Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Kilometerheffing 3 cent in 2012.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2009 om 19:42 #17550561
:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors
28 november 2009 om 19:51 #17550562@ 8 klepper ; mooi stukje.
29 november 2009 om 17:44 #17550563Eurlinks spreekt van bangmakerij en indianenverhalen, als het gaat om de grote zorgen die zijn ontstaan over zijn voorstel tot invoering van een kilometerheffing.
De cda-bewindsman put uit geruststellende bewoordingen.
Van dreigende gevangenisstraf bij overtredingen zou geen sprake zijn, en met de aantasting van de privacy valt het allemaal wel mee.
Zijn eigen wetsvoorstel spreekt andere taal, wat zijn de feiten?Feit 1: Automobilisten die met een defect spionagekastje rondrijden en dit niet binnen acht uur melden, hangt een celstraf van zes maanden boven het hoofd of een forse boete.
Feit 2: Wie rondrijdt zonder het verplichte kastje, maakt zich schuldig aan een misdrijf waarop twee jaar cel staat.
Feit 3: Bij opzettelijke verstoring of beinvloeding van de signalen via het kastje dreigt een celstraf van vier jaar.
Feit 4: De persoonlijke gegevens over de kilometerheffing worden vijf jaar!! bewaard; inlichtingen en opsporingsdiensten kunnen inzage krijgen in de privacygevoelige informatie.
Kortom: Nederlandse burgers word WAKKER en stem massaal TEGEN de invoering van het gedrocht: kilometerheffing.
Weg met de wereldvreemde politici en ambtenaren.
:fy1
:fy129 november 2009 om 17:53 #17550564origineel gepost door jethro
Eurlinks spreekt van bangmakerij en indianenverhalen, als het gaat om de grote zorgen die zijn ontstaan over zijn voorstel tot invoering van een kilometerheffing.
De cda-bewindsman put uit geruststellende bewoordingen.
Van dreigende gevangenisstraf bij overtredingen zou geen sprake zijn, en met de aantasting van de privacy valt het allemaal wel mee.
Zijn eigen wetsvoorstel spreekt andere taal, wat zijn de feiten?Feit 1: Automobilisten die met een defect spionagekastje rondrijden en dit niet binnen acht uur melden, hangt een celstraf van zes maanden boven het hoofd of een forse boete.
Feit 2: Wie rondrijdt zonder het verplichte kastje, maakt zich schuldig aan een misdrijf waarop twee jaar cel staat.
Feit 3: Bij opzettelijke verstoring of beinvloeding van de signalen via het kastje dreigt een celstraf van vier jaar.
Feit 4: De persoonlijke gegevens over de kilometerheffing worden vijf jaar!! bewaard; inlichtingen en opsporingsdiensten kunnen inzage krijgen in de privacygevoelige informatie.
Kortom: Nederlandse burgers word WAKKER en stem massaal TEGEN de invoering van het gedrocht: kilometerheffing.
Weg met de wereldvreemde politici en ambtenaren.
:fy1
:fy1:thumbup:thumbupmijn idee niet goedschiks
dan kwaadschiks maar de eurolink spion moet
en zal van de baan
voor moord krijg je minder als voor een niet werkende spion
en was het niet zo dat spionnen in de oorlog werden
doodgeschoten.
willen ze oorlog krijgen ze oorlog.
auto rijdend nederland met zijn allen zijn we mans genoeg
om dit te kunnen winnen.
vgr tonsr.29 november 2009 om 18:13 #17550565ik bied me aan als saboteur,houden we een demontage meeting
:thumbup
29 november 2009 om 18:18 #17550566origineel gepost door 14XE
ik bied me aan als saboteur,houden we een demontage meeting:thumbup
heb in mijn jonge jaren met springstoffen gespeeld en ook
geknoeid,zeg ge expirimenteerd:wub
mijn hebbie voor dit treffen,weet nog mooi plekkie in hvh
hele dikke muren:wub
vgr tonsr.29 november 2009 om 18:33 #17550567ik was van plan om de auto’s waar het in zit heel te laten ton :jerry
doe jij je eigen auto maar :P
29 november 2009 om 19:13 #17550568origineel gepost door 14XE
ik was van plan om de auto’s waar het in zit heel te laten ton :jerrydoe jij je eigen auto maar :P
Nee eerst demonteren.
En dan de kastjes ritueel opblazen. :jerry29 november 2009 om 20:18 #17550569Dus als ‘ie stuk is, en je meldt dit niet, dan krijg je een celstraf?
Ten eerste, hoe wordt dit kenbaar gemaakt (als ‘ie stuk is)?
