Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Kilometerheffing 3 cent in 2012.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2009 om 22:25 #17550311
Kutland hierzo!!!
je word dus wel mooie getraced!
en ze kunnen achteraf wel zien waar je bent geweest!god heerlijk je privacy???
15 november 2009 om 23:03 #17550312Goderdegodverdegodver..
Ik neem de moeite, om een godselang goed onderbouwd verhaal te typen, op die site.. Ik klik op versturen en…
404: page not found
aaaaargggggghhhhh :( :( :( democratie my ass! God wat word ik hier pissig van.
Waneer komt er actie? 100% dat ik van de partij ben. Kosten intresseren me niet, dit is gewoon een principekwestie geworden voor mij.
Ik heb erover nagedacht. Vroeger, zaten de bedrijven overal, iedereen kon vrij eenvoudig werk dichtbij huis krijgen. Toen gingen alle grote bedrijven naar de Randstad, en de lokale vestigingen werden gesloten. Werknemers die geen ontslag wilden, werden verplicht om elke dag die kant op te rijden, want de huizen in de randstad zijn onbetaalbaar.
Alleen ik ken al minimaal 50 mensen die in die situatie zitten, maar daar helemaal niet in WILLEN zitten. Geen leaseauto hebben en elke maand voor 4~500 euro diesel wegcrossen, omdat een of andere yup in pak met leasehok bij zn vriendjes in de randstad wil zitten.. Hier komt straks de kmheffing bij.. Ik weet nu al, 1 persoon van die 50 raakt zometeen werkloos ofwel gaat hardstikke failliet. Er gaat al 45% van zn loon weg aan vervoerskosten, puur en alleen om van en naar zn werk te komen. Een huis aldaar is niet te betalen. Met kmheffing kan die gast het gewoon NIET meer betalen om daarheen te rijden. Wat wil Den Haag hieraan doen, en belangrijker, wat kost een werkloze?
Men wil de file’s aanpakken. Goed idee, ben ik het helemaal mee eens. Maar ze moeten verder kijken dan die file alleen. OV is vaak heel slecht geregeld, en totaal geen optie. Stel dat morgen 50% ipv de auto het ov gebruikt, dan loopt alles vast, want het OV is hier totaal niet op berekend.
Kijken naar mobiliteit in het algemeen. Waar komt die vraag vandaan? Juist: Die k*tbedrijven die naar de randstad verhuizen, en al die mensen die met frisse tegenzin elke dag heen en weer moeten crossen. Banen liggen doorgaans niet voor het oprapen, en een vast dienstverband geef je ook niet zo snel op in deze tijden.
Den Haag moet bedrijven ontmoedigen zich op 1 hoop te proppen. Verspreiden, zodat de verkeersdruk op de snelwegen lager wordt, omdat mensen weer lekker met het fietsje kunnen. DAT verminderd file’s.
15 november 2009 om 23:05 #17550313rustig rustig! straks kiep je nog om door hartfalen!
dan heeft de regering ook niks meer aan jou als melkkoe! en word het voor ons indirect duurder :jerry
15 november 2009 om 23:11 #17550314Ik heb het ff gewijzigd :)
16 november 2009 om 10:59 #17550315helemaal eens ,met de bovenstaande spreker.
HARDE ACTIES ZIJN NU NODIGlees alle bovenstaande reactie,wie kan en wil dit opzetten
of laten we weer met zijn alle over ons heen lopen door den haag
ik heb het al meer geschreven wie kan zo iets goed opzetten.
vgr tonsr.16 november 2009 om 11:11 #17550316origineel gepost door Destruction
Gewoon niet doen.Waarom richten we zelf niet een partij op? :P
Laat Ons Autorijden ofzo? :P Mbt verkeer heb ik zo mn ideetjes, als dan nog een aantal gasten over andere onderwerpen wat nuttigs verzint moet het toch lukken? Populistisch vanalles bleren werkt heel goed, bewijst 1 bepaald persoon uit Den Haag..
Klopt, je kan zo een partij oprichten, it’s all in your hands….
16 november 2009 om 11:17 #17550317Daar komt nog een hoog bedrag bij kijken.
Maar zelfs die pedo partij vent heeft het toen voor elkaar gekregen:jerry
16 november 2009 om 11:21 #17550318origineel gepost door sw16v
Zie hier: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onderwerpen/mobiliteit_en_bereikbaarheid/kilometerprijs/vraag_en_antwoord/privacy_fraude/index.aspxK@nkerland hierzo!!!
je word dus wel mooie getraced!
en ze kunnen achteraf wel zien waar je bent geweest!god heerlijk je privacy???
