Kilometerheffing 3 cent in 2012.

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Kilometerheffing 3 cent in 2012.

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 503)
  • Auteur
    Bart Hoedemaker

Bron:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5319398/__Km-heffing_3_cent_in_2012__.html?p=1,1

Nou het laatste beetje vrijheid wordt ons ontomen, geniet ervan tot 2012, dan wordt je zondagse ritje rekening rijden :puke

asconahobbyist
      Deelnemer

even gauw uitgerekend.
        Mijn Astra coupe op gas kost 175 euro per 3 mnd wegenbelasting,is dus 700 euro per jaar.
        Ik rij 20.000 km per jaar maal 3 cent is 600 euro,dus in den beginne is het voordeliger.
        Maar als t naar ruim 6 cent gaat,tsja,dan ben je dus veel duurder uit.
        En wordt er nog onderscheid gemaakt in het type auto of betaal ik in mn nederige astra g net zoveel als de de opgedofte hoogblonde 60 jarige snol met prada zonnebril in haar Porsche Cayenne.
        En in de spitstijden,betaal je dan ook meer??? tsja,sorry dat ik naar mn werk moet,straf me daar maar voor!
        Oja,aangepaste werktijden buiten de spits hadden ze bedacht. Is goed,ga ik om 3 uur snacht naar mn werk.
        Jahoor mevrouw u kunt op uw kleine beurt wachten,2 bandjes er ook bij? Als u hier om half 4 bent komt dat in orde,oja,wel ‘s nachts want de jongens gaan om 12 uur weer naar huis.
        Thuis werken is ook een optie,hoef je helemaal niet meer weg,alleen,ja,hoe ik die brug nou 3 hoog op mn balkon krijg………..
        Gelukkig hoeven alle buitenlanders die hiet werken niks te betalen dan,bij Polen valt toch niks te halen dus die rijden vrolijk rond in hun steeds mooiere nieuwere wagens.
        En als je net over de grens in belgie woont en in nederland werkt,nou dan bof je ook.
        Mischien een idee om zelf ook maar over de grens te gaan wonen,wordt inmiddels een beetje verdrietig in dit land.
        En hoe het nou met oldtimers,klassiekers gaat,of die er buiten gaan vallen zoals toen gezegd is,ik geloof het allemaal niet zo.
        En voorlopig gaat de bpm nu steeds een stukje omlaag en de wegenbelasting omhoog,dus wie een nieuwe auto koopt heeft mazzel,maar iedereeen (ook wij in onze oude rommel) betalen elk kwartaal steeds meer.
        Hoelang pikken we dit nog,het graaibeleid van onze regering loopt de spuigaten uit,ze komen met totaal
        ondoordachte plannen,en al dat onderzoek naar technische mogelijkheden,wie betaalt dat?? Juist ja,de belastingbetaler,wij dus!!!!!!!

Bart Hoedemaker

Het wordt nu echt onzinnig hier in NL, heel eventjes nog en ik ga emigreren, waar me geld wel 5 x zoveel waard is :angel. Nog 2 jaar dus nu… voordat er track en trace troep in je auto komt, mensen geniet er van :vertag

Jerk
          Deelnemer

Zondagse ritjes hoef je toch niet te betalen???

Je betaalt toch alleen in spitsuren???

Bart Hoedemaker

Nee, je betaald altijd, zodra je de auto start en wegrijd gaat de meter lopen, dat zou anders wat zijn, rijd je zondag gratis…

Eerst was het idd bedacht voor de randstad, nu heel NL in 2012

http://www.geenstijl.nl/

Gommel

https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/StartScreen.aspx

Auto’s pas vanaf 2018, vrachtwagens vanaf 2012.

En vind het qua prijzen wel meevallen zoals je kan zien op het linkje…

Enige waar ik tegen aanloop is dat ik vind dat de overheid echt niet hoeft te weten waar ik precies ben. Gooi dan de brandstof ietsies omhoog…

sebastiaankadettcabriogsi
                Deelnemer

zullen de drag race heren blij mee zijn, z,n kastje in je auto.. allemaal gewicht..!:jerry

ik vraag me af of ze er mensen op kunnen bekeuren bvb

dmv snelheid/ aanwezigheid bij straat races,/ en eventueel parkeer schades zonder melden traceren?

xander n
                  Deelnemer

origineel gepost door Gommel
                    https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/StartScreen.aspx

Auto’s pas vanaf 2018, vrachtwagens vanaf 2012.

