Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kilat Calibra Turbo 750PK Back on Track
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2009 om 16:43 #17391475
Motor is er uit ! morgen de motor demonteren en zien wat de schade is. Ik zal wel wat foto’s maken zodat de vooruitgang te volgen is.
7 januari 2009 om 16:54 #17391476Oja carbon inlaat is ook over.
7 januari 2009 om 17:09 #17391477is dat zon inlaat die je me toen had laten zien?
7 januari 2009 om 17:44 #17391478Foto’s zijn altijd welkom :D
Ik ben erg nieuwschierig naar de opbouw van de nieuwe motor :D
7 januari 2009 om 18:21 #17391479Bedoelde deze inlaat,
Verder nog over,
– 4x nieuwe Z20LEH injector
– Originele brandstofpompBen bang dat die met de nieuwe turbo niet meer past, we kunnen hem nog ff bewaren en kijken of die pas te maken is. Wat het inlaatspruitstuk betreft, als je beetje fatsoenlijk aan de pk’s wil komen dan moet je die vervangen door trottlebodies met een aluminium collector er omheen. Het originele spruitstuk en gasklep is veel te klein voor dit vermogen.
Motor er uit !
7 januari 2009 om 20:04 #17391480motorruimte kan wel een opknapbeurtje gebruiken :jerry
@Rallyastra Was het een beetje te doen dat uithalen van de motor?Mooie pics en wat een ruimte in 1 keer :P
Kan je me een u2u sturen of hier plaatsen wie trottlebodies met een aluminium collector er omheen kan maken of verkopen? Is dat net zoals bij Robbies, want dat ziet er wel gaaf uit zo :DBij zo’n vermogen is het ook verstandig om spruitstuk met een externe wastegate te doen aangezien de originele het dan niet meer aan kan.
7 januari 2009 om 20:34 #17391481klinkt mss gek maar als je van die vermogens gaat proberen halen . al gedacht aan mense die motor tuner’s zijn in toermisme klasse en gt wagens . over ervaring merken en dergelijk . want pk’s los halen is allemaal wel haal baar maar hoe lang blijt hij heel dat is ook weer de vraag .
niet slecht bedoelt eee maar zou zonde zijn als je er 15.000 euro’s insteekt en hij na 200 km ontploft .
denk aan merk zoals ap racing . magnetti marelli . dta , sachs, rissemotorsport. dbilas .kent cam’s . niet dat je slecht geholpen word verre van zelfs . wil je enkel maar helpen met extra tip’s merk voor beter en veilig vermogen los te krijgen .
morge zal ik eens zien in een rally tijd schrift hier in belgie staat een firma die carbon airboxen en onderdelen bouwt .
7 januari 2009 om 22:02 #17391482Chantal, u2u!!
8 januari 2009 om 11:54 #17391483Ja hoor viel best mee, iets meer werk als een 16V en alles moet ff rustig gedaan worden dus totaal uurtje of 6 bezig geweest. Als je een sloper hebt ben je met 2 uurtjes klaar :D
@ Nicocorsa
Bedank voor het mee denken, betrouwbaarheid is idd een groot punt van hoog vermogens motoren. Maar het probleem zit hem vaak al in de basis, bezuinigen op de verkeerde dingen.
Zeker met het beoogde vermogen in de toekomst zal de het onderblok nu moeten worden gebouwd naar 750 pk en hem nu op 450/500 pk laten draaien.
Klein overzicht van de aanpak,
– Zuigerbodemkoeling
– Onderblok verstevigingsbrug
– Titanium H profiel drijfstangen van Carillo
– Speciale lagerschalen
– Gesmeede krukas
– Gesmeede zuigers, compressie verhouding moet eerst berekend worden
– ARP vaste kopbouten
– ARP vliegwielbouten
– Nokkenassen
– Verstelbare nokkenastanwielen
– Motorsport distributieriem
– Versterkte oliepomp
– Bronzenklepgeleiders
– Dubbele klepveren
– Vaste stoters
– DTA S60Pro
– TB’s 50mm met dubbele injector
– Motorsport brandstofpomp
– 8 550ccm injectoren@ Kilat
Die inlaat kan ik zelf maken van aluminium, daarna kan die gepolijst of verchroomd worden. Grootste probleem met de XE/LET motor is het inlaatspruitstuk en gasklep, die zijn gewoon te klein voor hoge vermogens. Als ik een motor bouw waar echt vermogen uit moet komen neem dan de volgende standaard onderdelen.Inlaatspruitstuk Jenvey
4x gasklep met dubbele injector
Dan komen kelken er op met een collectorbox.