Idd Joop, dit is tot wel echt shofterig, ze zeggen wel van NEE, maar ze kunnen dus alles track en tracen :argue
16 november 2009 om 11:24 #17550319origineel gepost door TonSR
helemaal eens ,met de bovenstaande spreker.
HARDE ACTIES ZIJN NU NODIGlees alle bovenstaande reactie,wie kan en wil dit opzetten
of laten we weer met zijn alle over ons heen lopen door den haag
ik heb het al meer geschreven wie kan zo iets goed opzetten.
vgr tonsr.Laten we tot actie overgaan, bedenk eerst:
1. Wat kunnen we doen?
2. Hoeveel leden hebben we?
3. Brengt de actie wel impact? ( Dus niet zwaaien met fakkeltjes en spandoeken, nee echte blokkades, geen vergadering in de 2dekamer )
4. Wanneer gaat het plaatsvinden?
5. Waar spreken we af als startpunt?
6. Maak een deelnamerslijst.16 november 2009 om 14:38 #17550320AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bron: http://www.nu.nl/auto/2123885/meer-details-kilometerheffing.html
Vanaf 2012 wordt de kilometerheffing stapsgewijs ingevoerd. Daarvoor krijgt iedereen een kastje van de overheid in zijn auto. Ook zijn er verkeersdeelnemers die de dans ontspringen.
Voor de invoering van de kilometerheffing worden acht miljoen auto’s en een half miljoen bestelauto’s voorzien van een registratiekastje dat bijhoudt hoeveel kilometers er worden gemaakt. Een private dienstverlener ontvangt die gegevens en het eindbedrag komt terecht bij het CJIB. Aan het einde van de maand volgt de rekening voor de autobezitter.
Omdat niet alle kastjes in één keer kunnen worden aangebracht, worden auto’s willekeurig aangewezen om een kastje te laten inbouwen. Dit gaat op basis van de eerste twee cijfers van het kenteken. Zodra het systeem actief is, wordt het kenteken geschrapt voor het betalen van motorrijtuigenbelasting. De kosten voor de inbouw van het kastje zijn voor de eerste keer voor rekening van de overheid.
Motoren betalen geen kilometerprijs omdat de inbouw van een kastje te lastig is. Motorrijtuigenbelasting blijft voor hen wel verplicht. Klassiekerbezitters zijn compleet vrijgesteld van kilometerheffing. Wel is onlangs de oldtimergrens getrokken bij bouwjaren tot 1987. In de loop der jaren zullen die auto’s dus steeds schaarser worden.
De kilometerprijs wordt variabel; op verschillende tijdstippen en plaatsen gelden andere tarieven. Het basistarief dat voor auto’s wordt berekend hangt af van de brandstof en de CO2-uitstoot. Diesels zonder roetfilter betalen bijvoorbeeld een boete van 2,5 cent per kilometer. De overheid zegt dat het gemiddelde basistarief in 2012 ligt op drie cent per kilometer; in 2018 groet dat tot 6,7 cent.
16 november 2009 om 14:46 #17550321origineel gepost door JvV
Bron: http://www.nu.nl/auto/2123885/meer-details-kilometerheffing.htmlDe kilometerprijs wordt variabel; op verschillende tijdstippen en plaatsen gelden andere tarieven. Het basistarief dat voor auto’s wordt berekend hangt af van de brandstof en de CO2-uitstoot. Diesels zonder roetfilter betalen bijvoorbeeld een boete van 2,5 cent per kilometer. De overheid zegt dat het gemiddelde basistarief in 2012 ligt op drie cent per kilometer; in 2018 groet dat tot 6,7 cent.
Sorry hoor nu ben ik alle vertrouwen kwijt in de overheid :cry , ze weten niet eens dat het CO moet zijn i.p.v. CO2
Dan nog wat anders, de uitstoot word van een nieuwe auto bepaald door een test cyclus, deze test cyclus is op geen enkele punt te vergelijken met de vele kilometers die op de snelweg gereden worden. Dus ik vind de manier van het bereken van het aantal grammen uitstoot niet kloppen.
Gelukkig heb ik een oldtimer king:
16 november 2009 om 14:51 #17550322AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kan iedereen straks zien waar ik ben geweest?
Nee, niemand kan zien waar u bent geweest. Er wordt alleen doorgegeven hoeveel kilometers u in welk tarief heeft gereden. Tenzij u zelf nadrukkelijk toestemming heeft gegeven meer gedetailleerde informatie te verstrekken. Bijvoorbeeld omdat u in een auto van de zaak rijdt en uw werkgever bepaalde informatie wil hebben. Dat is dan op basis van een duidelijke afspraak tussen u en uw werkgever.Hoe weet ik zeker dat mijn verplaatsingsgegevens niet worden doorgegeven?
