Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Kilometerheffing 3 cent in 2012.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2009 om 12:01 #17550586
origineel gepost door sw16v
maar goed de hardwerkende burger word toch gestraft op alle manieren.
ik heb zelf 2 banen, maar kreeg van t weekend van de belasting nog mooie papieren binnen.
moest ”FF” een bedrag ophoesten waar je koude rillingen van krijgt. omdat ik hard werk en veel uren in de week draai dus kunnen ze mij wat meer melken omdat 1 werkgever iets verkeerd heeft ingevuld of heeft door gegeven…..maarja we gaan offtopic :D
Heeft niets met verkeerd invullen te maken.
Ik heb precies hetzelfde, ze belasten gewoon je 2e baan een stuk meer. Ik mocht namelijk ook 635 euro betalen !Ik vindt dat ook te idioot voor woorden, er zijn mensen die niet willen werken en die worden in de watten gelegd doormiddel van allerlei regelingen en (huur)subsidies. En ik wil verdomme hard werken voor mijn geld en veel uren draaien, maar wordt wel even gepakt. Wat doe ik toch verkeerd :puke
2 december 2009 om 16:15 #17550587Idd, dit is ook de reden waarom ik me bijbaantje direct heb opgezegd (nog tot 31januari)
klinkt misschien raar. maar je moet er veel voor laten, altijd om de planning thuis en van het werk denken en dan nog is de vakanties of feestdagen!
heb er 3jaar met plezier gewerkt, tot nu…. dat het blijkt dat je 60% van de gewerkte uren voor niks mee bezig bent geweest.
nee laat die lamlullen die op de hoek van de straat staan uitkering te trekken gewoon weg niet te werken, maar spek ze maar met subsidies :thumbup
Raar land toch??:mad::mad:
2 december 2009 om 16:54 #17550588ach, al zetten ze een referendum op dat we massaal NEE mogen stemmen, ze rammen t toch wel door je strot…
nog geen half jaar nadat we dat EU ding verworpen hadden, werd er een regeltje gewijzigt en alsnog door je strot gedrukt.
en wat denk je van die minne cristenhonden van de CU?!?!
zwitsterland heeft dat minateretten verbod, en de CU is daar positief over… maar staat er niet in dat grote sprookjesboek dat je anderen moet respecteren?!
maargoed.. vandaag zijn we nog automobilisten… straks zijn we autoextremisten
2 december 2009 om 18:47 #17550589Vanochtend ook met die ouwe tang Carla Peijs, en het Co2 debat voor opslag in barendrecht, iedereen fel tegen, maar wat zegt die bitch aan het einde van het debat: het komt er toch door, grrrrrrrrrrrrrrr :argue
2 december 2009 om 18:48 #17550590origineel gepost door opel_omega_steinmetz
origineel gepost door sw16v
maar goed de hardwerkende burger word toch gestraft op alle manieren.
ik heb zelf 2 banen, maar kreeg van t weekend van de belasting nog mooie papieren binnen.
moest ”FF” een bedrag ophoesten waar je koude rillingen van krijgt. omdat ik hard werk en veel uren in de week draai dus kunnen ze mij wat meer melken omdat 1 werkgever iets verkeerd heeft ingevuld of heeft door gegeven…..maarja we gaan offtopic :D
Heeft niets met verkeerd invullen te maken.
Ik heb precies hetzelfde, ze belasten gewoon je 2e baan een stuk meer. Ik mocht namelijk ook 635 euro betalen !Ik vindt dat ook te idioot voor woorden, er zijn mensen die niet willen werken en die worden in de watten gelegd doormiddel van allerlei regelingen en (huur)subsidies. En ik wil verdomme hard werken voor mijn geld en veel uren draaien, maar wordt wel even gepakt. Wat doe ik toch verkeerd :puke
Niet jouw schuld, maar hard werken wordt ook hard gestraft hier… :(
2 december 2009 om 18:48 #17550591Ik hoorde vanmorgen nog een toelichting vanuit de technieksector en die bevestigde dat de techniek voor deze poespas veel meer mogelijkheden toelaat dan wat bekend wordt gemaakt, ook bij jongere auto’s kunnen ze het gemakkelijk koppelen aan het motormanagement systeem en kan de auto als er geen kilometerhefing betaald wordt door de bestuurder op afstand onbruikbaar gemaakt worden.
Ook werd mogelijk geacht dat de verantwoordelijke minister onwetend over de risico’s dit toestel de boel zit te verdedigen en dat hij puur op de aanwijzingen van de fabrikant dit verhaal als het enigste juiste beschouwd.
Klinkt allemaal leuk voor degene die wel betaald, maar bedenk even dat draadloos internet al een drama is en als het zo veilig was, waarom heeft een computer op internet virusscanners en een firewall nodig om te blijven functioneren en dan nog…
Wat als dit dus een nieuwe uitdaging voor Hackers is om eventjes massaal auto’s buiten werking te stellen die lekker braaf onderweg zijn, of dus je kilometerstand plotseling ver omhoog schroeven.