En vind het qua prijzen wel meevallen zoals je kan zien op het linkje…

Enige waar ik tegen aanloop is dat ik vind dat de overheid echt niet hoeft te weten waar ik precies ben. Gooi dan de brandstof ietsies omhoog…

ben ik het mee eens.ik kom voordeliger uit wel met mijn vectra b y26se want ik rij er misschien 6000km mee.dus ik bespaar gelukkig geld uiten mijn kadett word net aan nog oldtimer in juli 2011.alleen denk ik dat ze ook verschillende klassen gaan doen anders kan ik een grote a6 rijden.ze zouden het het gewoon op de benzine moeten gooien want degene die zwaardere auto’s hebben of graag hard het gas in trappen betalen dan het meest dus ook voor het milieu hebben die het meeste uitstoot.en je kan maar een auto tegelijk rijden dus je kan meer auto’s in je verzameling zetten zonder dat het wegenbelasting kost.maar ja er is toch een bepaalde groep die net meer gaat betalen.daarom is het het eerlijkst om alles op de benzine te gooien.(dan haal ik mijn benzine wel uit oostenrijk voor 1,04 euro per liter)dus alle vertegenwoordigers die de hele dag rijden en de baas betaalt zouden dan meer gaan betalen.alleen die spitstarief is belachelijk.ze dwingen je om met het dure ov te gaan en langer onderweg te zijn met overstappen en zo.

HardcoreHell

Zal er tegen die tijd dan niemand zijn die iets bedacht heeft om met dat “track and trace” kastje te rommelen??

Zoals jaren geleden werd gedaan met de radar detectors.
                      Dat je gewoon elke keer met de apk een km correctie krijgt:D

Maar ja, we wachten wel af.
                      Vind dat de brandstof prijzen dan ook wel naar beneden kunnen.
                      Ik bedoel, als je de “taart” hieronder bekijkt snap je wel wat ik bedoel.

En wat me nog het meeste ergert, hier betaal je +/- 1,45 voor een liter euro95.
                      Ga je de grens over naar Duitsland of België, is het ineens een stuk goedkoper.
                      En het zou 1 Europa moeten zijn???

Nr. Land Euro95 Diesel LPG LPG stations
                      1 Nederland € 1,458 € 1,097 € 0,631
                      2 Belgie € 1,369 € 1,074 € 0,512
                      3 Luxemburg € 1,086 € 0,896 € 0,473
                      4 Duitsland € 1,320 € 1,114 € 0,599
                      5 Frankrijk € 1,209 € 1,015 € 0,595
                      6 Andorra € 1,070 € 0,970 € -,–
                      7 Spanje € 1,082 € 0,988 € -,–
                      8 Italië € 1,268 € 1,121 € 0,575
                      9 Oostenrijk € 1,120 € 1,060 € -,–
                      10 Ierland € 1,187 € 1,089 € -,–
                      11 Polen € 1,051 PLN 4,320 € 0,944 PLN 3,880 € 0,521 PLN 2,140
                      12 Tsjechië € 1,054 CZK 26,900 € 0,996 CZK 25,400 € 0,459 CZK 11,
                      13 Slowakije € 1,150 € 1,119 € 0,455
                      14 Engeland € 1,215 GBP 1,086 € 1,228 GBP 1,098 € 0,624 GBP 0,558
                      15 Denemarken € 1,364 DKK 10,150 € 1,159 DKK 8,620 € -,–
                      16 Noorwegen € 1,467 NOK 12,280 € 1,505 NOK 12,590 € 0,583 NOK 4,880
                      17 Zweden € 1,223 SEK 12,470 € 1,161 SEK 11,830 € 1,055 SEK 10,750
                      18 Finland € 1,336 € 1,039
                      19 U.S.A € 0,466 USD 0,694 € 0,499 USD 0,744 € -,–

mayhem

daar gaat me wegenbelastingvrije D kadett…

corsa word dan wel goedkoper… maar indd. ik moet geen overheid op me nek die me gaat controleren waar ik ben… ff kijken wat de straffen zijn voor het niet plaatsen van zo’n kastje….