Het kastje in uw auto is voorzien van een ‘Trusted Element’ (TE): een chip die lijkt op de simkaart van een mobiele telefoon. Deze chip zorgt voor de beveiliging van de gegevens die worden verzonden. Uw verplaatsingsgegevens blijven dus in de auto.Kan ik mijn eigen verplaatsingsgegevens bekijken? En zo ja, hoe dan?
Ja, dat kan. Deze verplaatsingsgegevens worden opgeslagen op een uitneembare geheugenopslag, zoals bijvoorbeeld een USB-stick.Kan een leasemaatschappij zien waar ik heb gereden?
Dat hangt af van de afspraken met uw leasemaatschappij. In ieder geval kan een leasemaatschappij nooit zonder uw toestemming de beschikking krijgen over die gegevens.Hoe wordt fraude voorkomen?
In het kastje zit een zogenoemd logboek dat speciale gebeurtenissen registreert (stroomonderbrekingen, plotselinge sprongen in coördinaten, wegvallen van het satellietsignaal). Via portalen langs de weg worden die gegevens doorgegeven aan de RDW. Die leest de gegevens uit en stelt vast of er sprake is van een overtreding. Het spreekt voor zich dat de privacy hierbij niet in het geding komt. Naast deze administratieve controles, voert de politie met mobiele apparatuur controles langs de weg uit en kan zij overtreders aanhouden. Tot slot houdt het Agentschap Telecom toezicht op de productie, handel en verkoop van apparatuur die de signalen kan verstoren. Er wordt een speciaal landelijk dekkend meetnetwerk gerealiseerd waarmee verstoringen kunnen worden opgespoord en opgelost.Wie is verantwoordelijk voor het opsporen van fraude?
Het handhavingsbureau (onderdeel van de RDW), de politie en het Agentschap Telecom zijn verantwoordelijk voor opsporing van fraude. Het handhavingsbureau ontvangt de gegevens uit de handhavingsportalen en mobiele apparatuur. Zo kan het bijvoorbeeld zien of er een (werkend) kastje in de auto zit en of het kastje wel bij de auto hoort. Het toezicht op de weg is in handen van de politie die apparatuur heeft om overtreders te signaleren en eventueel aan te houden. Het Agentschap Telecom houdt toezicht op de productie, handel en verkoop van apparatuur die de signalen van de kastjes kan verstoren.Welke apparatuur wordt ingezet voor fraudebestrijding?
Om fraude te bestrijden staan langs het hoofdwegennet zogenaamde handhavingsportalen. Op het onderliggende wegennet worden verplaatsbare portalen ingezet. De portalen controleren of de kastjes goed functioneren. Daarnaast kan de politie mobiele apparatuur gebruiken om extra controles uit te voeren.Komen signalen van fraude door de berijder van een leaseauto of van een gehuurde auto ook terecht bij de leasemaatschappij?
Ja. Tenminste als de leasemaatschappij ook de kentekenhouder is van de auto en met de berijder heeft afgesproken dat hij de factuur ontvangt. Als de berijder zelf de factuur ontvangt, heeft de leasemaatschappij geen zicht op mogelijke signalen van fraude.16 november 2009 om 15:12 #17550323dat word dus 22 inch met ballonbanden monteren.
en niemand kan zien waar je geweest bent… me reet.
jaar of 2 terug een schietpartij meegemaakt, maar ze wisten me mooi te plaatsen dankzij mijn telefoon gegevens. word ik opeens van me werk gerukt door de recherche.
ik verlul geen mens, maar er werd me gewoon verteld wie ik had gebeld en hoelang…
16 november 2009 om 15:15 #17550324Ze registreren de afstand m.b.v. GPS of GSM toch ?
Of komt er een afstand opnemer in de auto ? Dan heeft kleine wielen monteren bij montage wel invloed :D
16 november 2009 om 15:17 #17550325origineel gepost door Bart Hoedemaker
origineel gepost door TonSR
helemaal eens ,met de bovenstaande spreker.
HARDE ACTIES ZIJN NU NODIGlees alle bovenstaande reactie,wie kan en wil dit opzetten
of laten we weer met zijn alle over ons heen lopen door den haag
ik heb het al meer geschreven wie kan zo iets goed opzetten.
vgr tonsr.Laten we tot actie overgaan, bedenk eerst:
1. Wat kunnen we doen?
2. Hoeveel leden hebben we?
3. Brengt de actie wel impact? ( Dus niet zwaaien met fakkeltjes en spandoeken, nee echte blokkades, geen vergadering in de 2dekamer )
4. Wanneer gaat het plaatsvinden?
5. Waar spreken we af als startpunt?
6. Maak een deelnamerslijst.Ik vind het staken een goed plan.
Maar is er dan niemand bang voor zijn/haar baan??