De extra gegevens zoals snelheid, traject gegevens e.d. die door dit kastje allemaal verzamelt kunnen worden, mogen dan zoals men het nu bekijkt officiëel niet gebruikt worden, dat dit niet gebeurt is slechts een kwestie van tijd. In het geval dat weer zo’n malloot met z’n swifje door een menigte mensen heen jaagt dan roept iedereen dat die gegevens wel gebruikt mogen worden door overheidsinstanties.
De conclusie was in ieder geval dat zoals de huidige techniek er nu voor staat, het een absolute afrader is en het de gemeenschap (de autorijdende burger) waarschijnlijk veel meer gaat kosten dan waar nu mee geschermd wordt.
Als je weet dat de vice-premier (minister van financiën) alleen instemd met deze toepassing “als het hem maar geen geld kost” dan weet je ook wel wat je te wachten staat en ook als dus deze fiasco op een ramp dreigt uit te lopen.
Je ziet nu al tekenen dat ook dit gebruikt gaat worden in verkiezingen, zowel PVV als VVD stemmen tegen, erg aardig van hen maar bedenk straks wel met verkiezingen dat dhr. W.Bos zelf vertelde in een interview dat “verkiezingsbeloftes” geen beloftes zijn en je als Politicus je er niet aan hoeft te houden.
Dus, wat je doet, je staat vrijwel machteloos en het hangt allemaal van die ene lamlul af die nu zijn handtekening moet zetten.
2 december 2009 om 18:55 #17550592Ding zal uberhaupt aan je constante en geschakelde plus hangen, dit betekent DUS ook, dat ze de auto op afstand kunnen uitschakelen :o
2 december 2009 om 19:26 #17550593origineel gepost door Bart Hoedemaker
Ding zal uberhaupt aan je constante en geschakelde plus hangen, dit betekent DUS ook, dat ze de auto op afstand kunnen uitschakelen :onee man,daar heb je meer voor nodig,zo makkelijk gaat dat niet.
het kan wel,daar niet van,maar dan moet je meer aansluiten dan enkeld een plus ,min en gesch. plusje
het is trouwens bij de wet verboden om auto’s op afstand te blokkeren.
veels te gevaarlijk.
2 december 2009 om 21:20 #17550594origineel gepost door 14XE
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Ding zal uberhaupt aan je constante en geschakelde plus hangen, dit betekent DUS ook, dat ze de auto op afstand kunnen uitschakelen :onee man,daar heb je meer voor nodig,zo makkelijk gaat dat niet.
het kan wel,daar niet van,maar dan moet je meer aansluiten dan enkeld een plus ,min en gesch. plusje
het is trouwens bij de wet verboden om auto’s op afstand te blokkeren.
veels te gevaarlijk.
Leuke zin: het is trouwens bij de wet verboden om auto`s op afstand te blokkeren.
Naar mijn weten maakt en handhaaft de overheid de wet, en wie voert nou die spionagekastje in??
Juist die zelfde overheid!!
En dat zal men zeker wel ff aanpassen de overheid kennende.
Dat blokkeren kan zeker wel, men zal dat doen als de auto voor b.v. een kwartier stil staat.
Maar…………….dat geschifte plannetje van de overheid gaat niet door, want zoals het er nu uitziet moet de spionagekastje te veel gegevens doorzenden.
En dat is nou het zwakke punt, isz makkelijk te hacken you know.2 december 2009 om 21:24 #17550595origineel gepost door Bart Hoedemaker
Vanochtend ook met die ouwe tang Carla Peijs, en het Co2 debat voor opslag in barendrecht, iedereen fel tegen, maar wat zegt die bitch aan het einde van het debat: het komt er toch door, grrrrrrrrrrrrrrr :argueEn waarom niet????
Volgens mij hebben ze er aardgas uitgehaalt, en dan kan er ook weer gas in.
Verzakt de bodem ook niet.
;)2 december 2009 om 23:25 #17550596Ik denk dat ze bij het huis van Carla Peijs, geen c02 onder douwe
3 december 2009 om 09:58 #17550597kerels het is zo simpel even nadenken,het spionnen kasje is een zender ontvanger.
wat doet deze heel simpel data verzenden en ontvangen dus
of dit nu digitaal is of niet,het werkt dus draadloos.
dat betekent dat deze signalen op een bepaalde freq worden
uitgezonden.
elke signaal is dus ook te ontvangen mits je de freqentie kan vinden
we hebben de computer bijna allemaal thuis,met de juiste
sofware en de juiste ontvanger kan je deze signalen
dus decoderen heb je dat gedaan kan je de zaak ook beinvloeden
elke radio amateur zal dit kunnen beamen.
dus jij kan inene zomaar 500 km hebben gereden terwijl lekker
thuis aan je biertje zat.
en jij moet dus maar bewijzen dat je deze km niet heb gemaakt
wat dus weer veel geouwehoer op levert.
ik ben van mening als het er komt dat ze eerst maar eens
moeten bewijzen hoe veilig het allemaal wel is.
en nogmaals elk draadloos signaal is te ontvangen.
weer wat om over na te denken kerels.
vgr tonsr.3 december 2009 om 10:41 #17550598origineel gepost door TonSR
en nogmaals elk draadloos signaal is te ontvangen.Of weg te drukken met een sterkere zender. :jerry
Dan houd je je namelijk precies aan de regels. Het kastje werkt zoals het hoort, en je saboteerd het niet. Want hij zend nog steeds uit. :vertag
Dat het niet bij de ontvanger komt, omdat er iets overheen blaast, sja :jerry
Zo heb ik dat vroeger wel eens geflikt met de 27MC.