t is allemaal onzin… geloof je nou echt dat dit de file’s oplost?!?! we worden betutteld bij het leven, omdat meneer BAKELLENDE met z’n cristelijke rotkop veels te diep in de reet van amerika zit.

wij moeten overal extra voor betalen.. en ondertussen gaat er ruim 5 miljard !!!! naar arme negertjes in Afrika. en wij moeten maar meer CZ gaan betalen…

geert wilders heeft geen fatsoenlijk idee, maar hij zegt wel wat ie denkt… al zouden we hard naar de donder gaan als hij minister word.

TonSR

komt weer het verhaal privecie om de hoek
                          ,maar het kassie kost ook weer knaken,dan het inbouwen
                          ervan.en wat al geschreven ze kunnen je presies volgen.neem aan dat de kosten dan automatisch worden afgeschreven
                          van je rekening,hoe gaat het dan als je je rekening
                          helemaal leeg haal en der staat niks op
                          hoe steek de beveiliging van dit gebeuren in elkaar
                          de storing of kraak gevoeligheid,rijden op de rekening van
                          een ander,zo zijn er nog veel meer vragen
                          maar zo als altijd het wordt je weer door de strot geduwd
                          als heel auto rijdend nederland dat ding nou eens een maand
                          laat staan,allemaal met het openbaarvervoer naar het werk
                          geloof me er komt niemand op tijd bij zijn baasje,de staat
                          lijd erg veel verlies van acsijnzen,dan komen ze wel over
                          de brug.
                          ach ach wat kan dromen soms leuk zijn:hmmz:hmmz:hmmz
                          vgr tonsr.
                          ps
                          ik heb geen 8 nullen achter de punt op mijn rekening
                          anders had ik dit landje wel vaarwel gezegt.
                          vgr een ontevreden nederlander.

mayhem

wedde dat je t kassie zelf moet betalen… dat dan weer wel, t word je door je strot geduwt, het moet van de regering… maar betaal er wel zelf voor…

RonaldH

Ik ga op de fiets naar mn werk, ben ik op zich wel blij mee

maar als je nou s een goede baan ergens een beetje ver weg hebt ben je mooi de lul

wat dacht je van bedrijven,die gaan straks extra voorrij kosten berekenen.

En wie gaat dat betalen???

Jerk
                              Deelnemer

Wat dacht je van mij?
                                Ik ga nog weleens in het weekend naar mijn schoonfamilie
                                Die wonen allemaal in Eindhoven,
                                dat is hier 120 km vandaan………
                                Dan moet je gewoon betalen om langs je schoonfamilie te gaan :thumbdown

Wel een goede reden om maar 1x per jaar er naar toe te gaan ;) :jerry

Maar het slaat helemaal nergens op,
                                heel die kilometerheffing niet
                                We gaan gewoon lekker door met de staatskas spekken :thumbdown

Makko
                                Deelnemer

…Gehandicaptenvoertuigen, motoren, taxi’s en oldtimers en alle bussen in het openbaar vervoer worden vrijgesteld van de heffing…

Dus daar veranderd niets aan? of gaat die regel ook veranderen.

Jerremy
                                  Deelnemer

origineel gepost door 14XE

Daar komt ook zo’n kastje op !! Geloof iets van 0,05 cent per kilometer willen ze daar voor heffen. :jerry

Bedoel al die olie voor de ketting enzo, en dat lagervet , en de banden, batterijen voor verlichting zijn ook vervuilend, en de VERVUILER betaald !! :D

TonSR

en straks gaan we stemmen,weer met zijn alle
                                      op die balk van ellende en wordt die niet de grootste
                                      gaan we toch weer lekker een coalitie aan,zijn we toch
                                      de grootste dus warom stemmen,ook daar worden we mee
                                      genaaid.hollanders wordt toch is wakker.

