Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kilat Calibra Turbo 750PK Back on Track
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2009 om 22:15 #17391500
ben ook wel eens benieuwd hoe dat dit is gebeurd. Denk naar te hoge toeren terug schakelen.
Maargoed k wacht verder op Kilat zn antwoord:DGroeten Twan
12 januari 2009 om 23:08 #17391501origineel gepost door nicocorsa
nu een vraag over de cilinderkop omdat het een turbo blok wordt . ga je de compressie wss toch ook moete gaan verhogen . maar hoe ga je dat ongeveer voorzien . door het blok korter te maken en zuiger uisteek te geven en zo je cilinderkop inde laten frezen als dat mogelijk is .of je cilinderkop kort maken .
over die nokkenasse wordt die op maat gemaakt . zowel eens na onze belgische firma mailen . catcams die bouwenna jouw wens. jij zegt wat je ervaring is of moet worden en uit welke motor en zei zullen u dinge uit tellen en voorstellen doen . geloof me mense die het vak wel kennen . ook gekend volgend de site catcams .be dacht ik
Bij een turbo motor moet de compressie juist omlaag. Zeker bij veel hogere drukken als standaard.:jerry
13 januari 2009 om 00:12 #17391502ik wou van de 6 naar de 5, maar ging helaas naar de 3 en door te hoge toeren in een keer kon ik dus niet meer schakelen :(.
13 januari 2009 om 12:43 #17391503Ach kan de beste overkomen :vertag
We gaan idd een X20XEV gebruiken omdat die sterker is, motoren hebben extra draadeinden in het onderblok gegoten waar een verstevigingsplaat op komt. Zoals dit
X20XEV
Je kunt de bevestigingspunten zien zitten langs de rand van de motor.
Dit is een C20XE
13 januari 2009 om 17:54 #17391504@ Kilat, dat gebeurd iedereen wel eens, ik had het laatst van de 4 naar de 3 i.p.v. de 5, gelukkig had ik het optijd door en kon ik de koppeling weer intrappen.
Suc6 met de opbouw van de nieuwe motor :thumbup
14 januari 2009 om 19:54 #17391505origineel gepost door RonaldV
origineel gepost door nicocorsa
nu een vraag over de cilinderkop omdat het een turbo blok wordt . ga je de compressie wss toch ook moete gaan verhogen . maar hoe ga je dat ongeveer voorzien . door het blok korter te maken en zuiger uisteek te geven en zo je cilinderkop inde laten frezen als dat mogelijk is .of je cilinderkop kort maken .
over die nokkenasse wordt die op maat gemaakt . zowel eens na onze belgische firma mailen . catcams die bouwenna jouw wens. jij zegt wat je ervaring is of moet worden en uit welke motor en zei zullen u dinge uit tellen en voorstellen doen . geloof me mense die het vak wel kennen . ook gekend volgend de site catcams .be dacht ik
Bij een turbo motor moet de compressie juist omlaag. Zeker bij veel hogere drukken als standaard.:jerry
heb zo geen ervaring met turbo motoren .denk toch ook dat als je echt hoge vermogens wilt halen dat de druk verlagen een oplossing is . maar je moet toch ook voldoende inhoud kunnen vullen . dus een beetje de perfecte verhouding gaan zoeken is niet simple op een turbo blok lijkt me .
het principe hoe meer lucht we der in krijgen hoe beter lijkt mij toch een beetje te zeg als ik mis ben
14 januari 2009 om 19:57 #17391506@rally astra . watme ook verteld werdt .
wat ik inde week aan het zeveren was over snelle blokjes was dat een olie pomp van een sintra benzine nog meer extra debiet kon rond krijgen . aan jouw dus een klein vraagje klopt dit of wat zijn de waardes .
sorry voor de zovele vragen of zever lol. maar over dikke blokjes bouwen brain storm ik graag mee lol
15 januari 2009 om 09:24 #17391507Dat is gewoon een oliepomp van een Z20LET, en volgens mij zit die ook op de X20XEV.
Wat de compressie betreft, compressie verhouding zal redelijlk laag komen te liggen omdat de turbo naar 2bar druk vuldruk gaat. Uiteraard zal de compressie verhouding nog uitgerekend moeten gaan worden, maar hij zal ergens bij de 1:7 of 1:7,5 komen te liggen.
15 januari 2009 om 13:20 #17391508Hoe start de motor straks dan, en hoe loopt zoiets dan stationair ?
15 januari 2009 om 21:01 #17391509Maat van me ff het inlaatspruitstuk laten tekenen :P
15 januari 2009 om 21:11 #17391510alles uit 1 stuk plaat ?
Ik zou dit ook moeten kunnen, maar dan moet ik eerst weer even oefenen :P
15 januari 2009 om 21:19 #17391511Nee niet uit een stuk, als er mee belangstellenden zijn ik kan ze ook al zelfbouw pakketjes verkopen !
31 januari 2009 om 19:16 #17391512Zijn er updates ?
31 januari 2009 om 20:42 #17391513Zoiets als op die tekening zoek ik straks voor een setje R1 carbjes. Wordt waarschijnlijk een zelfbouw, maar als er kant en klare bouwpakketjes zijn…hou ik me aanbevolen :D
9 februari 2009 om 17:41 #17391514dit is ook een dik projekt.. echt vet :thumbup :thumbup
ga die motoropbouw eens goed in de gaten houden wil zelf ook nog zo een dik blok bouwen
hoop dat je 4×4 al die pk`s kan hebben..
10 februari 2009 om 16:54 #17391515en kilat, heb je al update’s
en ook update van de velgen voor de corsa?
14 februari 2009 om 15:59 #17391516:thumb
14 februari 2009 om 16:04 #17391517Dat ziet er super dik uit :D
:wors
14 februari 2009 om 16:42 #17391518echt super dik kilat
gaat helemaal goed komen :thumbup:thumbup:thumbup
14 februari 2009 om 17:44 #17391519Zo die velgen gek :wub
14 februari 2009 om 17:55 #17391520errug dik:wors wauw….
Gr.Jim
14 februari 2009 om 18:10 #17391521Nice :cool: Blinkt goed :agent
14 februari 2009 om 18:49 #17391522:thumbupziet er superdik uit,je wacht zeker tot het voorjaar voor ze er onder komen
14 februari 2009 om 19:17 #17391523sow die velgen zijn nog eens vet zeg!!:wors
k ben benieuwd naar die calibra van je als ie weer helemaal klaar is dat zal wel gaan lopen als een tierelier!
14 februari 2009 om 20:11 #17391524Bedankt voor jullie reacties:thumbup
@ gsipiloot anders ik wel:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.