Als je wist waar iemand zat die zat te babbelen, auto naast de deur van de ontvanger en tegelijk ff de mic in drukken.
Weg signaal :afro3 december 2009 om 17:32 #17550599kijk ,heb het nodige staan,ben benieuwd wanneer de eerste spionnen
komen ,hou het in de gate hier,en jaja:wub:wub:wub
leuk expiriment.bvb een jammer met leuke liniare trap.
vgr tonsr.3 december 2009 om 18:10 #17550600Het zijn geen radio signalen,het gaat via GSM lijnen
3 december 2009 om 18:16 #17550601met andere woorden elke keer storing OP de radio als je kassie weer wat verzendt? :hmmz:cry
3 december 2009 om 18:23 #17550602origineel gepost door 14XE
Het zijn geen radio signalen,het gaat via GSM lijnenEn ook die zijn weg te blazen, of beter nog, een zender ernaast op de zelfde frequentie.
900 en 1800 Mhz was dat toch??
3 december 2009 om 18:50 #17550603Het punt is dat als er geen bereik is het gewoon bewaard blijft en later
alsnog verzonden kan worden.Je zal dan continu moeten storen
3 december 2009 om 18:51 #17550604origineel gepost door sjouke
met andere woorden elke keer storing OP de radio als je kassie weer wat verzendt? :hmmz:crynee merk je niks van
3 december 2009 om 18:58 #17550605origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door 14XE
Het zijn geen radio signalen,het gaat via GSM lijnenEn ook die zijn weg te blazen, of beter nog, een zender ernaast op de zelfde frequentie.
Vraag het Vodafone, die heeft enorme storingen (gehad) dus als het kastje het van die signalen moet hebben…
3 december 2009 om 20:45 #17550606origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door 14XE
Vraag het Vodafone, die heeft enorme storingen (gehad) dus als het kastje het van die signalen moet hebben…
HAHAH, maar mag je dan als er een storing is geweest 1 weekend gratis rijden?
3 december 2009 om 20:45 #17550607dat is spraak he
die kastjes verzenden data
3 december 2009 om 21:59 #17550608Sow? ik weet niet exact waar maar er was een plaats waar het openbaar vervoer plat lag vanwege het feit dat zij hun data via Vodafone regelden.
Ik meende Utrecht, maar ik kan er naast zitten.
3 december 2009 om 22:04 #17550609gsm signalen zijn ook draadloos en data signalen kan je met vermogen ook storen,het is allemaal draadloos gaat door de lucht wat de mens verzend ,kan de ander verstoren.
vgr tonsr4 december 2009 om 07:59 #17550610origineel gepost door 14XE
dat is spraak hedie kastjes verzenden data
Data of spraak het blijven radio golven (al dan niet op je autoradio te ontvangen).
De andere vorm zijn licht golven (denk daarbij aan infrarood)
Probleem van lichtgolven is dat die frequentie zo hoog licht (dus een hele kleine golflengte) dat ze niet afbuigen en daarom enkel werken van line to site.
Dit zelfde geld voor hoogfrequente radio signalen (vandaar die GSM masten om de zoveel km)Ga hier de term radio golven dus niet verwarren met geluidsgolven. Dit zijn 2 verschillende dingen.
even gejat van wikipedia:
Radiogolven, ook radiofrequente straling genoemd, zijn golven in de vorm van elektromagnetische straling met golflengten uiteenlopend van ruwweg duizend kilometer tot een millimeter, dus in het frequentiegebied van enkele honderden Hz tot enkele honderden GHz, die gebruikt worden in de communicatietechniek om informatie over te brengen van een zender naar een of meer ontvangers. De zender zendt via een antenne, al dan niet gericht, de radiogolven uit, die na voortplanting door de ruimte opgevangen worden door de antenne van de ontvanger. De radiogolf dient daarbij als drager voor de te zenden informatie, die als variatie in de amplitude (AM) of in de frequentie (FM) aanwezig is.
Door de in de radiogolf aanwezige informatie is de golf niet precies van één bepaalde frequentie, maar bestrijkt een zeker gebied, frequentieband genaamd, rondom de frequentie van de draaggolf.
De verzonden informatie betreft spraak, muziek, televisiebeelden en andersoortige data.
Om een lang verhaal nog langer te maken, het is dus wel degelijk goed te storen (al dan niet met een permanente zender ernaast)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.