Ten tweede, stel hij is kapot en ik gebruik mijn auto een dag niet, wat dan? Voor mensen zoals ik die de auto niet elke dag gebruiken kan dat aardig wat nachtjes in de cel opleveren.Tja en die gegevensopslag, onzin…
29 november 2009 om 20:19 #17550570er zal nog een hoop gezeik en kinderziektes voor de dag komen:puke
30 november 2009 om 10:16 #17550571Simpel gezegd, dat ding komt er NOOIT in bij mij :vertag
1 december 2009 om 21:06 #17550572nog updates?
behalve dat eurlings het brommer rijbewijs helemaal in de hobbel heeft momenteel,
DAT kunnen ze al niet een goed doen1 december 2009 om 21:31 #17550573Nog meerderheid voor kilometerheffing.
Ook na het verhitte debat in de tweede kamer met verkeersminister Eurlings over de kilometerheffing de afgelopen week, is nog altijd een kleine meerderheid van de Nederlanders ( 55% ) voor invoering van de maatregel.
Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.
De voorstanders zijn vooral te vinden onder de kiezers van de drie regeringspartijen PVDA, CDA en CU ( 65% ).ANP.
:wtf
1 december 2009 om 21:35 #1755057455% voor? zeker allemaal lamlendelingen die thuis zitten of weinig tot geen kilometers maken?
maurice de hond vertrouw ik sowieso nooit met zn peilingen
1 december 2009 om 21:39 #17550575origineel gepost door sw16v
55% voor? zeker allemaal lamlendelingen die thuis zitten of weinig tot geen kilometers maken?maurice de hond vertrouw ik sowieso nooit met zn peilingen
Maurice de Hond is ook een PVDA mannetje.
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
;)1 december 2009 om 22:10 #17550576Bij de meeste peilingen heb ik zo m’n twijfels, persoonlijk vragen ze mij nooit en ik vraag me af wie dan wel en als net die ploeg geintervieuwd wordt die dat wel ziet zitten, dan heb je al een vertekend beeld.
Maar zelfs al zou er een meerderheid tegen zijn (of is) het wordt toch wel doorgedramd ondanks alles en als het later niet blijkt te werken dan willen ze niet meer terug naar het oude systeem.
Dat ging vroeger ook al zo en ik zie met dit kabinet ook geen enkele aanwijzing dat het anders zal gaan.
Maak je borst maar nat en maak alvast maar een spaarpotje voor toekomstig autogebruik, uiteraard zal het wel met 3 cent beginnen, maar daarna vliegt het met een cent per kilometer per maand of jaar wel omhoog. Ook zal de provincie zijn verlies aan inkomsten willen compenseren. Binnen de kortste keren is het onbetaalbaar voor de gewone man en/of de liefhebber.
Als het niet zo wrang was dan zou het excuus dat het goedkoper en gemakkelijker zijn en dus het voordeel voor de automobilist de meest hilarische grap zijn van dit jaar, dat dit niet zo werkt is al gebleken met de Euro, het ziekenfonds, openbaar vervoer, energie,….etc.
Alles onder het mom van “nationale veiligheid” of milieu.
Het mag duidelijk zijn dat wij burgers vee zijn die straks oormerken krijgen en de regering is de boer die klaar staat om zijn melkmachine up-te graden.
1 december 2009 om 22:36 #17550577:wors juist!
en vooral dat eerste, ze zeggen dat ze een x aantal (soms wel duizend) mensen hebben gevraagd voor een opinie of peiling.
ik ken of hoor nooit van niemand dat die gevraagd is voor zo iets.
heb zelf een grote vrienden kring, en heb zelf 4jaar lang door de binnenstad van groningen gezwalkt om naar school te gaan. en nog nooit heeft iemand mij aangesproken voor zo iets dergelijks.ook telefonisch vragen ze niet zulke dingen. of per mail of noem maar een andere medium hoor je ook niks!
vind dat altijd een beetje ‘raar’ dat ze een gewone burger wie de belangen wel aan gaat niet vragen….
maar goed de hardwerkende burger word toch gestraft op alle manieren.
ik heb zelf 2 banen, maar kreeg van t weekend van de belasting nog mooie papieren binnen.
moest ”FF” een bedrag ophoesten waar je koude rillingen van krijgt. omdat ik hard werk en veel uren in de week draai dus kunnen ze mij wat meer melken omdat 1 werkgever iets verkeerd heeft ingevuld of heeft door gegeven…..maarja we gaan offtopic :D
2 december 2009 om 08:22 #17550578AnoniemLid sinds:
1 January 1970http://www.autoweek.nl/kilometerheffing
En hoewel er nog diverse vraagtekens zijn, kun je via http://www.autoweek.nl/kilometerheffing nu al snel en simpel berekenen wat in 2012 het basistarief voor je auto is.
