Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › kilometer totaal/dagteller verplicht?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2009 om 12:43 #17209511AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik weet dat voor de apk een goed werkende snelheidsmeter in moet zitten.
maar hoe zit het met de meters van de dagteller, en vooral de totaalstand?
aangezien ze de totaalstand van de km teller bij de apk noteren, denk ik dat deze moet werken.
ik heb een oldtimer op t oog, waar deze totaalteller niet van werkt. vanuit de verzekering mag ik niet meer dan 5000 km per jaar rijden, maar aangezien deze dus niet te controleren valt… hoe nu?de dagteller is niet verplicht bij mijn weten.
16 april 2009 om 20:27 #17477813Maakt voor de APK niet uit,de afgelezen tellerstand word genoteerd en that’s it.
17 april 2009 om 09:04 #17477814Dagteller is niet verplicht want dat hebben oldtimers vaak niet.
17 april 2009 om 17:16 #17477815AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door manus
Maakt voor de APK niet uit,de afgelezen tellerstand word genoteerd en that’s it.dus er kan jarenlang dezelfde km stand op het apk keuringsbewijs staan?
17 april 2009 om 18:48 #17477816Inderdaad
17 april 2009 om 18:54 #17477817AnoniemLid sinds:
1 January 1970oke, weer wat geleerd…. thx!
20 april 2009 om 18:17 #17477818mijn ascona is goedgekeurd met de tom tom erin
snelheidsmeter deed het ook niet.
had zo gauw geen zin dat te maken
navigatie mag ook als snelheidsmeter.
al heb je dan uiteraard nog geen teller
maar snelheidsmeter hoeft dus niet te werken.
vin dit zelf eigenlijk een kwalijke zaak.
een auto moet een snelheidsmeter in punt uit.
omdat anders de kilometers ook niet verder lopen.
terugdraaien is fraude en een niet lopende meter word getollereerd???
neuh vin dat het best een afkeurpunt mag zijn.
jaar zonder werkende teller en je bent de hele kilometerstand van de wagen kwijt.
dus nog een nieuwe keuring met exact dezelfde stand en overzicht is helemaal weg!21 april 2009 om 08:41 #17477819Da’s inderdaad wel een punt ja :hmmz
Bij aankoop de kilometerteller afsluiten en dan kun je lekker rijden en later weer verkopen met dezelfde kilometerstand.29 april 2009 om 14:06 #17477820als er geen totaal teller in de auto zit dan wordt deze alsnog goedgekeurd, wij moeten dan de aanduiding G.T. op het keuringsformulier vermelden
(Geen Teller)24 juli 2009 om 20:22 #17477821origineel gepost door folkyc20xe
als er geen totaal teller in de auto zit dan wordt deze alsnog goedgekeurd, wij moeten dan de aanduiding G.T. op het keuringsformulier vermelden
(Geen Teller)Als de snelheids meter niet werkt is dit geen probleem met apk, totdat men gaat proefrijden e/o op een andere manier blijkt dat de meter niet naar behoren werkt. (dan dus afkeur.)
Als de kilometer “TELLER” niet werkt of bij digitale tellers niet afleesbaar is, is dit geen probleem alleen komt er G.T.(Geen Teller) op apk rapport. (en dus een vermeldig bij N.A.P onlogische km stand, achteraf.)
Dit waren de apk eisen van 2008, nu zijn er weer nieuwe dus mischien zijn er weer wijzigingen.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/apk/apk_keurmeesters/APKregelgeving_per_1mei2009.htm
Mvg Teunus.31 juli 2009 om 13:51 #17477822origineel gepost door corres
mijn ascona is goedgekeurd met de tom tom erin
jaar zonder werkende teller en je bent de hele kilometerstand van de wagen kwijt.
dus nog een nieuwe keuring met exact dezelfde stand en overzicht is helemaal weg!:ohier is de gps afkeur, de reden is dat je zodra je een tunnel inrijdt geen snelheid meer kan worden afgelezen
16 augustus 2009 om 12:18 #17477823origineel gepost door boyanka
origineel gepost door corres
mijn ascona is goedgekeurd met de tom tom erin
dus nog een nieuwe keuring met exact dezelfde stand en overzicht is helemaal weg!:ohier is de gps afkeur, de reden is dat je zodra je een tunnel inrijdt geen snelheid meer kan worden afgelezen
Bij ons staat in het apk-boek niet dat je de snelheidsmeter in een tunnel moet testen.
20 augustus 2009 om 09:15 #17477824Ik zat zelf destijds met het probleem met de M-motoren welke géén snelheidssignaal hebben via de versnellingsbak.
Mijn Apk-keurmeester adviseerde mij onderstaand aan te schaffen.
Is verlicht en werkt goed, alleen zit er een vertraging in van 1-2 seconden.
Enig nadeel is idd de km-stand voor de verzekering.
Maar goed, die stel ik 1x per 2 jaar wel even bij.20 augustus 2009 om 10:06 #17477825mischien een domme vraag.ik heb een bomi gekocht en daar zit
zoom n.a.b. rappoert bij waar je de nodige info betreffende de
auto uit kan halen.heb dat niet eerder gezien.
hoe kom je aan zoon rapport.
vgr tonsr. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.