Collectorbox moet deze vorm ongeveer krijgen.
De luchtmassameter is ook over, zag ook dat er een K&N inlegfilter in zat. Die kan ook in de verkoop.
9 januari 2009 om 09:44 #17391484Motor demonteren
Distributie staat nog perfect op tijd en op de goede spanning
Bakkie
Kleppen die de zuigers hebben gekust..
8 uitlaatkleppen krom..
9 januari 2009 om 10:38 #17391485Hoe heeft dat dan toch kunnen gebeuren :wtf
9 januari 2009 om 11:18 #17391486ik wil niet vervelend zijn, maar als ik het zo zie zijn de uitlaatkleppen krom? correct me if i’m wrong
9 januari 2009 om 11:39 #17391487origineel gepost door Dirk
Hoe heeft dat dan toch kunnen gebeuren :wtfVraag dat maar aan kilat :jerry
@ Carlo
Je hebt gelijk, heb het ff aangepast..
9 januari 2009 om 12:37 #17391488@ Kilat, hoe heeft dit kunnen gebeuren ?
erg bijzondere schade als de distributie op tijd staat.
9 januari 2009 om 14:18 #17391489origineel gepost door freek corsa
@ Kilat, hoe heeft dit kunnen gebeuren ?erg bijzondere schade als de distributie op tijd staat.
Was ik ook wel eens benieuwd naar :jerry
9 januari 2009 om 14:25 #17391490Zo da wordt een vet motorblok als ik de planning zo zie. :o
Ga dit zeker in de gaten houden!:thumbup9 januari 2009 om 15:04 #17391491Ik heb een vermoeden wat het is, heb mn theorie reeds met Freek besproken over msn, maar ik wil graag Kilat zn reactie afwachten
9 januari 2009 om 15:26 #17391492Ik weet wel hoe het gebeurt is, kan de beste zelfs nog overkomen :cry
9 januari 2009 om 16:24 #17391493jij hebt zeker met een hamer op die kleppen staan te slaan:angel
12 januari 2009 om 18:04 #17391494origineel gepost door freek corsa
@ Kilat, hoe heeft dit kunnen gebeuren ?erg bijzondere schade als de distributie op tijd staat.
??
of hou je het liever voor jezelf ?
12 januari 2009 om 18:06 #17391495Kan bijna maar door 1 ding gebeuren Freek, zoals je ook al met folkert had besproken denk dat dat best wel is kan kloppen.
iig succes met het project! gaat vast wel goed komen niels kennende :D:thumbup
12 januari 2009 om 18:19 #17391496een versnelling teveel terug geschakeld:hmmz
12 januari 2009 om 21:43 #17391497@ rally astra .
over dat onderblok stevig bouwen . wij hier inde rally werdt ons vertelt dat de stevigste onderblok van een 2.0 16v de x20xev motor waren . mss ook een handige tip om uit te zoeken veel info weet ik hier rond wel niet .
en met wat voor injectie systeem wordt er gewerkt .
en als ik nog wat mag vragen wat soort zuigers . ik rijdt voort moment op 2 motoren rond met je disgn zuigers die perfect werken . vond ze zelfs beter dand e omega zuigers niet van het model maar merk omega in een 1.6 8v gsi .
12 januari 2009 om 21:49 #17391498nu een vraag over de cilinderkop omdat het een turbo blok wordt . ga je de compressie wss toch ook moete gaan verhogen . maar hoe ga je dat ongeveer voorzien . door het blok korter te maken en zuiger uisteek te geven en zo je cilinderkop inde laten frezen als dat mogelijk is .
of je cilinderkop kort maken .
over die nokkenasse wordt die op maat gemaakt . zowel eens na onze belgische firma mailen . catcams die bouwenna jouw wens. jij zegt wat je ervaring is of moet worden en uit welke motor en zei zullen u dinge uit tellen en voorstellen doen . geloof me mense die het vak wel kennen . ook gekend volgend de site catcams .be dacht ik
12 januari 2009 om 22:07 #17391499http://www.risse-motorsport.de/
http://www.lahoutermotorsport.be
een paar goede motorsport adviseurs.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.