Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kilat Calibra Turbo 750PK Back on Track
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2008 om 22:38 #17391450
Dat is vet :D
Mooie Corsa trouwens :thumbup
18 december 2008 om 22:44 #1739145116999euro……….:cry:o
Specs vd 450 en de 750 verschillen enorm maar dat wist je denk ik al wel…
En je aandrijflijn kan in de prullenbak.
verder mooie auto en wilde plannen.18 december 2008 om 23:05 #17391452Specs verschillen enorm en dat wist ik al. Vanaf 450 pk kan het zijn dat ik al mijn 4×4 moet aanpassen/versterken. Het kan wel een paar jaartjes duren tot ik 750 pk wil, maar het gaat mij vooral om tot hoe ver ik kan gaan. Ik ga eerst wennen aan de 450 pk en beetje bij beetje zal ik het verder opschroeven.
BTW ik zal de calibra nadat ie klaar is op de maha rollenbank zetten, zodat ik precies weet wat ik aan vermogen heb.
Tsja 16999 euro dat is misschien een hoop geld, maar dat is een hobby en ik hou zowiezo mijn calibra. In mijn ex-astra had ik ook dik € 10.000 euro ingestopt dus ik ben wel wat gewend ;) Ik pak tevens ook de buitenkant aan zoals sommige al gewend zijn van mijn ex-astra :D
18 december 2008 om 23:13 #17391453:wors
19 december 2008 om 10:53 #17391454ziet er goed uit killat
mooie strakke bumpers ook
19 december 2008 om 15:03 #17391455Succes Kilat, ben benieuwd hoe de Calibra straks loopt. Kom je wel even langs om mij een rondje mee te nemen he???:P
19 december 2008 om 17:01 #17391456Tuurlijk en jij mij he met jouw corsa c20let :D
19 december 2008 om 17:20 #17391457je hebt u2u chantal
20 december 2008 om 18:45 #17391458u2u
4 januari 2009 om 14:59 #17391459Kilat hoe staat het met jou project voor :afro
4 januari 2009 om 15:44 #17391460nice, doe mij ook ff stekkie van die geldboom:D:D
5 januari 2009 om 08:30 #17391461Netjes hoor
maar let er wel op dat de 4×4 tot 250pk het aardig houd
daarboven moet je toch echt aan een sportbak gaan denkenmits je het leukt vind om constant de verdeelbak te wisselen natuurlijk
succes er mee man !!!
5 januari 2009 om 12:19 #17391462volgens mij heeft kilat een hurliman bak, of heb ik het verkeerd verstaan toen..
5 januari 2009 om 16:59 #17391463die van mij is gereviseerd door hurliman, maar ik weet niet zeker of het al versterkt is :hmmz
5 januari 2009 om 17:03 #17391464Het is goedkoper om hem 2 wiel aangedreven te maken.
Maar ik begrijp ook wel dat 4 wiel beter rijdt :D
5 januari 2009 om 22:23 #17391465ja zeker wil het liefst met 4×4 rijden. Ik heb met Niels aka rallyastra overlegd. Mijn motorblok gaat dan naar VMAX en wordt daar geschroeft naar 500pk.
6 januari 2009 om 01:35 #17391466Leuke corsa met verbreed staal :kewlpics maar rijd je zo gewoon rond? Ik werdt al aangehouden omdat ze de mijne te ver uit vonden steken :P deze helemaal dan.
6 januari 2009 om 15:47 #17391467nee heb ze eronder weg gehaald. Komen tr schermen voor en achter.
Aanstaande zaterdag moet ik de verbreed staal naar cultwheels brengen voor herstellen en mat zwart laten coaten.6 januari 2009 om 18:00 #17391468Ergens in Zweden rijd ook een Calibra met 500+ pk en 4×4, maar zelfs met de 4×4 heeft hij nog spinnende wielen. Ik heb hier wel 2 wiel aangedreven auto’s gereden met meer dan 300 pk maar daar is totaal niet fatsoenlijk mee te rijden.
http://www.youtube.com/watch?v=Ab50X_Vqtic
Morgen gaat de motor er trouwens uit. Om later 750 pk te halen moet er nu wel meer aangepas worden, zoals o.a een gesmeede krukas.
6 januari 2009 om 18:02 #17391469origineel gepost door rallyastra
Ergens in Zweden rijd ook een Calibra met 500+ pk en 4×4, maar zelfs met de 4×4 heeft hij nog spinnende wielen. Ik heb hier wel 2 wiel aangedreven auto’s gereden met meer dan 300 pk maar daar is totaal niet fatsoenlijk mee te rijden.http://www.youtube.com/watch?v=Ab50X_Vqtic
Morgen gaat de motor er trouwens uit. Om later 750 pk te halen moet er nu wel meer aangepas worden, zoals o.a een gesmeede krukas.
Ik ben echt serieus benieuwd wat die gozer met zijn verdeelbak gedaan heeft :o Gister een mail naar VMAX gestuurd of zij meer weten, nu nog op antwoord wachten.
6 januari 2009 om 18:09 #17391470Ik ga volgende week zelf eens een 4×4 bak uitelkaar halen. Kijken hoe het inelkaar zit, wellicht kan ik onderdelen laten maken. Kilat ook ff niet vergeten dat je nu ook 2 sper differentielen moet hebben.
6 januari 2009 om 18:11 #17391471Haakse overbrenging zal denk ik 1 van de hoofdonderdelen zijn die het boven een bepaald vermogen gaan begeven.. de vraag is waar light die grens precies :hmmz
6 januari 2009 om 20:14 #17391472Ik heb op de site van gema-motorsport gekeken en daar hebben ze een Automatisch sperrendes Torsen-Differential voor de f28 voor 4×4 en kost 1180 euro. Wat houdt dat ongeveer in, want zo veel kennis heb ik er niet van.
Als ik nu dingen laat aanpassen om later met 750pk te rijden zal je wel rond de 10.000 euro zitten denk ik of misschien wel meer. Ik laat het nu (nog) wel zo met 500 pk is ook wel leuk toch ;).
@Rallyastra Misschien leuk om het hier even neer te zetten wat er bij 750pk moet gebeuren en de kosten.6 januari 2009 om 20:55 #17391473wij hebben zo een torsie sper in de rally auto corsa a gsi zitten.
voordeel voor ons stuk onderhouds vriendelijker dan een platen sper .
nadeel heeft een klein stukje nodig om zijn sper functie te geven . in het bochtenwerk . of uit komen van een bocht .nadeel van een platen sper . slijt veel sneller . je kan er nooit deftig mee rechtdoor rijden . en vrijbelanstend als je zonder servo rijdt voor de armen als je met brede racing slick’s rijdt .
terwijl zo een torsie sper niet meer echt spert als je rechtdoor gaat en de diff’s hun gewone functie’s terug aan nemen.
corrigeer me als ik fout ben . handig tip eens zien op de qaufe site zelf staat ook vele uitleg . maar dat krijg ik jullie niet vertaalt lol .
7 januari 2009 om 16:07 #17391474Niels aka rallyastra heeft trouwens even een lijstje gemaakt met dingen die in de verkoop kunnen, omdat ik ze straks toch niet meer kan gebruiken ivm. nieuwe motor.
– Oliekoeler
– ECU
– Kabelboom
– Turbo
– Zuigers
– Drijfstangen
– Krukas
– Remmen
– Intercooler + slangen
– Luchtfilterbak
– Ontstekingshuis + verdelerkap + bobine -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.