op straat
trouwens als ze je al in de bak stoppen,zag afgelopen week
iets op tv dat zelfs veroordelingen de prullebak ingaande straffen staan totaal niet in vergelijk.
vgr tonsr17 november 2009 om 21:21 #17550403origineel gepost door TonSR
bart je heb kunnen lezen hoe ik daar over denk,meerdere
keren in reactie gevraagt naar mensen die dit goed kunnen
opzetten,ik weet niet hoe of wat,iemand die goed kan
organizeren maar daar komt geen enkele reactie op zo
als je ook heb kunnen lezen.
er zijn zat mensen tot actie bereid.
maar je zal dit met een goed opgezette groep mensen
moeten doen,want als het uitloopt op rotzooi schieten
we er niets mee op.
vgr tonsr.Wel……
Alle autoclubs een bericht sturen of er meer leden zijn die iets willen ondernemen tegen de geschifte plannen van het reli-linkse kabinet.
En de Telegraaf benaderen of deze graag wil meewerken:D
In het verleden waren o.a. de Telegraaf verantwoordelijk dat de dwaze plannen van Tineke Tolpoort niet doorging.
Remember it??????? Tolpoorten tegen de file???????????
En je zou een website opzetten waar elke tegenstander zijn digitale handtekening kan zetten TEGEN het GESCHIFTE plan.
En de politieke partijen benaderen die ook tegen zijn.17 november 2009 om 23:35 #17550404website opzetten kan ik wel, zo gedaan. Laat maar weten nu, moet ik vast een mail wegdoen naar de Telegraaf?
17 november 2009 om 23:59 #17550405origineel gepost door TonSR
origineel gepost door freek corsa
allochtoon is toch een beschaafd woord.Dat die allochtonen de betekenis ervan veranderd hebben kunnen wij autochtonen niets aan doen.
ja freek zouden wij nu ouwe nederlander worden
en boven de 60 tig antieke nederlander.:jerry:jerry
ze worden daar in dat gat steeds gekker.
vgr tonsr.FF Off Topic, Ik denk dat we ons dan echte Nederlanders mogen noemen….:jerry
Ik heb 2 weken geleden weer zo’n nieuwe Nederlander meegegeven aan de pliezie, de zoveelste alweer. Probeerde spullen weg te halen bij ons in de winkel. Ik heb tot nu toe nog maar een ‘echte Nederlander’ daar op kunnen betrappen (en dat was een junk) tegenover 15 nieuwe.
Oww heren, ik ben helemaal voor het plan, ik moet ook enkele km’s per dag rijden, alleen om me huis te kunnen betalen, en de crisis laat nu eenmaal niet toe dat er bij ons in de buurt werk voor het opscheppen ligt, word dus gewoon dubbel genaaid. En dan mag ik ook meebetalen om die klotebanken overeind te houden en dan is de basisverzekering ook weer 5% duurder geworden….Het gaat echt nergens over meer. Zitten er serieus over te denken om onze biezen te pakken.
Twijfelen om Nieuwe Italiaan of Nieuwe Griek te worden.
18 november 2009 om 07:05 #17550406origineel gepost door Bart Hoedemaker
website opzetten kan ik wel, zo gedaan. Laat maar weten nu, moet ik vast een mail wegdoen naar de Telegraaf?Dat mag je van mij wel doen :)
Ik ben helemaal klaar met die cultuur die al 10tallen jaren lang heerst daar in Den Haag. Tijdens de campanges allemaal gelul over dat we in een geweldige democratie leven, en dat de burger de baas is… RRight! Baas? Slachtoffer!
En idd, de PVV heeft veel punten waar ik het niet mee eens ben. Voor mijn geen optie.
Ik zeg: weg met dit kutkabinet. Weg met die gevestigde orde, die de brave burger naait en verder niks doet.. CDA, PvdA, CU.. Verbieden die zooi!
Trouwens, Christen Democratische Appel (?) Waarom draaien ze het niet om? ADC Asociale Debiele Christenhonden. Op zondag 3x naar de kerk, maandagmorgen bedenken wie ze nu weer gaan naaien..
DISCLAIMER: Als jij dit leest, en je bent ook gelovig. Het is niet aan jou gericht, maar aan de heren/dames van het CDA. Ik geloof dus niet, maar als jij dat wel doet is dat natuurlijk prima :)
18 november 2009 om 08:25 #17550407aan elke kerk ganger in de poletiek naai je eigen mensen en niet de overige burger’s
en laat de auto eens met rust ..we worden al genoeg gemolken
maak maar een nieuwe site dat iedereen er tegen kan zijn …ik stem er voor ..weg met de spionage kastje
ookal heb ik een oldtimer ….dit vind ik tever gaan voor de mede bestuurderiedereen die auto rijdt MOETEN!!!!!!!!! in opstand komen en niet laf toe kijken :fy1
wel jammer dat mn dettje nog niet rijdt anders rij ik zo mee ……..of de actie mmoet in het nieuwe jaar komen?18 november 2009 om 08:38 #17550408weet niet of hij er al was maar ok http://wegkilometerheffing.hyves.nl/ …………….hopelijk wordt dit niet gecencureerd
18 november 2009 om 10:00 #17550409bart van mij mag je die site opzetten,maar niet zoon hives ding
dat schiet niet op
maak als je dat kan echt een specifieke site aangaande dit probleem
wat de krant betreft mischien even wachten,tot de site een suc6 wordt en hun dan er op atenderen om te laten zien hoe er over gedacht wordt
,en mensen laten we het hier niet over het geloof gaan hebben
tuurlijk er zitten huigelaars onder,maar ik ben ook van mening
dat er mensen tussen zitten die het ook totaal niet eens zijn met
dit spionnen kasje belijt.
laten we deze mensen dan ook niet kwetsen door bepaalde
op of aanmerkingen.
even voor een weet ,ik hang geen geloof aan kom ook niet
in de kerk.
en bart kom op kerel maak die site ik ben benieuwd .
vgr tonsr.18 november 2009 om 10:09 #17550410vind ik ook ..maardacht erts zo’n hyves ding en vervolgens door trekken naar de site toe
meer zielen meer hulp zeg ik maar
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.