Anoniem

Zo’n vaart zal het niet gaan lopen :o

Eerst zijn de vrachtwagens aan de beurt,
                                        en tijdens deze fase wordt het bewuste kastje wel weer
                                        achterhaald of omzeild door een hacker :thumbup

Dus voordat het een waterdicht verhaal is,
                                        zijn we zekers 10 jaren verder. :D

RonaldH

Weet je wat bezuinigen is?? De tweede kamer afschaffen

JohnSmith
                                          Deelnemer

maar het word dus als eerste op vrachtwagens gezet.
                                            en voor een chauffeur met de druk van laad en lostijden is het niet zo makkelijk om de spits te mijden.
                                            dus de ritprijs van het transport gaat mee omhoog, en degene die de ritprijs betaald, bijvoorbeeld een supermarkt berekent het weer door aan de klant.

dus wij betale het uiteindelijk ook voor de vrachtauto’s en het lost geen file’s op omdat die niet ff kunnen wachten tot na de spits, omdat ze dus met laad en lostijden zitten.

Oenatje
                                            Deelnemer

origineel gepost door Jerremy

origineel gepost door 14XE

Daar komt ook zo’n kastje op !! Geloof iets van 0,05 cent per kilometer willen ze daar voor heffen. :jerry

Bedoel al die olie voor de ketting enzo, en dat lagervet , en de banden, batterijen voor verlichting zijn ook vervuilend, en de VERVUILER betaald !! :D

idd, en als je dan te voet naar je werk gaat dan moet je een stappenteller meenemen, kost dan 0,01 cent per stap

Emiel-Manta
                                              Deelnemer

wat we ook doen, ‘t is nooit goed genoeg.

altijd maar meer meer meer.
                                                staatskas spekken, daar draaid ‘t allemaal om.

groene auto m’n reet.

hier zou iedereen groen moeten rijden, maar wat gebeurt er met alle ‘slechte’ auto’s?
                                                juist ja, die rijden gewoon verder in afrika.

kadeddilac
                                                Deelnemer

Ik ben er mooi klaar mee, ben 2 jaar geleden een trage Astra G gaan rijden (god dammit) om de maandlast te drukken aangezien ik met een hoge hypotheek zit. Net nu ik dacht staks weer een duurdere auto te kunnen gaan rijden, krijgen we dit:swear

Ik rij prive 20.000 km per jaar, bijna alleen woon-werk verkeer. Ik ga dus flink meer betalen.
                                                  Buiten de spitstijden rijden is met mijn baan geen optie.
                                                  Het ov is ook geen optie (terwijl mijn werkgever de ov-kaart bijna gratis geeft om het ov te stimuleren, benzinevergoeding krijg ik niet), dat kost me nog eens 2 uur vrije tijd extra per dag omdat de verbinding super slecht is.

Ziekte kosten verzekeringen gaan omhoog, salarissen zijn bevroren, het hele leven wordt duurder… en ik met nog 41% van de bevolking zijn extra fucked met deze maatregel. Ik word met mijn 1.90 meter gedwongen om in een kleine zuinige kut auto te gaan rijden, omdat ik relatief veel kilometers maak. We zijn weer lekker bezig in dit land:fy1 Emil Curlings bedankt!!!

sjouke
                                                  Deelnemer

hoorde net op het nieuws dat de kosten al naar 6,5 cent per km zijn gestegen gaat hard zo :swear

Jerremy
                                                    Deelnemer

Ja mooi is dat he, het hele kilometerheffings-neuksysteem is er nog niet eens, maar de prijs per kilometer gaat nu al omhoog.. BRIL-JANT.. :thumbdown

Binnenkort staat er denk een nieuw postkrediet-bedrijf op, die gaat adverteren met happy gezinnetjes die graag per jaar wat meer kilometers zouden willen rijden, bijv. naar de camping ergens in NL, en daarvoor een lening af gaan sluiten.

Ik denk dat ik zo’n bedrijf ga beginnen.

De KCB, Kilometer Credit Bank.. “Goed voor je euro’s per kilometer” :jerry

Ik denk dat Kadedilac me eerste klant gaat worden ? :vertag :P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 503)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.