Binnenkort aan een andere auto toe? Dan is het wel zo prettig om te weten wat het beoogde model aan kilometerheffing gaat kosten. Maar ook als je voorlopig nog gewoon blijft doorrijden in je huidige auto, wil je natuurlijk wel weten waar je aan toe bent. Daarvoor biedt http://www.autoweek.nl nu uitkomst.
Veel sites gaan bij de berekening van de kilometerheffing uit van een bepaalde autocategorie (SUV, kleine auto, middenklasser enzovoort). Deze wijze van berekenen geeft echter geen betrouwbaar beeld, omdat het tarief afhankelijk is van (onder meer) de CO2-uitstoot. En binnen een bepaalde klasse kan de CO2-uitstoot natuurlijk sterk uiteenlopen. Al was het maar omdat oude auto’s gemiddeld veel meer CO2 uitstoten dan een vergelijkbaar nieuw model. Diesel- en lpg-rijders betalen verder meer dan benzinerijders bij dezelfde CO2-uitstoot, waarbij een g3-installatie weer een klein voordeel kent. Verder bestaat er een standaardboete van 2,5 cent per kilometer voor dieselauto’s zonder roetfilter.
Daarmee is nog niet alles bekend. Zo weten we bijvoorbeeld niet hoe hoog het spitstarief wordt en evenmin is duidelijk op welke trajecten de spitsheffing gaat gelden. Wel is bekend dat het spitstarief boven op het basistarief komt en dat het voor alle auto’s gelijk is. En aangezien het merendeel van de afgelegde kilometers waarschijnlijk buiten de spits verreden wordt, kom je met onze rekentool al een heel eind.
De tarieven die uit de berekening voortkomen, gelden alleen het eerste jaar, 2012 dus. Voor de jaren daarop is de exacte formule nog niet bekend, alleen het gemiddelde. Zo gaat de overheid in 2012 uit van een gemiddeld basistarief van 3 cent, in 2015 van 4,6 cent en in 2018 van 6,7 cent. Dit betekent echter niet dat je het basistarief van je auto voor 2012 moet vermenigvuldigen met 2,23 (6,7 gedeeld door 3) om op het tarief van 2018 uit te komen. De gemiddelde auto is in 2018 namelijk zuiniger dan nu. Het bedrag voor dezelfde auto zal daarom in 2018 zeer waarschijnlijk méér dan een factor 2,23 hoger zijn.
Hoe werkt de tool op autoweek.nl? Vul de CO2-uitstoot van je auto (te vinden bij de specificaties op de site) in om het basistarief voor 2012 te berekenen. Je kunt ook het kenteken invullen. Een kanttekening: voor sommige oudere modellen is de CO2-uitstoot niet bekend. Hier wordt het gewicht van de auto van belang, maar het is nog onbekend hoe het ministerie een en ander exact gaat berekenen. Voor deze auto’s kunnen we dus nog geen opgaaf doen. De tarieven gelden voor personenauto’s en bestelauto’s met geel kenteken. Voor grijskentekenhouders, gehandicaptenvoertuigen en touringcars gaat een andere berekening gelden waarbij het gewicht van belang wordt, voor vrachtwagens geeft de Euroklasse, gecombineerd met de maximale laadmassa de doorslag.2 december 2009 om 08:33 #17550579:hmmz
BUICK PARK AVENUE U9 (1991)
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.2 december 2009 om 08:35 #17550580:jerry
OPEL MANTA 16 S AUTOMATIC (1975)
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.2 december 2009 om 08:38 #17550581AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mijn kadett 16V stond er ook niet in pfff.. allemaal geen co2 uitstoot van bekend.
2 december 2009 om 08:58 #17550582AnoniemLid sinds:
1 January 19702 december 2009 om 09:11 #17550583Ze kunnen ook niks zeggen over een Astra uit 96:wtf
2 december 2009 om 11:05 #17550584Astra Coupe 1.8 16V uit 2002
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.
tssss:wtfMn moeder komt wel lekker weg, Nissan Micra 1.2 LP uit 2008 1,3 ct per km
2 december 2009 om 11:09 #17550585idiote is als ik de assie niet op kenteken invoer maar m uitzoek op model etc dat ik m wel vind (2.6 ct per km) maar hij loopt wel op lpg g3 dus hoe ze dat nou berekenen………
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.