Ik bedoel, in de laatste maanden zullen er wel meer forumleden zijn die, net als ik, een andere baan hebben moeten zoeken.
Waarna je als een uitzendkracht ergens aan de slag gaat.
Dus je kunt op elk moment buiten gekicked worden.Ik denk niet dat de bazen van de bedrijven waar wij werken blij zijn met zo’n staking/actie.
En aangezien ik mn inkomen hard nodig heb, wil ik het risico niet lopen om weer werkeloos te worden.En je moet dit op meer auto forums gaan promoten.
Eigenlijk op alle auto forums.
Meer mensen = meer actie = grotere kans op reactie16 november 2009 om 15:18 #175503261 voordeel freek.. onze oldtimers worden straks nog meer waard :P
denk dat ik de corsa tegen die tijd wegdoe en de 16v in de kadett hang en m normaal verzeker hahaha
16 november 2009 om 15:27 #17550327we hebben het hier niet over staken bij het bedrijf,
maar over de snelwegen blokkeren met onze auto,s of het binnenhof
blokkeren dat soort acties,langzaam aan acties,bvb inrotterdam
alle noordzuid verbindingen blokkeren.
heeft niets van doen met staken.16 november 2009 om 15:50 #17550328nou,dat wordt lekker met 3 oldtimers,een bom op Den-Haag waar die eikels zitten,maar zelf betalen ze helemaal niets,ach ja,de normale buger mag het weer gaan ophoesten,want de zakelijke rijder rekend het gewoon door in zijn produkt,ja en wij maar schelden op die rare duitsers,die hebben dat gescheik dus niet met wegenbelasting en kilometervergoeding,benzine is daar goedkoper en daar zit de wegenbelasting al in,waarom hanteerd Nederland die accijns dan nog en bpm waar ze volgens de europeese wetgeving al een jaar geleden van af moesten zien!!!!!ja naar een ander land,wel een optie!!!!!!
16 november 2009 om 16:03 #17550329origineel gepost door Bart Hoedemaker
origineel gepost door sw16v
Zie hier: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onderwerpen/mobiliteit_en_bereikbaarheid/kilometerprijs/vraag_en_antwoord/privacy_fraude/index.aspxK@nkerland hierzo!!!
je word dus wel mooie getraced!
en ze kunnen achteraf wel zien waar je bent geweest!god heerlijk je privacy???
Idd Joop, dit is tot wel echt shofterig, ze zeggen wel van NEE, maar ze kunnen dus alles track en tracen :argue
wie??
16 november 2009 om 16:05 #1755033016 november 2009 om 16:10 #17550331Wat was het ook alweer? als 5dagen lang niks te tankt word, was nederland dan niet failliet?
Maargoed, betaal nu 14euro wegenbelasting. kan onbeperkt rijden.
maar als ik 7ct de km moet betalen, kan ik voor die 14euro die ik nu betaal MAAR +-250KM rijden!!!!! in een maand.
dat is toch godverdomme van de zotte?
als je het zo gaat bekijken is een zwaardere/grotere auto voordeliger uit dan een klein licht autotje…….
Ik wacht op grote acties!!
16 november 2009 om 16:11 #17550332origineel gepost door spy675
nou,dat wordt lekker met 3 oldtimers,een bom op Den-Haag waar die eikels zitten,maar zelf betalen ze helemaal niets,ach ja,de normale buger mag het weer gaan ophoesten,want de zakelijke rijder rekend het gewoon door in zijn produkt,ja en wij maar schelden op die rare duitsers,die hebben dat gescheik dus niet met wegenbelasting en kilometervergoeding,benzine is daar goedkoper en daar zit de wegenbelasting al in,waarom hanteerd Nederland die accijns dan nog en bpm waar ze volgens de europeese wetgeving al een jaar geleden van af moesten zien!!!!!ja naar een ander land,wel een optie!!!!!!Duitsland is het nog prima te doen idd.
16 november 2009 om 16:12 #17550333Krankzinnig land ey… foooookk
16 november 2009 om 16:13 #17550334origineel gepost door sw16v
als je het zo gaat bekijken is een zwaardere/grotere auto voordeliger uit dan een klein licht autotje…….Idd, allemaal weer aan de 7 liter V8 big blocks :jerry
16 november 2009 om 16:20 #17550335Dus het apparaat registreerd als er stroomonderbrekingen zijn geweest. Das knap lullig voor alle mensen die altijd druk bezig zijn met audio etc. Ik werk eigenlijk altijd het liefste zonder de accu.. Het is weer een lekker kansloos idee uit de haag :swear
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.